Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BBQ Shop Flakkee
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 september 2021

Bepaalde producten niet beschikbaar voor ophalen

23 september 2021

Beste allen,

Ik ben Jan en heb sinds kort een webshop met WooCommerce in BBQ artikelen.

Klanten kunnen er voor kiezen om producten te laten verzenden via de post of om op te halen. 
Nu kan ik echter producten verkopen die van elders geleverd worden (Dropshipping idee). 

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om die producten standaard een verzendbedrag te geven en niet de optie om op te halen.

Maar wanneer klanten producten bestellen die wel zijn op te halen en de Dropshipping producten zou ik dat los willen maken. Dus dat de klant het ene product kan ophalen en de andere niet.
En/of wanneer er voor verzenden wordt gekozen dat verzendkosten al dan niet gecombineerd worden.

Hoe kan ik dat doen, met de standaard opties kom ik er nu niet uit. Heb ook wel betaalde plugin gevonden echter weet ik niet zeker of deze doet wat ik wil.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Hartelijke groet,
Jan

Mijn webshop is: www.bbqshopflakkee.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bepaalde producten niet beschikbaar voor ophalen

24 september 2021

Heb ook wel betaalde plugin gevonden echter weet ik niet zeker of deze doet wat ik wil.
Ik heb hier helaas geen ervaring mee maar heb je daar een ticket ingeschoten? Bij een betaalde plugin is het toch wel fijn om te zien dat het ontwikkelteam reageert op vragen en dus nog een tijdje support levert. 
 
webindie
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 juli 2021

Re: Bepaalde producten niet beschikbaar voor ophalen

28 september 2021

Zoiets heb ik weleens opgelost met productgewichten, misschien ook iets voor jou? Product wat opgehaald mag worden weegt 1, product wat verzonden moet worden weegt 1000. Twee verzendmethodes aanmaken: gratis ophalen (gewicht minder dan 1000) en betaald verzenden (alle gewichten). Ook bij een paar producten van gewicht 1 is ophalen dan nog een opties, maar zodra er één verzend product bij zit kan het niet meer.
📅 Vergeet nooit meer een abonnementsverlenging - https://everlint.com/nl