Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Limiet Myparcel

21 december 2020

Vanavond de e-mail voorbij zien komen over de limieten van Myparcel. Ik snap het wel een beetje, maar kan nergens vinden wat dat limiet dan is.

Als ik nu een zending wil aanmaken staar er dat het limiet van 0 voor vandaag overschreden is.

Iemand een idee wat dat limiet is, of waar ik het kan vinden?
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Limiet Myparcel

21 december 2020

Ik denk dat het een limiet is dat MyParcel bij PostNL heeft overschreden en dat het voor alle klanten van MyParcel tesamen geldt.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Limiet Myparcel

22 december 2020

Het limiet is per account en is volgens mij de helft wat je normaal kan versturen. Ik sprak juist iemand die normaal tussen de 900 en 1600 zendingen heeft per dag slechts 4 of 500 labels kon printen.

Dus zeker hele slechte en oneerlijke zaak omdat de grote klanten dan blijkbaar voorrang krijgen en wel alles kunnen verzenden. Anders zou PostNL het nu rustig moeten hebben als iedereen maar de helft kan vervoeren.

LET OP!! Brievenbuspakketjes tellen ook mee. Want kon vandaag maar 2 normale pakjes versturen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Limiet Myparcel

22 december 2020

De limiet is volgens mij niet per account, ik kon gistermiddag zelfs het eerste label van de dag niet genereren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
dd103
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 december 2020

Re: Limiet Myparcel

22 december 2020

vandaag een nieuwe dag en kan direct geen labels aanmaken, er is nu wel de optie red je pakketje toegevoegd aan myparcel, is wel duurder maar het afleverpunt is veel verder weg, is geen optie, kwalijke zaak, misschien toch weer op zoek naar een ander voor verzenden, maar welke?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Limiet Myparcel

22 december 2020

Ik kan gewoon een label aanmaken nu. Zou het nogmaals checken.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Limiet Myparcel

22 december 2020

Ik kan vandaag ook labels maken, gister avond kon ik wel brievenbuspakjes aanmaken (dacht slim te zijn en direct na het zien van de e-mail alle labels aan te maken, waarschijnlijk stond daarom de limiet al op 0).
 
dd103
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 december 2020

Re: Limiet Myparcel

22 december 2020

helaas, nog steeds niet, alleen red je pakketje, net telefonisch contact gehad maar ze hadden eigenlijk geen antwoord, wel veel telefoontjes, weird
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Limiet Myparcel

22 december 2020

Ben je er al lang klant? Wellicht hebben ze nog niet genoeg gegevens om in te schatten hoeveel je normaal verzend.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
dd103
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 december 2020

Re: Limiet Myparcel

22 december 2020

Ben je er al lang klant? Wellicht hebben ze nog niet genoeg gegevens om in te schatten hoeveel je normaal verzend.
Ruim een jaar
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Limiet Myparcel

23 december 2020

Ik liep maandag ook tegen een limiet aan van +/- 50% van het normale aantal zendingen.
Zag nu een mededeling van MyParcel dat de limiet inmiddels weer soepeler zou zijn gesteld.

Nu krijgen alternatieve vervoerders maar eens een kans voor mijn bedrijf. Zien of zij beter presteren...
No guts no glory!
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Limiet Myparcel

23 december 2020

Ik kreeg afgelopen week een mailtje met tarieven van dpd en dhl, ik denk dat ik daar begin volgend jaar eens serieus naar ga kijken.

Het gaat ook een beetje om het principe, er is geen duidelijkheid, maar wel een hoop toeslagen en verhogingen.

Mijn voorstel aan PostNL: laat al die aliexpress pakketjes maar liggen en geef de Nederlandse webshops maar eens prioriteit.
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: Limiet Myparcel

24 december 2020

Die eerste dag had myparcel ergens in de middag alles op slot gezet voor elke account.
De volgende dagen hebben ze een limiet per account gezet, maar die was in mijn geval vrij ruim want ik heb tot in de avond labels kunnen maken en ben geen stop tegengekomen.
En vandaag was het alweer opgeheven.
Van shops united krijg ik ook nog emails en die hadden ook een stop met postnl EN dhl. 

Ja het is wat vervelend maar het is ook een uitzonderlijke tijd met die lockdown en feestdagen combi. 
Klanten weten het ook wel en wachten best wel een dagje langer.