Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
SamanthavdWal
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 september 2021

Tips kiezen online marketingbureau

14 september 2021

Een aantal jaar geleden ben ik begonnen met mijn eigen kledingwinkel. Nu wil ik ook gaan beginnen met de online verkoop. 
Momenteel ben ik hard aan het werk aan een nieuwe webshop om ook online kleding te gaan verkopen.  Zodra de website klaar is ben ik op zoek naar een online marketingbureau die mij kan helpen zodat de verkopen online ook op gang komen.
Alleen ik ben nog heel erg zoekend. 

Zouden jullie een online marketing bureau adviseren?
Waar moet ik op letten bij het kiezen van een goed bureau? Want er zijn er zoveel.
En hoe scheid je het kaf van het koren? 

Ik ben eigenlijk ook heel benieuwd naar wat de ervaringen van jullie zijn. 
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Tips kiezen online marketingbureau

14 september 2021

Controleer ze goed of ze überhaupt wel iets doen. Ik had toen ook een bedrijfje die voor 250 een paar uurtjes dacht iets van 5 of 7 uur per maand google adwords zou updaten. In het begin waren ze lekker bezig maar zag de resultaten afnemen. Toen ik ging kijken welke wijzigingen ze hadden doorgevoerd die maand was het 0,0. Alleen automatisch ingestelde wijzigingen. Heb ze erop aangesproken gaven aan personeelstekort te hebben. Kort daarna kreeg ik een stagiair of zo die het niet helemaal begreep en later weer een maand zonder enige wijziging. Toen ik aangaf te willen stoppen kon de oude contact persoon er weer naar kijken. Nee bedankt.

Kort samen gevat. Hou ze regelmatig in de gaten, kijk wat ze updaten en wellicht is dat ook nog leerzaam. Klik niet gelijk de bovenste aanbieder aan of een aanbieder die met jou contact op neemt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips kiezen online marketingbureau

16 september 2021

Kort samen gevat. Hou ze regelmatig in de gaten, kijk wat ze updaten en wellicht is dat ook nog leerzaam. Klik niet gelijk de bovenste aanbieder aan of een aanbieder die met jou contact op neemt.
Online marketing is een expertise dus ik raad je zeker een bureau aan, maar zoals Electronixs.nl al aangeeft zijn er grote verschillen tussen de bureaus. Ik vergelijk het maar met een boekhouder. Je kunt die taken ook zelf doen maar dat kost veel tijd en die kun je ook besteden aan je corebusiness. 

Toch is het belangrijk om betrokken te blijven. Je wil niet dat een boekhouder, of online marketingbureau, het grijze gebied opzoekt en dingen doet die niet mag alleen omdat jij vindt 'dat hij zichzelf hoort terug te verdienen'. De marketing van een webshop is essentieel voor het succes ervan, dus ik zou het niet 'uitbesteden' maar een samenwerking zoeken waarbij ze vertellen wat ze doen en jou ook wijzer maken in de materie. 

Net als een boekhouder hoor je bij online marketing zelf de leiding te behouden. Daarbij kan een internetmarketingbureau jou een beetje op weg helpen of terugkerende taken overnemen, zolang die maar jou meeneemt in het traject. Ga dus niet in zee met een bureau dat jou mailt of jou topresultaten belooft maar kijk vooral wat ze doen of in hoeverre ze jou erbij betrekken. Kijk ook waar ze gevestigd zijn, ga eens langs of kijk of ze ook workshops geven. Kijk wie er nog meer klant zijn of vraag eens referenties op. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht