Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
stefan17052
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 december 2019

Hoe als ZZPer toetsingsinkomen / verzamelinkomen berekenen voor toeslagen?

27 december 2019

Ik had een vraag betreft het berekenen van het toetsingsinkomen / verzamelinkomen voor de belastingdienst, betreft bereken van toeslagen.

Ik ben zzper maar heb in grote lijnen duidelijk wat ik dit jaar ga verdienen. Namelijk omzet - kosten = Ca € 2550 excl btw als bruto winst per maand. Op jaarbasis heb ik dus een bruto winst van € 30.600. 

 
Ik voldoe aan criteria van belastingdienst en wordt dus als erkend ondernemer gezien. Daarbij ben ik een startende ondernemer (jaar 2).
 
Nu is mijn vraag: hoe wordt het toetsingsinkomen / verzamelinkomen berekend voor de toeslagen grens?
Is € 30.600 euro mijn toetsingsinkomen / verzamelinkomen voor de belastingdienst? Of mag ik van deze 30.600 eerst nog mijn aftrekposten trekken (zelfstandigen aftrek, startersaftrek en MKb-vrijstelling)? En is dan dit bedrag na aftrekposten dus mijn officiële verzamelinkomen (toetsingsinkomen)?
 
Ik wil dit graag weten voor het doorgeven van mijn toetsingsinkomen betreft de toeslagen. Alleen is het mij dus niet duidelijk wat en hoe dit toetsingsinkomen / verzamelinkomen vastgesteld wordt?

30.600 (brutowinst)
- ca 7000 (zelfstandigen aftrek)
- ca 2123 (startersaftrek)
- ca 3000 (14% MKB vrijstelling)
= totaal over: € 18.477
 
1. De 30.600 is mijn verzamelinkomen /toetsingsinkomen?
2. Van deze 30.600 mogen eerst je aftrekposten afgetrokken worden en dat is dan je officiele toetsingsinkomen / verzamelinkomen?

 
Ik hoor graag, alvast bedankt.
 
paulvdb
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 december 2015

Re: Hoe als ZZPer toetsingsinkomen / verzamelinkomen berekenen voor toeslagen?

27 december 2019

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht