Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jorik
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 januari 2020

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

21 januari 2020

Wij versturen ook kleine producten van rond de 10/15 euro wereldwijd van ongeveer 20 gram (meestal tussen de 18-23 gram). Nu versturen we dit in een bubbeltjes envelop met een adresetiket en een, digitaal geprinte, postzegel erop van 0,91 euro of 1,50 euro. Het gaat om zo'n 100 enveloppen per dag. We moeten deze nu als pakketjes gaan aanmelden waardoor het 4,50 of 7,50 gaat kosten. Nu hebben we begrepen dat we dit ook via Partijenpost kunnen gaan doen, waardoor de prijs 1,168 of 1,432 wordt. Klopt dit, is dit ook voor geldig voor goederen of alleen voor documenten? Echter, moet je met deze optie alle adressen met de hand invoeren. Is hier een geautomatiseerde optie voor? Of is er een optie één label 100 keer uit te printen en op de envelop te plakken? Onze bestellingen komen grotendeels van online platforms zoals Amazon, dus we kunnen geen koppeling met onze eigen website maken.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

21 januari 2020

Ja , die naheffing kan in sommige gevallen wel 690% hoger uitvallen!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

21 januari 2020

Voor mijn webwinkelplatform is die koppeling er in ieder geval niet en ik geloof ook voor andere systemen (nog) niet. Voor Prestashop schijnt er een tussenvariant te zijn waarin je eerst een dataexport maakt van de benodigde gegevens, die je daarna weer importeert in het PostNL systeem. Wellicht handig wanneer je 10 of meer buspakjes buitenland per dag hebt, maar bij enkele per week is dat niet veel handiger. Afwachten dus of er ontwikkelaars zijn die hier brood in zien.
De buspakjes buitenland zijn speciaal bedoeld voor goederen: voor documenten kun je gewoon een postzegel of frankeerstempel gebruiken.
Je kunt niet één etiket aanmaken voor 100 zendingen, omdat de data van ontvanger en verzender door dfe postbedrijven worden verzameld (en vast ook wel geregistreerd) Buiten de EU moet er zelfs een C22 verkorte douaneverklaring worden meegezonden, die het PostNL systeem na het ingeven van aard en code van de goederen zelf aanmaakt. Big brother is watching you.....
 
avandalen
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 januari 2020

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

03 maart 2020

Ik verstuur nu mijn printplaatjes soms clandestien als brief in plaats van goederen. Dus voor €1,50 in plaats van €7,50 of 10,00. Deze printplaatjes zijn maar een paar cm groot, dat valt niet op in een brief. In Europa heb ik er tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
avandalen
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 januari 2020

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

03 maart 2020

Omdat China vroeger een ontwikkelingsland was, is afgesproken dat het praktisch gratis zijn producten wereldwijd mag versturen. Daar valt niet tegenop te concurreren. En wat doen wij? Wij verhogen onze posttarieven nog eens tot 690%. 
De Chinezen lachen zich dood…
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

03 maart 2020

Nogmaals. Waar haal je die 690% vandaan?

Productcode 6440 begint bij €1,17. Of verstuurde jij vroeger internationaal post voor €0,17 ?!?

Dat heb je dan wel héél goed gedaan.

Je hebt gelijk over dat de verzendtarieven van Chinese shops zeer goedkoop zijn. Hier worden echter ook maatregelen tegen genomen.
https://retailtrends.nl/news/57977/tari ... aan-omhoog

Daarnaast heb je het over concurreren. Je webwinkel voldoet nog geen eens aan de wetgeving.
En ook zag ik een bericht over dat "Particulieren ook mogen verkopen via internet".

Dat klopt zeker! Maar je hebt gewoon een webwinkel -> Je praat over een "shop" op je website, je hebt een "Cart", je hebt een "Checkout".
Dat is geen particulier die wat spulletjes verkoopt op internet, maar je hebt gewoon een webwinkel. Je dient te voldoen aan de wetgeving.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

03 maart 2020

Daar valt niet tegenop te concurreren. 
Rare woorden van een particulier. Zoals Danny al heel terecht opmerkte, je voldoet zelfs niet eens aan de wetgeving en draagt dus niet eens BTW af. Beetje misplaatst om dan te gaan klagen over concurrentie en stijgende prijzen als je zelf belasting ontduikt.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

03 maart 2020

Een particulier mag geen btw rekenen dus om het dan belastingontduiking te noemen gaat wat ver. 
Er zijn zelfs veel ondernemers in de KOR en die rekenen en betalen ook geen btw. Allemaal belastingontduikers?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

04 maart 2020

Natuurlijk gaat dat ver. Ik probeer echter een statement te maken. Punt is dat hij hier hoog van de toren komt blazen over de grote boze PostNL en de Chinezen, terwijl hij zelf niet aan de wet voldoet. Niet alleen voor wat betreft zijn registraties, maar ook zijn website voldoet bij lange na niet aan de eisen. Ik houd hem dan graag even een spiegel voor. Hij waant zich ondernemer terwijl hij per se met de pet van een particulier op wilt ondernemen, met alle gevolgen van dien.

Er is een wildgroei van ongeregistreerde shops en marktplaats-verkopers die al dan niet bewust het niet zo nauw nemen met bijvoorbeeld wetgeving die de consument vertrouwen moet geven om online te bestellen. Er is veel sprake van oplichting. In het geval van TS zal dat uiteraard niet zo zijn, hier is het denk ik meer een geval dat hij zich niet laat hinderen door al te veel kennis. 
 
Mitchel Osseforth
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 januari 2020

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

09 april 2020

Ik kijk zelf mee op dit forum vanuit de duurzame verzendoptie 'Fietskoeriers.nl' , maar moet PostNL hier toch in bijspringen. 690% is onmogelijk gezien de voorwaarden uit het AVC. 
Duurzaam versturen kan ook heel voordelig. Stuur me daar vooral een berichtje over :) 
 
Moopieboo
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 november 2020

Re: PostNL tot 690% duurder in 2020

03 november 2020

Ik zit met ditzelfde probleem. Heb een webshop en verkoop kleine bordspelonderdelen de hele wereld over. Ik wilde vanochtend een zending aanmaken op postnl maar ik kan alleen nog maar kiezen voor een pakketje a 10 euro of het niet aangeven en gewoon in envelop stoppen. Dat laatste was ook de officiële mededeling van Postnl. Maar ze hebben deze wijziging gemaakt om meer inzicht te krijgen in wat mensen versturen, maar als ik nu geen douaneformulier invul weten ze helemaal niks meer dus ik snap het niet. Is dit een fout op de website? Waarom kan ik niet gewoon kiezen voor goederen en deze in een envelop sturen? Het is nota bene 50g, dat hoeft niet in een doos.
Maak een zakelijk account aan met de module om naar het buitenland te kunnen versturen (of even een telefoontje plegen). Je kunt dan een buspakje tot 100 gram versturen dat kost EUR 2,896. Dat is een "hele besparing" t.o.v. een pakketje. Let op: Dit tarief is voor 2020.
In 2020 gaat PostNL haar tarieven wederom verhogen, want ze versturen minder brieven en daardoor moeten ze de tarieven op hun pakketten verhogen, daar gaat het namelijk zo slecht dat ze afgelopen jaar maar 38% zijn gegroeid. :lol:
Leuk corona tarief van +2,50 hebben ze ook op zakelijke pakketten en "Pakjes" buiten de EU.

Bij een bedrijf als UPS hebben ze daar op wonderbaarlijke wijze geen last van.

Ik moet sinds een weekje ook VERPLICHT een factuur bijvoegen bij een zending buiten de EU, in tweevoud, in een doorzichtige envelop, ook al zit er alleen een CN22 formulier op.
Hou daar ook rekening mee. Postbedrijven moeten nu namelijk alles van te voren digitaal doorgeven aan bijv. de USA, en dan is het handig dat we nog meer plastic enveloppen en facturen op een pakje plakken?

Lekker milieuvriendelijk allemaal. Wellicht dat het karton van buspakjes een mindere invloed heeft dan plastic enveloppen en is het extra gewicht niet zo veel van invloed op de kerosine van vliegtuigen.

Dat tarief tot 350 gram is trouwens overgenomen van het vroegere BPost (Belgie).

Ik verstuurde zelf via Duitsland, helaas is dat naar de USA op slot geweest. Tegenwoordig zet Duitsland boten in naar de USA. PostNL weet natuurlijk niet dat we ook boten in NL hebben, kuch kuch Rotterdam en Antwerpen.
Als de gekte voorbij is, ga ik weer lekker terug naar Deutsche Post. Toch iets goedkoper en ook daadwerkelijk verzekerd tot de verkoopwaarde en niet de inkoopwaarde.
Probeer de inkoopwaarde eens te claimen bij PostNL als je iets op een rommelmarkt koopt. Factuur verplicht.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht