Kort samen gevat. Hou ze regelmatig in de gaten, kijk wat ze updaten en wellicht is dat ook nog leerzaam. Klik niet gelijk de bovenste aanbieder aan of een aanbieder die met jou contact op neemt.
Online marketing is een expertise dus ik raad je zeker een bureau aan, maar zoals Electronixs.nl al aangeeft zijn er grote verschillen tussen de bureaus.
Ik vergelijk het maar met een boekhouder. Je kunt die taken ook zelf doen maar dat kost veel tijd en die kun je ook besteden aan je corebusiness.
Toch is het belangrijk om betrokken te blijven. Je wil niet dat een boekhouder, of online marketingbureau, het grijze gebied opzoekt en dingen doet die niet mag alleen omdat jij vindt 'dat hij zichzelf hoort terug te verdienen'. De marketing van een webshop is essentieel voor het succes ervan, dus ik zou het niet 'uitbesteden' maar een samenwerking zoeken waarbij ze vertellen wat ze doen en jou ook wijzer maken in de materie.
Net als een boekhouder hoor je bij online marketing zelf de leiding te behouden. Daarbij kan een internetmarketingbureau jou een beetje op weg helpen of terugkerende taken overnemen, zolang die maar jou meeneemt in het traject. Ga dus niet in zee met een bureau dat jou mailt of jou topresultaten belooft maar kijk vooral wat ze doen of in hoeverre ze jou erbij betrekken. Kijk ook waar ze gevestigd zijn, ga eens langs of kijk of ze ook workshops geven. Kijk wie er nog meer klant zijn of vraag eens referenties op.