Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
hulpgevraagd
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 maart 2021

Track en trace bezorgd, klant geeft aan van niet

10 maart 2021

Goedenavond!

Erg benieuw naar jullie mening in deze kwestie:

Eind december 2020 hebben wij een bestelling naar onze klant toegestuurd, de zending is afgeleverd door Post NL op 30 december.
Onze klant blijft volhouden de bestelling niet ontvangen te hebben, onderzoek bij Post NL was niet mogelijk, klant heeft het pas eind januari gemeld.

Klant heeft de bestelling afgerond via achteraf betalen met Klarna, hierbij geldt een consumentenbescherming op de aankoop.
Wij hebben aangegeven dit te melden bij Klarna en de factuur niet te betalen, de Dispute afdeling van Klarna heeft contact met ons opgenomen en wij hebben de track en trace gegevens doorgegeven.

Na 1,5 maand neemt de klant nogmaals contact op.
Moeten wij de klant hierin tegemoet komen of ligt dit buiten onze verantwoordelijkheid?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Track en trace bezorgd, klant geeft aan van niet

10 maart 2021

Wat zegt Klarna hierover?
 
hulpgevraagd
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 maart 2021

Re: Track en trace bezorgd, klant geeft aan van niet

10 maart 2021

Wat zegt Klarna hierover?
Wij kregen van Klarna Dispute een mail met de vraag of het pakket daadwerkelijk bij de klant was afgeleverd, wij hebben hierop gereageerd dat dit het geval is en de track en trace code hierbij toegevoegd. 

Dit is het enige wat wij van Klarna hebben vernomen eind januari.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Track en trace bezorgd, klant geeft aan van niet

11 maart 2021

Dit kan erg frustrerend zijn. Ik heb het ook wel eens gehad dat een pakket niet afgeleverd was, terwijl dat via de T&T wel zo leek.

In mijn geval was het gewoon echt niet bezorgd. De leverancier was erg makkelijk in dat soort dingen, want de consument moet tevreden gehouden worden.

Het verschil is wel dat ik direct heb vermeld dat het pakket gewoon niet was aangekomen, toen de T&T melde dat hij was afgeleverd. Niet pas 1 maand later.

Als de klant 1 maand later het geld terug wilt, zou ik er vanuit gaan dat de klant gewoon het geld terug wilt. Ik zou er vooral op doorhameren, waarom de klant het niet eerder heeft gemeld.

Het familiebedrijf waar ik tevens ook werkzaam ben, heeft regelmatig klanten die na de laatste aanmaning een bericht sturen met van alles wat er niet klopt aan de factuur. Dit doet de klant alleen maar om de betaling later te doen / het incassotraject uit te stellen. Als er een probleem mee is, moet het gelijk doorgegeven worden. Niet maanden later.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Track en trace bezorgd, klant geeft aan van niet

11 maart 2021

Dit is het enige wat wij van Klarna hebben vernomen eind januari.
Ik zou eventueel de status van dat dispute bij Klarna even controleren. Als dat in jouw voordeel afgesloten is dan is het daarmee klaar.
In principe heb jij niet zo veel te maken met het al dan niet betalen van de factuur door de consument. Daarvoor heb je immers Klarna als dienstverlener aangenomen om dat volledig uit jouw handen te nemen.
 
Steenbergentegels
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 februari 2021

Re: Track en trace bezorgd, klant geeft aan van niet

03 mei 2021

Erg frustrerend. Nu ben je als leverancier wel verantwoordelijk dat het product daadwerkelijk geleverd is. Je kan de klant uiteraard wijzen op de algemene voorwaarden voor het doen van een klacht over leveringen. Want na een maand hierover klagen lijkt mij ook wel erg lang. 
 
Amel
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 februari 2021
Contacteer:

Re: Track en trace bezorgd, klant geeft aan van niet

21 augustus 2021

Dit is wel laat om te melden dat ze hun pakket niet hebben ontvangen. Een onderzoek zou wel helpen dus spijtig dat PostNL het weigert. 
 
Langbeen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 september 2021

Re: Track en trace bezorgd, klant geeft aan van niet

07 september 2021

Ik heb hetzelfde gehad twee maanden geleden. Klant had een relatief duur product via bol.com besteld maar hij gaf aan dat hij het artikel nooit had ontvangen terwijl de track en trace wel aangaf dat het verzonden was (PostNL bezorger gaf aan dat hij het zeker wist dat het afgeleverd was). Ik had gebeld met hem en vond zijn verhaal niet heel erg sterk en overtuigend (beetje nalatig), er werden ook geen vragen teruggesteld over hoe het opgelost zou moeten worden (dat zou ik doen in ieder geval). 

Uiteindelijk heeft hij via bol.com zijn geld terug gekregen en heb ik de inkoopkosten teruggekregen (schatting gemaakt door bol.com). Maar het opmerkelijke is dat hij geen nieuwe bestelling heeft geplaatst...

Misschien een oplichter, misschien ook niet.