Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
AuthenticImport
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 januari 2020

Hoeveel data/clicks om conclusie te trekken AdWords

26 april 2020

Goedemiddag,

Sinds een aantal dagen hebben we een aantal nieuwe specifieke AdWords campagnes lopen. Één van die campagnes is gericht op kasten met een aantal voorvoegsels om onze stijl te omchrijven.

Het meeste budget gaat op naar .... kasten met een lage CTR (2500 vertoningen en 30 clicks), nog geen conversies
Dan ..... kasten: 176 vertoningen en 20 clicks, plus 2 conversies. Een erg hoge CTR en conversiepercentage dus! 

Nu zou ik kunnen zeggen: Ik zet het eerste zoekwoord meteen uit, maar dat is wellicht nog te vroeg. Er is nog niet heel veel data.

Na hoeveel clicks zou je zeggen dat hier echt iets uit op te maken valt?
 
mondmaskertje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 april 2020
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Hoeveel data/clicks om conclusie te trekken AdWords

26 april 2020

Het heeft natuurlijk met veel dingen te maken.
De opmaakt van je Adwords advertentie maar ook zeker je eigen website.
Is hij duidelijk. Komt hij professioneel over.. 
Dit alleen al kan bv van grote invloed zijn op je conversie.

Om een beetje een beeld te krijgen zou ik beginnen met 500 bezoekers naar je site.
Dan is het wat makkelijker te bepalen waar eventuele verbeterpunten liggen.

Succes !
Mondmaskertje | Mondmasker kopen | Beschermoplossingen voor professionals
 
AuthenticImport
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 januari 2020

Re: Hoeveel data/clicks om conclusie te trekken AdWords

03 mei 2020

Het heeft natuurlijk met veel dingen te maken.
De opmaakt van je Adwords advertentie maar ook zeker je eigen website.
Is hij duidelijk. Komt hij professioneel over.. 
Dit alleen al kan bv van grote invloed zijn op je conversie.

Om een beetje een beeld te krijgen zou ik beginnen met 500 bezoekers naar je site.
Dan is het wat makkelijker te bepalen waar eventuele verbeterpunten liggen.

Succes !
Dat is zeker waar, het blijft een ingewikkeld geheel. De website is aardig geoptimaliseerd inmiddels, maar ik heb nog steeds een lijst met verbeterpunten liggen.

Wat gek is is dat mijn adword campagne's met een hoge CTR (5%) ook een hoge CPC (1 euro) hebben, terwijl de advertentie met de laagste CTR (0,9%) ook meteen de laagste CPC heef (0,22 cent). Zou dat niet andersom moeten zijn?
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Hoeveel data/clicks om conclusie te trekken AdWords

04 mei 2020

De campagne met een lage CTR heeft waarschijnlijk wel veel vertoningen maar weinig klikken? 

Adverteer je nu op dit moment ook bij Zoekpartners en via YouTube, Gmail en Discover? 
Zo ja? Je kan kijken of hier conversies uit zijn gekomen? Als dit niet het geval is zou je dit eens uit kunnen zetten.
Zal je CTR flink verbeteren. Wat de kwaliteit van je campagne ten goede komt.

Tevens kun je eens kijken naar bodaanpassingen op apparaten, provincies of tijdstippen.
Wellicht dat er vrijwel geen conversies zijn op tablet of mobiel, maar zijn de kosten wel heel hoog. Dan zou je daar een percentage kunnen verlagen.

Weet niet hoe lang je je adwords al hebt draaien, maar zal zeker een maand lang data gaan verzamelen.

Succes! 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.