Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DJKuiper
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 februari 2020

Betreft PostNL label printen Dymo Labelwriter 4XL

25 februari 2020

Hey allen,

Ik heb al geprobeerd het zelf op te lossen en ook contact gehad met Dymo en PostNL zelf maar kom er niet uit. 
Als ik de label wil printen met de aanbeloven 4inch x 6inch instelling wordt de druk zo klein gedaan in de hoek dat de tekst niet eens te lezen is en er zelf tekst niet zichtbaar is.
Weet iemand de oplossing na 3 dagen wordt ik er moedeloos van.

Alvast bedankt !

Cheers,
Dennis
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Betreft PostNL label printen Dymo Labelwriter 4XL

25 februari 2020

Hoe print je en wat print je? (PDF? Een plaatje?) Kan je eventueel een screenshot maken?
 
DJKuiper
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 februari 2020

Re: Betreft PostNL label printen Dymo Labelwriter 4XL

25 februari 2020

Hey danny,

het gaat vanuit een PDF ( krijg die vanuit me webshop aangeleverd van PostNL zelf ).
Ik open deze in adobe reader en kies de Dymo Labelwriter en gebruik de instellingen die door zo beetje alle partijen wordt aanbevolen voor PostNL.

Ik gebruik deze labels: Dymo 104 mm x 159 mm specifiek voor deze label printer. 
Had deze ook gekocht op advies van labelwinkel maar die zeggen het ook niet te weten waar het dan aan moet liggen.

Foto label
 
DJKuiper
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 februari 2020

Re: Betreft PostNL label printen Dymo Labelwriter 4XL

25 februari 2020

Heb het geloof ik door.
De PDF die ik krijg is vele malen groter dan A6 en zie dat myparcel bijvoorbeeld de labels aanlevert in A6 voor hun gebruiker.
Ben dus bang dat ik het handmatig zal moeten verkleinen steeds.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Betreft PostNL label printen Dymo Labelwriter 4XL

25 februari 2020

Is je PDF bestand op A4 formaat (4 labels per vel)?
Lijkt er op dat het label op 1/4 van het etiket wordt afgedrukt.
Bij PostNL instellingen aangeven dat de labels op A6 formaat worden afgedrukt (staat nu waarschijnlijk op A4)

Gr. Mick
 
DJKuiper
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 februari 2020

Re: Betreft PostNL label printen Dymo Labelwriter 4XL

25 februari 2020

Hey Mick,

Ik heb in me website omgeving gekeken en ben gewoon heel erg dom geweest. De export instellingen stonden op A4. En kon ze dus blijkbaar ook op label zetten ( A6 ).
Ze komen er nu perfect uit. Frustratie maakt blind denk ik. Toch bedankt voor de moeite beidde.

Cheers,
Dennis
 
Jeroenvzonsbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 januari 2022

Re: Betreft PostNL label printen Dymo Labelwriter 4XL

11 januari 2022

Ja hoor, Djkuiper ik sluit me maar ook aan bij jou. EXACT het zelfde probleem. Ik hoop dat je dit leest en mij kan uitleggen hoe je het probleem precies hebt opgelost, ik kom er namelijk nog steeds niet uit.
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: Betreft PostNL label printen Dymo Labelwriter 4XL

13 januari 2022

Ja hoor, Djkuiper ik sluit me maar ook aan bij jou. EXACT het zelfde probleem. Ik hoop dat je dit leest en mij kan uitleggen hoe je het probleem precies hebt opgelost, ik kom er namelijk nog steeds niet uit.
Maak het label aan met de A6 instelling (niet A4).
En bij het printen zorg je dat het papier formaat bij de pagina instelling staat op 4 inch bij 6 inch.  Bij mij heet het (1744907 4 in x 6 in)
 
RutgerKeijzer
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 juni 2022
Contacteer:

Re: Betreft PostNL label printen Dymo Labelwriter 4XL

22 juni 2022

Als mensen hier nog steeds tegen aan lopen is de tip van Josv inderdaad een goeie.
Anders kun je ook altijd even contact leggen met mij via rutger@boxstuff.nl

Wij van www.boxstuff.nl kunnen je hier wel in ondersteunen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht