Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jaapie85
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 januari 2022

Verschil tarief Sendcloud & verzendpartij DPD direct

26 januari 2022

Goedemorgen iedereen,

Wat ik me al langere tijd afvraag is waarom er zo'n groot verschil zit bij het aanmaken van een verzendlabel bij bv. DPD direct of via een tussenpartij als Sendcloud. Omdat zo'n tussenpartij grotere volumes afneemt zou dit toch goedkoper moeten zijn, maar ze zijn een stuk hoger? Ik ben benieuwd of ik het misschien gewoon verkeerd zie, ik zou graag via een tussenpartij verzenden omdat dit voor een groot gedeelte geautomatiseerd kan worden met mijn webshop. 

De pakketten die ik verstuur wegen over het algemeen allemaal onder de 1kg. Een label direct  bij DPD kost hiervoor EUR 4,13, via Sendcloud zou dit label EUR 5,90 kosten (beiden excl. BTW). Voor pakketten naar het buitenland scheelt het nog veel meer, PostNL heeft de mogelijkheid voor Pakjes Traced via SendCloud, Myparcel etc. is dit allemaal niet mogelijk en kom je dus sowieso in een hoog tarief.

Met mijn kleine bedrijfje verzend ik zo'n 10 pakketten per dag met een gemiddelde bestelwaarde rond de EUR 25,-. Dan is het verschil in verzendkosten toch aanzienlijk vind ik. 

Hoor graag of dit gewoon is hoe het is of dat ik de tarieven van de verzendpartijen wellicht niet goed begrijp.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Tariefverschil verzendpartner & verzendpartij direct

26 januari 2022

Je moet bij DPD een onderscheid maken tussen de verzendlabels van hun website en van een zakelijk contract met DPD. Als je met DPD een contract afsluit, dan bieden ze een hoog tarief aan. Dat tarief is hoger dan het tarief van Sendcloud.

Als je via de website van DPD een verzendlabel aanmaakt, dan moet je het pakket inleveren bij een DPD parcelshop. Als je via Sendcloud of via een contract met DPD labels aanmaakt, dan worden de pakketten gratis opgehaald als je genoeg verzendt.
 
Jaapie85
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 januari 2022

Re: Tariefverschil verzendpartner & verzendpartij direct

26 januari 2022

Hi, bedankt voor je reactie! Bij DPD betreft het inderdaad labels aangemaakt via de website, via de website kun je ook aangeven dat het pakket opgehaald moet worden. Per ophaalafspraak betaal je dan EUR 5,95. 

Dan zou het grootste verschil zijn het gemak van aanmaken van de labels en het betalen hiervan. Dit zijn acties die best wel wat tijd kosten, maar als je geen megaomzet hebt is dit dan best wel weer de moeite. 
 
Jaapie85
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 januari 2022

Re: Tariefverschil verzendpartner & verzendpartij direct

27 januari 2022

Vind het een moeilijke, het scheelt zeker behoorlijk wat tijd om al die labels niet meer handmatig aan te maken op de diverse plekken. Het zou een optie zijn om de extra kosten deels door te belasten in de verzendkosten voor kleine bestellingen. 

Zijn er ook tussenpartijen waar bij je PostNL Pakje tracked (code: 6350) kunt versturen? Deze heb ik tot nu toe nergens zien staan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Tariefverschil verzendpartner & verzendpartij direct

27 januari 2022

Als je het via de website van DPD aanmaak, zonder contract, zit er geen standaard verzekering bij van €520,-. Bij Sendcloud zit dit er wel bij.

Daarnaast accepteert Sendcloud 1 tarief tot 30KG. Bij DPD heb je onderscheid tussen 0-10kg (goedkoper) en 10-30kg (duurder)

Als je een contract bij DPD afsluit, zit er bij de pakketten ook standaard een verzekering van €520,- . Bij de brievenbuspakketten weer niet. Hier zit ook standaard gratis afhalen bij toen ik destijds een offerte opvroeg, maar dit ging mij te ver voor 1 pakket in de week destijds. De DPD punten die hier in de buurt zitten, zitten ver weg en worden de pakketten al om 13:00 opgehaald, dus ik heb uiteindelijk toch voor PostNL gekozen om deze reden. Af en toe een brievenbuspakket via DPD richting het buitenland.
 
Shipperr
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 maart 2022

Re: Verschil tarief Sendcloud & verzendpartij DPD direct

28 maart 2022

Niet helemaal eens met bovenstaand.. Ik heb een rechtstreeks contract met DPD en ben veel goedkoper uit dan via een dienst als Sendcloud.
Het enige waar je voor moet waken zijn toeslagen bij grote en/of zware pakketten.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verschil tarief Sendcloud & verzendpartij DPD direct

28 maart 2022

Ik heb een rechtstreeks contract met DPD en ben veel goedkoper uit dan via een dienst als Sendcloud.
Heb je een goed volume en lichte pakketjes in standaard formaten?
 
bupole
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 september 2023

Re: Verschil tarief Sendcloud & verzendpartij DPD direct

26 september 2023

Ik krijg veel feedback over toeslagen, maar heb nog geen formule gevonden om die toeslagen te berekenen.

backrooms game

 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Verschil tarief Sendcloud & verzendpartij DPD direct

08 oktober 2023

Hier staat de brandstoftoeslag: https://www.dpd.com/nl/nl/brandstoftoeslag/

De brandstoftoeslag wordt per maand vastgesteld. Bij Sendcloud wordt dit percentage gewoon over de verzendkosten berekend.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht