Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Stephv2002
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 september 2020

Hoe lang mag je er over doen om invoerrechten te betalen?

28 september 2020

Zoals de titel al zegt: Hoe lang mag ik er over doen om invoerrechten te betalen? Ik heb namelijk een bedrag open staan van 85,- (absurd hoog) bij fed ex, maar kan dit nu niet betalen. 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Hoe lang mag je er over doen om invoerrechten te betalen?

29 september 2020

Bent u consument of webwinkelier? De invoerrechten zijn voornamelijk gerelateerd aan de waarde van het ingevoerde product. Ondernemers kunnen de belastingcomponent gewoon verrekenen met hun btw aangifte. Fedex  zal na het verstrijken van de betalingstermijn gaan aanmanen en invorderingskosten berekenen, die steeds verder kunnen oplopen.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Hoe lang mag je er over doen om invoerrechten te betalen?

29 september 2020

In aanvulling op Bert; FedEx zal je vertelt hebben wat de uiterste betaaltermijn is voor de invoerrechten. Dat staat op de nota. Zorg dat je voor die tijd betaald hebt want anders wordt het heel snel veel duurder.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Hoe lang mag je er over doen om invoerrechten te betalen?

29 september 2020

Ik denk wel dat het om een bedrijf gaat omdat Fedex bij particulieren normaal gesproken vooraf een betaling vraagt.
Bij mij is er met de post iets niet goed gegaan want kreeg toevallig deze week een ingebrekestelling. De factuur is 50 dagen oud. Het ging om 10,37 euro maar kan me voorstellen dat ze bij een groter bedrag wellicht wat sneller actie ondernemen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht