Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
katoen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 april 2020

Maand bezig en bevalt me wel.

19 april 2020

Hi allemaal, ik ben Roy en ben een maand geleden begonnen met een webshop. Heb deze zelf gemaakt met Wordpress en Woocommerce, maar ben er achter gekomen dat de meeste bestellingen komen van bol.com.
Ik hoop via dit forum meer te leren over wat er meer komt kijken mbt het uitbaten van een webshop, maar ook anderen te kunnen helpen.
Ik ben zelf al sinds 1995 actief op het internet en met name in de hosting en de bouw van websites en later ook apps.
Niet zozeer met de marketing en de organisatie.
Al langere tijd wilde ik mijn activiteiten uitbreiden aangezien de hosting geen groeimarkt meer is en er in de website bouw teveel concurrentie is om echt te kunnen groeien.
Wil je meer weten, dan hoor ik het graag.
 
Teun
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 april 2020

Re: Maand bezig en bevalt me wel.

20 april 2020

Leuk om te horen! Ergens logisch dat veel bestellingen via Bol.com lopen, aangezien zij natuurlijk een ontzettend groot publiek hebben, en wel marketing voor hun platform regelen. Als je zelf meer traffic naar je eigen site wilt komt er al snel marketing bij kijken natuurlijk. Al moet zoiets ook organisch groeien.
 
mondmaskertje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 april 2020
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Maand bezig en bevalt me wel.

13 mei 2020

Welkom op het forum.
Er zijn genoeg onderwerpen te vinden die je op bepaalde vlakken wel kunnen helpen.

Veel beginners vergeten bijv. vaak:
-De juiste permalinks
-Je fotos titels meegeven
-Social media accounts gaan bijhouden

En vooral linkbuilding en het adverteren kan nog een hoop tijd in beslag nemen.
Via Bol.com is inderdaad wel lekker ondernemen maar komt ook tegen een prijs.
Wellicht zijn je diensten of producten ook te adverteren via: marktplaatsen zoals: Marktplaats, tweedehands.net, Speurders, Amazon etc.

Ieder geval.. een nieuw avontuur ! 
Succes !
Mondmaskertje | Mondmasker kopen | Beschermoplossingen voor professionals
 
Luchtkussengigant
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 januari 2017
Contacteer:

Re: Maand bezig en bevalt me wel.

14 mei 2020

Hi Roy,

Leuk om te horen dat E-commerce bevalt.

Bol.com kan ook gebruikt worden als lead generator. Zoals ze zelf ook doen bij de LvB pakketten is het slim om een flyer toe te voegen aan iedere order.

Daarnaast gebruiken wij de eigen Track en Trace pagina van MyParcel met een wervende tekst. Zo heb je meerdere contactmomenten met de klant waarmee je ze kunt overtuigen om bij jou op de site volgende keer te bestellen. 

Dat is dan zeker de commissie waard.

Groet,
Erik 
Voor al uw verpakkingsmaterialen - https://Verpakgigant.nl - Vandaag voor 22:00 uur besteld morgen geleverd - Geen verzendkosten en orderkosten
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Maand bezig en bevalt me wel.

15 mei 2020

Veel plezier er mee :) 

En ja, Bol heeft met z'n miljoenen bezoekers een mooi bereik. Kan me voorstellen dat je met Bol en eigen webshop tegelijk start dat Bol in eerste instantie veruit het meeste % van je orders binnenhaalt. Wel goed om kosten in de gaten te houden, de afdracht is toch niet gering. 

Natuurlijk ook benieuwd naar wat je verkoopt en of je nog speciale dingen hebt gedaan in de voorbereiding / eerste maand, en plannen voor de komende tijd. Altijd leuk om te lezen!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht