Niet mee eens, ze kunnen nu in één straat meerdere pakketten kwijt, en vaak meerdere op één adres dus ben je goedkoper uit. Ik geloof er niet in dat juist het geringe bedrag aan verhoging van loon, zulke extra kosten kan veroorzaken.Ze hebben te maken met stijging van tal van kosten, waaronder loon en inflatie. De kosten van de brandstof hebben maar een hele geringe bijdrage aan de totale kosten van het bezorgen van een pakketje.
Ja? Als je dit niet doet om de winst te verhogen, dan doe je het voor het milieu dus zou het ook goedkoper moeten zijn om voor een klein pakketje minder te betalen, of het bedrag te schenken aan een goed doel.Verder stel je een aantal zaken die m.i. heel onlogisch zijn. Je vindt blijkbaar dat als het ene duurder wordt, dat het andere dan goedkoper moet worden. Die logica volg ik totaal niet.
Dat blijft inderdaad suggereren. Dat ze de advertenties hebben stopgezet, klopt het is daar ook druk.Verder vergelijk je jezelf met bol.com. Je meent dat die geen beperkingen zou hebben. Nu heeft bol.com toevallig haar advertenties stop gezet, onder andere vanwege de drukte bij de vervoersbedrijven. Ook zij hebben blijkbaar hun beperkingen. Maar jezelf vergelijken met bol.com suggereert een Calimerocomplex: "Zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk". Dat is niet een gezonde instelling vind ik. Je moet juist de kracht van het kleiner zijn dan een bol.com zien te vinden. Helaas is een scherp tarief of voorrang bij vervoerders daar niet 1 van.
Nou dat is dus wat ik bedoel.Dat gezegd hebbende, stijgende kosten voor het bezorgen van je pakketjes is natuurlijk wel een groot probleem. Maar in hoeverre kan je daar wat tegen doen?
Maar dat is toch precies mijn punt, de eigenaar was toen Myparcel, nu is Post NL eigenaar van deze partijen en daar ligt exact het gevaar.Voor het opzetten van een collectief ben je denk ik te laat. Toen MyParcel en andere pakketstapelaars in het verleden begonnen was PostNL nog veel gortiger met het geven van volumekorting. Dat doen ze nu in veel mindere mate. Bovendien zijn ze niet zo happig op contracten die gedeeld worden door meerdere bedrijven. Maar zelfs al zou je dat wel voor elkaar krijgen, dan nog denk ik dat je uiteindelijk niet goedkoper uit bent als je de kosten die het opzetten en organiseren van zo'n collectief mee rekent.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Waar ik wel op zou aandringen bij PostNL, is dat de "Piek-toeslag" voor pakketten die PostNL niet op tijd heeft kunnen afhalen en bezorgen, wordt teruggedraaid. De "Piek-toeslag" is ingezet met een reden namelijk:Ik heb begrip voor de positie van PostNL maar aan de andere kant ook weer niet
Bron: https://www.postnl.nl/klantenservice/be ... eestdagen/Om die allemaal op tijd te kunnen bezorgen, zetten wij extra medewerkers en middelen in. Zo huren we extra locaties en vrachtwagens, zijn sorteercentra langer open, en rijden we extra ritten – zowel ’s nachts als overdag. Al deze maatregelen kosten geld, en vandaar deze toeslag.
Goed in de gaten houden dus, het is dan goedkoper om 8 doosjes naar jezelf te sturen dan in een andere staffel te komen.Wat mij ergert bij MyParcel is dat ik al jaren ongeveer dezelfde hoeveelheid zendingen heb. Ze waren er als de kippen bij na de overname van postnl om mij te melden dat ik met 2 producten net onder de staffel was geweest (voor het eerst.) Prima, 2492 is geen 2500. Komt wel weer goed. Afgelopen jaar heb ik (gelukkig) dankzij Corona extreem veel verzonden. Dus ik dacht: eens even kijken of ze mij voor 2021 ook weer in de hogere staffels gezet hebben.
Nee? Huh, waarom niet. Zoeken in de faq levert het antwoord: staffels worden alleen (en direct) automatisch omlaag gezet. Kom je er boven dan moet je dit zelf melden en dat gaat per maand. Ik heb dus 8 maanden teveel betaald, en aangezien ik in dec het wat rustiger aan gedaan heb kom ik nu natuurlijk niet in aanmerking voor een hogere staffel aangezien de laatste maand genomen wordt.
Ik verlang naar het oude MyParcel, waar ze nog echt met je meedachten.
Dit is inderdaad een erg vervelende maatregel, maar op zich zal het mij niks verbazen dat de overige vervoerbedrijven dit ook gaan instellen. Een groot pakket verwerk je op een andere manier dan een klein pakket namelijk. Ik verwacht eerder dat dit een voorbode is. Het idee hiervan is dat de ondernemers creatiever worden om zo min mogelijk lucht te willen vervoeren. Hoe meer er in een vrachtwagen past, hoe meer pakketten ze kunnen verwerken.Waar ik mij nog meer aan erger zijn de Volumetoeslagen, als je als bedrijf zijnde een beetje grote zendingen hebt, betaal je al gauw 3 euro per zending extra.
Alle vervoerders hebben dit gedaan. Dit is afgedwongen door de vakbonden, om de klanten aan te sporen de pakketten zo licht mogelijk te houden. Volgens de ARBO mag een medewerker max. 23kg tillen. Met deze maatregel ben ik zeer blij voor de pakketverwerkers die dagelijks onze pakketten verwerken.DHL heeft ook al maximale gewicht van 31,5 KG naar 23 KG verlaagd.
Ja je zal je er inderdaad in moeten verdiepen. Net zoals in boekhouden, het onderhouden van je webwinkel software, welke dozen je gebruikt, etc. etc.Ik heb veel nieuwe regeltjes voorbij zien komen in ieder geval, je moet bijna een geleerde zijn als je alle nieuwe regels wilt onthouden.
Dit is inderdaad een erg vervelende maatregel, maar op zich zal het mij niks verbazen dat de overige vervoerbedrijven dit ook gaan instellen. Een groot pakket verwerk je op een andere manier dan een klein pakket namelijk. Ik verwacht eerder dat dit een voorbode is. Het idee hiervan is dat de ondernemers creatiever worden om zo min mogelijk lucht te willen vervoeren. Hoe meer er in een vrachtwagen past, hoe meer pakketten ze kunnen verwerken.Waar ik mij nog meer aan erger zijn de Volumetoeslagen, als je als bedrijf zijnde een beetje grote zendingen hebt, betaal je al gauw 3 euro per zending extra.
Nou hoop niet dat DHL enzo het ook zo ingewikkeld gaan maken, maar idd er zijn genoeg bedrijvend die teveel lucht versturen. Maar bedrijven die al heel goed verpakken met nauwelijks lucht en toevallig veel grote zendingen hebben, gaat dat wel enorm schelen op de verzendkosten. En niemand wordt hier beloond op kleinere pakketten, dat had ik logischer gevonden als het de bedrijven echt ging om het niet "juist" inpakken.
Alle vervoerders hebben dit gedaan. Dit is afgedwongen door de vakbonden, om de klanten aan te sporen de pakketten zo licht mogelijk te houden. Volgens de ARBO mag een medewerker max. 23kg tillen. Met deze maatregel ben ik zeer blij voor de pakketverwerkers die dagelijks onze pakketten verwerken.DHL heeft ook al maximale gewicht van 31,5 KG naar 23 KG verlaagd.
Klinkt vrij logisch inderdaad, maar 31,5 KG is bij PostNL en DHL nog steeds mogelijk. Alleen komen hiervoor toeslagen tussen de 3 en 4 euro erbij. Verder denk ik dat de vervoerders voor de grote pakketten gewoon een steekwagen hebben, dus echt pakketten tillen zwaarden dan 23 KG had denk ik nooit echt gehoeven.
Ja je zal je er inderdaad in moeten verdiepen. Net zoals in boekhouden, het onderhouden van je webwinkel software, welke dozen je gebruikt, etc. etc.Ik heb veel nieuwe regeltjes voorbij zien komen in ieder geval, je moet bijna een geleerde zijn als je alle nieuwe regels wilt onthouden.
De vraag die je bij jezelf moet stellen is eigenlijk of PostNL of DHL nog wel bij jou passen. Er zijn namelijk veel meer vervoerders op de markt. Als je een stukje terug scrolt, zie je dat ik een klein lijstje heb gemaakt van alternatieve vervoerders.
Dat is waar, gelukkig is er genoeg concurrentie en ik denk dat voor veel ondernemers PostNL steeds minder interessant wordt. Teveel regeltjes en ieder jaar weer veranderingen zit niemand op te wachten. Ik hoop in ieder geval dat het geen trend wordt dat er steeds meer regeltjes komen waar je rekening dient mee te houden.