Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
elisek
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 januari 2020

Klant zegt 4 maanden geleden iets niet ontvangen te hebben

28 januari 2020

Goedemiddag,

Ik vraag me af wat ik hiermee moet/kan.

Halverwege augustus werd op vrijdag een bestelling geplaatst, deze heb ik direct dat weekend gemaakt en die maandag per briefpost verzonden (dom want dus geen bewijs van aflevering). Een maand later (halverwege september) ontving ik een mailtje waarin zij aangaf niks ontvangen te hebben. Daarop heb ik diezelfde dag geantwoord dat ik het toch echt na het weekend direct verzonden had, wellicht was het tussen bedrijfspost op een verkeerde stapel beland? Daarna heb ik niks meer vernomen, dus dacht ik dat ze de enveloppe alsnog gevonden had. 

Nu krijg ik 4 maanden na dat laatste contact (5 maanden na de aankoop dus) een mail dat ze het niet ontvangen had en het geld nu terug wil.

Wat kan ik hiermee? Ik heb de bestelling wel degelijk verstuurd en vind de manier waarop dit door die persoon wordt aangepakt met zoveel tijd ertussen allervreemdst om eerlijk te zijn...

Heb ik nu als verkopende partij echt geen poot om op te staan? Lijkt me toch gek als elke klant maanden later ineens geld terug kan gaan eisen?

Alvast bedankt!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Klant zegt 4 maanden geleden iets niet ontvangen te hebben

28 januari 2020

Ik verstuur ook regelmatig zaken per briefpost. Gaat bijna altijd goed, maar een paar keer per jaar komt iets niet binnen 1-2 dagen aan. Wanneer een klant daarover klaagt, vraag ik om een paar dagen geduld te hebben: een onoplettende postbode kan het ook ergens anders bezorgd hebben en meestal komt de zending dan later alsnog terecht. Ik vraag dan ook om mij op de hoogte te houden van de eventuele aankomst van de enveloppe. Of je in dit geval nog een poot hebt om op te staan, weet ik niet.
 
elisek
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 januari 2020

Re: Klant zegt 4 maanden geleden iets niet ontvangen te hebben

28 januari 2020

Normaal stuur ik altijd een nieuw pakketje als de klant aangeeft iets niet ontvangen te hebben. Maar om nu 5 maanden later €100 terug te gaan betalen vind ik een vreemde gang van zaken. Weet dat de koper goed beschermd is, maar wat als deze dus pas 1 maand later iets laat Horen dat het niet ontvangen is, ik daar netjes dezelfde dag op reageer en die klant vervolgens op mijn reactie pas weer 4 maanden later reageert. Hoe zit het dan? Dat vraag ik mij dus af.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Klant zegt 4 maanden geleden iets niet ontvangen te hebben

28 januari 2020

Ik zou haar schrijven dat de termijn voor de klacht ruimschoots verlopen is en dat je nu niets meer kunt doen voor haar.
De eerste mail van haar na een maand is niet verkeerd. Wel laat maar als je niet binnen 30 dagen levert mag men geld terug vragen en de koop ontbinden. De volgende maanden wachten is gewoon te lang. 

( Maar voor een bestelling van 100 euro zou ik geen briefpost gebruiken. Met track en trace heb je toch iets meer in handen. )
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Driz
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 december 2019
Contacteer:

Re: Klant zegt 4 maanden geleden iets niet ontvangen te hebben

30 januari 2020

Ik weet niet of er een termijn aan vast zit. Wat als de klant bijvoorbeeld een lange tijd niet thuis is geweest en nu pas ontdekt dat het al die maanden niet is aangekomen?

Zelf zou ik ook geen producten versturen zonder track en trace en al helemaal niet met zo'n hoge waarde.
 
Studentverhuizers
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 januari 2021
Contacteer:

Re: Klant zegt 4 maanden geleden iets niet ontvangen te hebben

28 januari 2021

Lastige kwestie. Vaak staat in de algemene voorwaarden de volgende zin:

"Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen." 

Aangezien niet duidelijk is waar de fout zit. Ontvanger of bezorger. Ben bang dat je het opnieuw moet opsturen in zo'n geval. Eens met andere reageerders dat je beter een track and trace bij leveringen van €100 kunt doen. 

Dit topic is al een tijdje oud. Hoe is het uiteindelijk afgelopen? 
Eigenaar verhuisbedrijf https://studentverhuizers.nl/.
 
Philou
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 januari 2021

Re: Klant zegt 4 maanden geleden iets niet ontvangen te hebben

30 januari 2021

Zou idd beter met track & trace versturen (vooral gezien de hoge waarde), maar dat een klant pas na 5 maanden gaat klagen is wel erg laat..