Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Lolo
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2012

Puzzel incompleet

20 oktober 2021

Ik krijg een retourmelding van een hele dure 3D puzzel van een bekend merk. Klant beweert dat er "heel veel stukjes ontbreken". 

Deze puzzels verkoop ik al jaren en ze zijn compleet geseald door de fabrikant. De puzzel is ook een collectorsitem, die zijn waarde verliest wanneer de originele verpakking eenmaal is geopend. Het is zeer onwaarschijnlijk dat er stukjes ontbreken, en zeker "heel veel stukjes". Ik vind dit dus een hele vreemde bewering en kan vrijwel met zekerheid zeggen dat de klant zelf de stukjes (per ongeluk) is kwijtgeraakt, en daar mij voor probeert te laten opdraaien. Het zijn piepkleine micro stukjes namelijk, makkelijk kwijt te raken wanneer je even een zoot per ongeluk van de tafel laat vallen.

Hoe ga je met dit soort gevallen om? Ik heb bij dit soort puzzels normaal de regel: na openen kan het product niet meer geretourneerd worden, maar deze klant eist een retour. 
 
Gebruikersavatar
Rubenb
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 september 2015
Contacteer:

Re: Puzzel incompleet

20 oktober 2021

Dat is echt balen, maar ik denk dat je geen poot hebt om op te staan. De klant heeft recht op retour, ook wanneer hij het geopend heeft, mits natuurlijk de 14 dagen herroepingsrecht nog niet gepasseerd zijn.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Puzzel incompleet

20 oktober 2021

Is het wellicht transportschade? Was de zending verzekerd?
 
Lolo
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2012

Re: Puzzel incompleet

20 oktober 2021

Is het wellicht transportschade? Was de zending verzekerd?
Nee, geen transportschade, en het seal was ook nog intact. Ze beweert dat er stukjes zouden ontbreken tijdens het in elkaar zetten. Ik heb het inmiddels retour genomen, ook al geloof ik haar verhaal niet. Echt vervelend dat mensen die slordig zijn een winkel kunnen laten opdraaien daarvoor.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
tazzmain
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 januari 2014
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Puzzel incompleet

21 oktober 2021

Is het wellicht transportschade? Was de zending verzekerd?
Nee, geen transportschade, en het seal was ook nog intact. Ze beweert dat er stukjes zouden ontbreken tijdens het in elkaar zetten. Ik heb het inmiddels retour genomen, ook al geloof ik haar verhaal niet. Echt vervelend dat mensen die slordig zijn een winkel kunnen laten opdraaien daarvoor.
Welkom in de wereld die retail heet.
Helaas ga je dit soort vervelende zaken nog meer meemaken.
De consument kan soms heel vindingrijk zijn om iets te kunnen retourneren zonder hiervoor kosten te hoeven maken.
Tip,,paar keer slikken en weer door.
Goed gereedschap hoeft niet duur te zijn: https://www.lowbudgets.nl
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Puzzel incompleet

21 oktober 2021

Geen idee hoeveel er mist. Maar bij PostNL staat er een gewicht van de zending bij. Wellicht kan je een zelfde puzzel inclusief verzendoos nogmaals nawegen. Misschien kan je in de toekomst dit soort artikelen wegen voor verzending. Dit doe ik ook met verschillende artikelen als ik bijvoorbeeld 100 lampjes verkoop of keycords. Als ik artikelen ontvangt bij binnenkomst en deze bestaan uit meerdere onderdelen weeg ik deze allemaal na. Het gebeurt regelmatig dat er wel eens een kabel ontbreekt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Lolo
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2012

Re: Puzzel incompleet

21 oktober 2021

Ze heeft hem dus terug gestuurd en ik heb het ontvangen maar er klopt iets niet. Ik heb echt het gevoel dat ze de puzzel al eerder had, maar haar kind wat stukjes was kwijtgeraakt. En dat ze een nieuwe bij mij heeft besteld om het zo "om te ruilen" en te doen alsof het al zo was. Weet iemand een oplossing hiervoor? Ik heb dit eerder gehad met een knuffel die zogenaamd "al beschadigd" was.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Puzzel incompleet

21 oktober 2021

Al heb je nog zo sterk dat gevoel, het zal je niet veel helpen, tenzij je het onweerlegbaar kunt bewijzen. Je verlies nemen en incalculeren dat zoiets (per branche verschillend) x keer per jaar gebeurt. Sterkte!
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Puzzel incompleet

22 oktober 2021

Helaas komt dit voor. Ik zelf handel gewoon de retour snel af. Kost anders alleen maar negatieve energie
Mocht het echt de spuigaten uitlopen dan kan je de klant blokkeren zodag ze niet meer kan bestellen
 
Lolo
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2012

Re: Puzzel incompleet

22 oktober 2021

Ik heb de retour gewoon verwerkt. Jammer dat het inderdaad niet bewezen kan worden. Iemand gaf me gisteren het advies om met mini holografische markeerstickers te werken die bijna onopvallend zijn. Zo weet ik bij retouren dat ik echt mijn product terug krijg.  Een andere koekenbakker probeerde namelijk een zeldzame collectible te retourneren, maar bij aankomst bleek die van hem een namaak versie te zijn uit China! Ik had gelukkig de kennis om het verschil te zien, en toen ik hem confronteerde maakte hij zich uit de voeten. Hij wilde gewoon mijn originele "ruilen" voor een nepperd. Echt, mensen zijn zo schaamteloos soms!