Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Peter Houtman
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 januari 2021

Shipping costs + delivery time China.. jullie ervaringen

16 april 2021

Hi all,

Ik ben voornemens 6.000 cosmetica flesjes uit China te halen. Nu krijg ik van de leverancier een prijs en levertijd:

Shipping by sea and truck to your door including local tax is $ 1969 . The delivery time is about 50 days .

Aangezien dit de eerste keer is dat ik zaken doe met China ben ik erg benieuwd naar jullie perspectief. Voor mij voelt dit als een vrij fors bedrag en een forse levertijd. Klopt dit? En heeft iemand tips of informatie om deze lading sneller en goedkoper in NL te krijgen?

Ontzettend bedankt voor jullie inzichten.

Groet,

Peter
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Shipping costs + delivery time China.. jullie ervaringen

16 april 2021

Lijkt mij op zich vrij gangbaar, zeker omdat het helemaal naar jouw deur geleverd wordt en ze ook de belasting afhandelen blijkbaar. In de regel leveren ze FOB, wat betekent dat jij de spullen moet ophalen in de haven en zelf de douane dingen moet regelen.

Als je het sneller wilt hebben dan moet je het op een vliegtuig laten zetten maar als je dit al duur vindt dan kan je dat gerust vergeten.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Shipping costs + delivery time China.. jullie ervaringen

16 april 2021

Je kunt ook een offerte vragen bij een vervoerder hier, die e.e.a. bij de producent in C laat ophalen en bij jou aflevert. Het komt ook voor dat een leverancier een scherp bedongen prijs een beetje compenseert met een forse transportvergoeding. Ik heb overigens geen idee van de omvang van 6000 flesjes plus verpakking: dat kan best een enorm pakket of flink aantal dozen zijn en transport schijnt de laatste tijd flink duurder geworden te zijn.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Shipping costs + delivery time China.. jullie ervaringen

16 april 2021

Het hangt natuurlijk vooral van het volume/gewicht van die flesjes af. Voor 1 cbm lijkt het me redelijk aan de prijs, voor 10 cbm is het een koopje.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht