Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
taxidriver9999
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 januari 2020

Goedkope diensten via google ads

07 januari 2020

Hey,

Ben nieuw hier en zou wat inzichten willen verwerven omtrent het verkopen van online diensten. Om dit te doen zou ik google adwords willen gebruiken. Google ads wel interessant maar de strategie is doorslaggevend lijkt me. 

1/ Bvb. Mijn dienst die ik lever kost 10euro/stuk. De meeste anderen dat dit doen vragen stukken meer (minstens 30-35e). 
De prijs per klik zou volgens de google woordzoekplanner minstens 1euro zijn. Dat wil zeggen dat als ik 10euro wil verdienen er minstens 1 op 10 van die kliks moet leiden naar een verkoop. En daarmee draai ik net break-even. Dus tja...
Is dit wel interessant? Zijn er soms gemiddelden ergens te vinden die vertellen wat een "standaard" conversie is van verkoop?

2/ Een dienst verkopen is anders dan een product verkopen. Dus een conversie tracker is niet interssant als je via google ads dingen aanbiedt?

Mvg

Mvg
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Goedkope diensten via google ads

07 januari 2020

Als je kwaliteitsscore in google adwords hoog is dan kost een advertentie minder en je bent ook nooit verplicht het hoogste te betalen. Als er 1 euro voor plek 1 staat kun je ook 10 cent bieden en op een lagere plek staan. Is je kwaliteits score beter dan de anderen (Goede tekst, goede zoekwoorden, goede landingspagina, goede ctr) dan kom je met 10 cent ook op de eerste plek voor de anderen. Maar dat kost wel tijd om uit te zoeken. 
Simpel gezegd google verdient hetzelfde als jij 1 op de 10 keer geklikt wordt (met 10 cent) en dat er bij een ander 1 op de 100 keer geklikt wordt voor 1 euro. 
Ofwel er komt meer bij kijken dus staar je niet blind op de woordzoekplanner.
 
taxidriver9999
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 januari 2020

Re: Goedkope diensten via google ads

07 januari 2020

Is het eigenlijk wel de moeite om met zo een laag budget (5e/dag) iets te doen met google ads?
Of ga je echt maar een roi hebben vanaf 20 of 30e/dag?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Goedkope diensten via google ads

08 januari 2020

De kosten gaan voor de baten. 
Laag budget instellen werkt net als een hoog budget, maakt niet echt verschil. Laag beginnen geeft in ieder geval een zekerheid dat je niet veel geld uitgeeft zonder dat het wat oplevert. Maar te laag kun je het ook niet vlot meten.
Maar als je ROI goed is dan kun je beter 1000 euro per dag uitgeven dan 20 euro ;-)
(Maar vaak haal je je budget niet omdat er geen vertoningen genoeg zijn om te vergeven.)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Goedkope diensten via google ads

30 januari 2020

Je schrijft dat anderen 30 euro vragen voor hun product en jij 10. Wellicht zit dat grote verschil ook in customer acquisition cost, wellicht calculeert je concurrentie wel 8 euro marketing per sale, wie weet.
 
Frank020
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 maart 2020

Re: Goedkope diensten via google ads

10 april 2020

Hi Taxidriver9999,

Staar je inderdaad niet blind op de zoekwoordenplanner van Google. Er zijn ook meerdere blogs online vindbaar dat de data daaruit niet eens nauwkeurig is.

Ikzelf ben ook geen online marketing held, dus gebruik graag mijn netwerk. Misschien kun je eens bellen [reclame]

Groet Frank