Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Hoe financier je de voorraad tijdens seizoenspieken?

31 augustus 2021

Nog even en dan staat het feestdagen-seizoen weer voor de deur. Voor veel webshops is dat hét seizoen waarin het moet gebeuren. Dat betekent ook dat je vooraf opeens veel meer voorraad gaat aanleggen. Het fijnste is als je een leverancier hebt waar je al even mee samenwerkt en een betalingstermijn krijgt van 60-100 dagen. Maar lang niet elke leverancier biedt dit. Hoe financier je deze voorraad dan? Komt dat allemaal uit eigen spaargeld of heb je andere middelen die je hiervoor kunt inzetten?
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Hoe financier je de voorraad tijdens seizoenspieken?

31 augustus 2021

Mijn broer heeft met zijn bedrijf een doorlopend krediet bij Floryn.

De rente is vrij hoog en je moet wekelijks terugbetalen (In een half jaar volgens mij), maar het heeft hem al enkele keren gered inmiddels met een aanschaf. Het gaat in zijn geval niet om voorraad overigens, maar daar zou je het uiteraard voor kunnen gebruiken. :)

Ikzelf werk vooral projectmatig (Vooruitbetaling) en de enkele dingen die ik verkoop kan ik eenvoudig voorfinancieren. Mocht het toch meer gaan groeien, zou ik hetzelfde ook overwegen.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe financier je de voorraad tijdens seizoenspieken?

31 augustus 2021

DannyvdM:Mijn broer heeft met zijn bedrijf een doorlopend krediet bij Floryn. De rente is vrij hoog en je moet wekelijks terugbetalen (In een half jaar volgens mij), maar het heeft hem al enkele keren gered inmiddels met een aanschaf. Het gaat in zijn geval niet om voorraad overigens, maar daar zou je het uiteraard voor kunnen gebruiken. 
Floryn ken ik goed! Die kan ik ook wel aanraden: ze zijn best streng voordat ze je accepteren maar als je het eenmaal hebt zijn de voorwaarden eigenlijk best prima. Je moet elke week minimaal 4% terugbetalen, waardoor je in 25 weken (een halfjaar inderdaad) terugbetaalt. Maar: je mag een terugbetaling direct weer opnemen. En je betaalt alleen over het bedrag dat je hebt opgenomen, dus als je snel terugbetaalt vallen de rentekosten mee en heb je op deze manier altijd werkkapitaal achter de hand. Echt flexibel krediet dus. Je moet er alleen wel goed mee om kunnen gaan want voor je het weet zit je continu aan je max en dan betaal je hier eigenlijk te veel rente. 
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe financier je de voorraad tijdens seizoenspieken?

31 oktober 2021

Floryn heeft nu ook een product voor bol.com partners gelanceerd. Revenue based finance zit in de lift. Heeft iemand hier al eens gebruik gemaakt van Booste, Wayflyer, Clear.co of een andere revenue based financierder?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht