Meningen gezocht over de inzet van een chatbot bij webwinkels
Geplaatst: 10 september 2020
Dames en heren handelaren,
Ik ben enige tijd geleden een onderneming gestart in de ontwikkeling van chatbots. Na een aantal projecten in andere markten, ben ik dit jaar geinspireerd geraakt door een jonge webwinkel ondernemer. Daarom ben ik gestart om voor haar webwinkels een chatbot te ontwikkelen. Deze bot draait inmiddels een aantal maanden op een tweetal webwinkels die draaien op Shopify.
Op dit moment kan de bot:
- Veelgestelde vragen beantwoorden
- Order status en verzend informatie opzoeken in Shopify
- Klachten en andere contactverzoeken opnemen
- Een gesprek aangaan op het moment dat iemand met een gevuld mandjes de winkel verlaat.
Het verdienmodel dat ik nu heb gekozen is een maandelijks opzegbaar abonnement voor het gebruik van de bot en het periodiek trainen (slimmer maken) van de bot. De ondernemer investeert dus niets, kan de bot eerst een maand uitproberen en hoeft daarna ook geen langlopende verplichtingen aan te gaan. Ik kan me namelijk voorstellen dat de meeste webwinkels niet de budgetten hebben van een bol.com om zelf chatbots te ontwikkelen.
Om deze bot verder te ontwikkelen, zoek ik meningen over de zin en onzin van chatbots in webwinkels. Als je hier een mening over hebt, hoor ik dat graag:
- Wat verwacht je bijvoorbeeld van een chatbot in je webwinkel?
- Welke webwinkel software zou jij als eerste ondersteunen naast Shopiy?
- Wat zou je zelf over hebben per maand voor de inzet van een dergelijke bot.?
Dank aan iedereen die iets met me wil delen.
Hessel
ps: een linkje naar de landingpagina van deze bot:https://botz4u.com/chatbot%20voor%20shopify%20shop
Ik ben enige tijd geleden een onderneming gestart in de ontwikkeling van chatbots. Na een aantal projecten in andere markten, ben ik dit jaar geinspireerd geraakt door een jonge webwinkel ondernemer. Daarom ben ik gestart om voor haar webwinkels een chatbot te ontwikkelen. Deze bot draait inmiddels een aantal maanden op een tweetal webwinkels die draaien op Shopify.
Op dit moment kan de bot:
- Veelgestelde vragen beantwoorden
- Order status en verzend informatie opzoeken in Shopify
- Klachten en andere contactverzoeken opnemen
- Een gesprek aangaan op het moment dat iemand met een gevuld mandjes de winkel verlaat.
Het verdienmodel dat ik nu heb gekozen is een maandelijks opzegbaar abonnement voor het gebruik van de bot en het periodiek trainen (slimmer maken) van de bot. De ondernemer investeert dus niets, kan de bot eerst een maand uitproberen en hoeft daarna ook geen langlopende verplichtingen aan te gaan. Ik kan me namelijk voorstellen dat de meeste webwinkels niet de budgetten hebben van een bol.com om zelf chatbots te ontwikkelen.
Om deze bot verder te ontwikkelen, zoek ik meningen over de zin en onzin van chatbots in webwinkels. Als je hier een mening over hebt, hoor ik dat graag:
- Wat verwacht je bijvoorbeeld van een chatbot in je webwinkel?
- Welke webwinkel software zou jij als eerste ondersteunen naast Shopiy?
- Wat zou je zelf over hebben per maand voor de inzet van een dergelijke bot.?
Dank aan iedereen die iets met me wil delen.
Hessel
ps: een linkje naar de landingpagina van deze bot:https://botz4u.com/chatbot%20voor%20shopify%20shop