Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jinta33
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 november 2021

Pakje retour gestuurd door DHL

25 november 2021

Mijn klant heeft een door mij verzonden pakje niet opgehaald op DHL servicepoint. En ze zegt dat ze het naar haar huis had laten sturen.
Ik kan aantonen dat ze het via een servicepoint wilde ontvangen (de keer daarvoor ook trouwens).
Ik heb DHL gebeld en die zeggen dat er een mail naar haar is toegestuurd toen het pakje op het servicepoint arriveerde.
Het email adres klopt.
Nu kreeg ze weer een mail dat het pakje naar mij retour gestuurd is omdat het daar al een week ligt.
Nu mailde ze mij wat er aan de hand is...

Ik heb haar een mail gestuurd wat er is gebeurd en dat ze zelf het pakketje op had moeten halen.
Nu zal ik het uiteraard weer naar haar toesturen...

Wat zouden jullie doen, draaien jullie voor de verzendkosten op of zeg je, betaal de verzendkosten maar nog een keer, je hebt zelf het pakketje niet afgehaald ...
Ik heb een kleine shop, maar toch vind ik dit moeilijk.
ik hoor graag.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Pakje retour gestuurd door DHL

26 november 2021

Dit is niet alleen voor kleine winkels lastig, ook voor grote, al hebben die daar meestal een policy voor. Wanneer het een prijzig artikel is met een flinke marge, zou ik over mijn hart strijken en het nogmaals toesturen met een heel duidelijke afspraak over bezorgen of afhalen. Wanneer het een ding van een paar kwartjes is, zou ik de bestelling simpel annuleren en de gemaakte verzendkosten voor lief nemen en je bezig houden met andere klanten: een webwinkel moet op tegenvallertjes groot of klein, voorbereid zijn. Succes!
 
Jinta33
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 november 2021

Re: Pakje retour gestuurd door DHL

26 november 2021

Dank je BertB, ik heb inderdaad aangegeven als het pakket weer hier is, dat ik het opstuur.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht