Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Veel verkeer naar webshopblog, maar geen verkopen

23 augustus 2021

Op mijn webshop blog ik ook over informatie over producten, trends etc. Deze worden goed gelezen. De blog pagina's zijn zelfs mijn best verkocht pagina's, alleen ik haal er geen verkopen uit. Natuurlijk staan er linkjes naar een categorie/betreffende artikel in, maar er wordt weinig doorgeklikt. Wat te doen?
 
webindie
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 juli 2021

Re: Veel verkeer naar webshopblog, maar geen verkopen

24 augustus 2021

Kun je een voorbeeld url posten?
📅 Vergeet nooit meer een abonnementsverlenging - https://everlint.com/nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veel verkeer naar webshopblog, maar geen verkopen

27 augustus 2021

Een voorbeeldlinkje maakt het makkelijker om te reageren, inderdaad.
De blog pagina's zijn zelfs mijn best verkocht pagina's, alleen ik haal er geen verkopen uit.
Best bezochte pagina's bedoel je, denk ik? Dat is niet zo vreemd hoor! Veel webshops hebben een blog dat veel traffic krijgt maar niet zoveel bestellingen realiseert. 
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Veel verkeer naar webshopblog, maar geen verkopen

02 september 2021

Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veel verkeer naar webshopblog, maar geen verkopen

02 september 2021

Als ik in zoekmachines zoek naar of ik sieraden kan dragen tijdens het douchen dan heb ik geen aankoopintentie. Waarschijnlijk heb ik de sieraden al in huis. Blogs waarin je dat soort dingen vertelt zijn goed voor het verbeteren van je autoriteit of naamsbekendheid, maar leveren niet zo snel extra omzet op. Deze leest trouwens ook wel heel erg SEO-achtig. Persoonlijk zou ik snel afhaken bij deze tekst. Het zou mij verbazen als traffic op dit soort blogs wel een grote financiële bijdrage hadden voor je webshop. 
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Veel verkeer naar webshopblog, maar geen verkopen

14 september 2021

Bedankt voor je reactie! Heel logisch nu je het zo zegt, maar zelf helemaal niet bij stilgestaan.

Wat voor soort blogs zou ik dan aan moeten denken? Ik heb meerdere blogs met bijvoorbeeld info over het materiaal maar hoe je artikelen bij elkaar kunt dragen. Bij deze hebben de klanten de producten dan ook al in huis. 
 
webindie
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 juli 2021

Re: Veel verkeer naar webshopblog, maar geen verkopen

14 september 2021

Wat dacht je van een blogpost over de trends van 2021 op het gebied van sierraden? Die hebben de bezoekers dan waarschijnlijk nog niet in huis.
📅 Vergeet nooit meer een abonnementsverlenging - https://everlint.com/nl
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Veel verkeer naar webshopblog, maar geen verkopen

20 september 2021

Wat dacht je van een blogpost over de trends van 2021 op het gebied van sierraden? Die hebben de bezoekers dan waarschijnlijk nog niet in huis.
Dank je voor je reactie.

Die heb ik al gemaakt voor dit seizoen en ook vorig seizoen heb ik dat gedaan. 
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veel verkeer naar webshopblog, maar geen verkopen

20 september 2021

Blogs duren ook vaak even voor ze echt goed scoren. Misschien kun je dus al schrijven voor de feestdagen. Denk aan blogs met titels als: Cadeau-ideetjes voor goedkope sieraden, welke sieraden zijn leuk als verjaardagscadeau, leuke sieraden om cadeau te geven en soortgelijke titels. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht