Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
MySportStore
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 februari 2020

Woocommerce, variabelen toevoegen plugin

26 februari 2020

Hoi allemaal! 

Sinds kort heb ik een werkende webshop en ben hier erg blij mee. Momenteel ben ik alle producten handmatig in aan het voeren, echter loop ik tegen het volgende probleem aan;

Ik weet dat ik een bulk aan producten zou kunnen importeren via een CSV bestand, maar hoe werkt dit dan met de variaties. Ik heb een webwinkel ik sportkleding en sportartikelen. De sportkleding heeft de variabelen [kleur] en [maat]. De maat bepaald ook de prijs, alle junior-maten zijn anders geprijsd dan de senior-maten. Momenteel voer ik alle producten en dus variaties met de hand in, en is dit dus een monnikenwerk. 

Is er een plugin waar ik dit 'eenvoudig' mee kan invoeren? Of kan ik die ondervangen met een CSV bestand? 

Dankjewel voor jullie reactie!
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Woocommerce, variabelen toevoegen plugin

26 februari 2020

Variabelen met de hand toevoegen blijft monniken werk maar het kan veel gemakkelijker door gebruik te maken van een CSV of XML bestand.
En dat kan op vlgs mij op twee manieren:
  1. GRATIS
    Eerst gewoon een variabel product maken met wat variaties en dot product kan je exporteren. Dat exportbestand kan je inzien en dan weet je hoe je dit bestand er uit ziet en dan is het een kwestie van invullen zoals het voorbeeld. Dat bestand kan je dan weer importeren et voila
  2. BETAALD
    Er bestaan ook plugins welke je kan aanschaffen zoek maar eens op 'woocommerce variable product import' 
    Ik maak gebruik van WPALLIMPORT en ben daar tevreden over.
Meer info? stuur ff een mailtje
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
mondmaskertje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 april 2020
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Woocommerce, variabelen toevoegen plugin

08 april 2020

Ook ik gebruik WPALLIMPORT voor het importen van producten.
Opzich hoeft dit niet heel veel werk te kosten.


Als je 1 product aanmaakt met titel, beschrijving, voorraad, prijs, variaties etc dan kan je deze vervolgens downloaden met wpallimport.
Vervolgens kan je dit bestand gebruiken als basis. Je weet welke velden gebruikt worden voor bijvoorbeeld variaties en hoe dit geïmporteerd moet worden.

Let bij het opslaan van je spreadsheet er wel op dan je save as UTF8 gebruikt.
Dan blijft de indeling goed.

Succes
Mondmaskertje | Mondmasker kopen | Beschermoplossingen voor professionals
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht