Wat te doen met breuk na x aantal dagen?
Geplaatst: 25 februari 2011
Ik vroeg me af wat men hier doet met breuk gevallen? En dan doel ik op meldingen die dagen of zelfs weken binnenkomen nadat de bestelling ontvangen is.
Ik heb in mijn voorwaarden én boven de orderbevestiging die men per email ontvangt én onderaan elke factuur die bij de order zit geleverd, de melding staan dat gevallen van breuk en uiterlijke schade binnen 48 uur gemeld moet worden. Daarna zijn wij niet meer verantwoordelijk voor de schade.
En geloof me, ik doe echt niet moeilijk als het na 3, 4 of mss 5 dagen komt. Maar ik heb nu voor de 2e keer iemand die na bijna 3 weken (vorige keer was zelfs bijna 4 weken) met een breukmelding komt. Let op: breuk. Uiterlijke schade. Dus geen garantie afhandeling ofzo. Maar iets wat fysiek stuk is.
Ik vind dus dat als je een pakket/zending ontvangt het normaal is dat je dat meteen uitpakt en controleert. En dan mag daar dus best 1 of 2 of van mijn part 3 dagen overheen gaan. Maar als het al bijna een week wordt of dus zelfs 2, 3, 4 weken dan mag je toch als verzender wel zeggen:"sorry beste klant, maar dit is zo lang geleden al bij u aangekomen. Hier kunnen wij geen verantwoordelijkheid meer voor nemen. " ... Er kan tenslotte wel al van alles en nog wat mee gebeurd zijn, met dat artikel.
Wat zouden jullie doen met zulke gevallen? Waar leg je de grens? Of bekijk je dat per artikel/klant?? Service is leuk maar alles heeft zijn grenzen.
Ik heb in mijn voorwaarden én boven de orderbevestiging die men per email ontvangt én onderaan elke factuur die bij de order zit geleverd, de melding staan dat gevallen van breuk en uiterlijke schade binnen 48 uur gemeld moet worden. Daarna zijn wij niet meer verantwoordelijk voor de schade.
En geloof me, ik doe echt niet moeilijk als het na 3, 4 of mss 5 dagen komt. Maar ik heb nu voor de 2e keer iemand die na bijna 3 weken (vorige keer was zelfs bijna 4 weken) met een breukmelding komt. Let op: breuk. Uiterlijke schade. Dus geen garantie afhandeling ofzo. Maar iets wat fysiek stuk is.
Ik vind dus dat als je een pakket/zending ontvangt het normaal is dat je dat meteen uitpakt en controleert. En dan mag daar dus best 1 of 2 of van mijn part 3 dagen overheen gaan. Maar als het al bijna een week wordt of dus zelfs 2, 3, 4 weken dan mag je toch als verzender wel zeggen:"sorry beste klant, maar dit is zo lang geleden al bij u aangekomen. Hier kunnen wij geen verantwoordelijkheid meer voor nemen. " ... Er kan tenslotte wel al van alles en nog wat mee gebeurd zijn, met dat artikel.
Wat zouden jullie doen met zulke gevallen? Waar leg je de grens? Of bekijk je dat per artikel/klant?? Service is leuk maar alles heeft zijn grenzen.