Ik ben een ondernemer met een webshop. Mijn vraag gaat over een specifiek product die ik afneem bij mijn groothandel. Deze heeft een zaken partner bij wie hij zelf deze machine inkoopt.
Nu is de laatste tijd de machine wat moeilijk te leveren en komen ze mondjes maat binnen. Echter heeft deze zaken partner van mijn groothandel (hij is dus de importeur) ook zelf een webshop en meestal een week van te voren haalt die al pre orders binnen, en ondertussen krijg ik dan te horen we weten nog niet hoeveel er binnen komt en dus ook niet hoeveel jij krijgt.
Ondertussen is hij dus al een week bestellingen aan het binnen halen en aangezien ze moeilijk te leveren zijn staan klanten vaak wel in de rij. Ik vind je kan niet zeggen ik weet niet hoeveel er gaat komen als je ondertussen bestellingen binnen harkt via je eigen website en vervolgens je klanten (ik oa) afscheept met twee stuks
Ik vind dit wat oneerlijke praktijken en kan er weinig tegen doen maar ben het eigenlijk spuug zat. Ik kan natuurlijk stoppen met het product maar dan heeft hij zijn zin en is hij bijna de enige die de machine nog verkoopt. Ik wil dus iets doen want kan hier erg slecht tegen maar waar kan ik als ondernemer terecht bij een klacht tegen een andere ondernemer? Een groothandel heeft volgens mij wel bepaalde richtlijnen te volgen.
Bericht sturen naar de fabrikant (zitten in het buitenland) heeft niets geholpen, reageren niet.