Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Nieuwe BTW regels EU verkopen

21 april 2021

Per 1 juli wordt de BTW regeling voor verkopen naar landen binnen de EU aangepast.
Tot nu toe kon je als webwinkel het NL BTW tarief heffen (tot het drempelbedrag van het betreffende land).
Per 1 juli vervalt dat drempelbedrag en dient het BTW tarief van het land van de klant gerekend te worden.
Dit vergt natuurlijk enige aanpassing van de software.
Omdat daar (software) niet mijn sterkste kant ligt heb ik dat indertijd (2014) uitbesteed aan CCV Shop en maak nu 7 jaar naar behoorlijke tevredenheid gebruik van hun webshop pakket.
Met de naderende ingang van deze BTW aanpassing en nog geen enkele informatie van CCV,  in februari eens contact opgenomen.
Telefonisch werd mij verzekerd dat daar al volop aan gewerkt werd en dat dit op tijd gereed zou zijn.
Vandaag 21 april, taal nog teken gezien zover, dus toch eens opnieuw contact opgenomen. Want inmiddels is het minder dan 6 weken voor ingang van de maatregelen...
Opnieuw de verzekering "wordt aan gewerkt" en zelfs de wedervraag; "denk je echt dat we daar nog niet mee bezig zijn? Anders krijgen we alle boze klanten over ons heen".
Ik zou zeggen; hier is de eerste!
En ja, het uitblijven van enige communicatie over de aanpassingen geeft niet echt vertrouwen over dat "bezig zijn ermee" en het op tijd gereed zijn.

Zijn er hier gebruikers van SAS software van andere leveranciers die wel al een oplossing hebben?
Of hebben jullie een alternatief achter de hand?
No guts no glory!
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Nieuwe BTW regels EU verkopen

28 april 2021

Het is gek dat ze daar nog geen oplossing voor hebben. Er zullen ook webwinkels zijn die boven de huidige drempel zitten.

Ik heb in Magento 2 zelf een aanpassing gemaakt voor de factuur. Als het land van het afleveradres België is en het geen ICL levering is, dan komt het Belgische BTW nummer op de factuur. De BTW berekening werkt bij Magento 2 standaard al wel goed.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht