Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ToonInterieur
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 maart 2020

Berekenen van ""Winst uit onderneming"

08 december 2020

Beste Webwinkeleigenaren,

Ik ben benieuwd hoe ik het beste de wel bekende (belastingaangifte) "Winst uit onderneming" kan berekenen bij het hebben van een webshop (los van de wel bekende aftrek maatregelen).

Paar details;
- Ik bezit samen met mij partner een VOF (al langere tijd)
- We zijn geen ondernemer voor de belastingdienst (beide een fulltime baan)
- Sinds mei dit jaar een webshop die tot op heden een omzet heeft gedraaid van 40.000euro*
- Bij opstarten van webshop 10.000euro* geïnvesteerd
- Al het opgeleverde geld direct gestopt in marketing/nieuwe voorraad (staat 0 euro op rekening los van opgebrachte BTW)

Ik ben voornamelijk benieuwd hoe ik de winst per bestelling kan berekenen (denkend aan eventuele km vergoeding, direct bijhorende kosten, en verschillende inkoopwaarde/marges per artikel etc).

Heeft iemand een voorbeeld dan wel uitleg? 

Alvast bedankt!

*bedragen zijn fictief
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Berekenen van ""Winst uit onderneming"

09 december 2020

Winst voor de belastingdienst is Verkoop - Inkoop - Kosten
Als je per artikel wilt bereken. Dan is het dus de verkoopprijs min BTW  min de inkoopprijs. Dat is je bruto winst. 

Daarna heb je nog kosten om je werk uit te moeten voeren. Dat kan je natuurlijk op verschillende manieren berekenen.
Je deelt alle kosten (opslag, distributie, loon, verzendoos, tape, administratie, etc. door het aantal bestellingen. Dan weet je exact wat een bestelling kost.

Maar je kan ook nog onderscheid maken tussen kleine en grote zendingen. Een grotere zending duurt vaak langer met inpakken de doos is duurder meer opslag etc.
Het is eigenlijk gewoon een beetje logisch nadenken.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht