Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
daisysbloem&deco
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 januari 2022

Tips gevraagd voor een 'slecht' lopende webshop

26 januari 2022

hallo,
mijn naam is Daisy (21 jaar)
vorig jaar juni ben ik mijn eigen onderneming gestart in zijde bloemen en woonaccessoires.
we zijn inmiddels ruim 7 maanden verder, maar het lukt maar niet echt om de webshop van de grond te krijgen.
via via heb ik wel eens een bestelling, maar dit is bij lange na niet genoeg om ook daadwerkelijk van te kunnen leven.
inmiddels heb ik al veel verbeterd aan mijn website / webshop (in vergelijking met hoe het was.)
toch ben ik wel benieuwd naar jullie mening.
hebben jullie tips of enig idee wat ik 'verkeerd' doe ?
mijn webshop is https://www.daisysbloemendeco.nl/
alvast bedankt.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 'slecht' lopende webshop

26 januari 2022

hebben jullie tips of enig idee wat ik 'verkeerd' doe ?
Hoi Daisy,
Dank voor je bericht. Ik denk niet dat je écht iets verkeerd doet maar dat je tegen de dingen aanloopt waar heel veel starters tegenaan lopen. Er zijn in Nederland tienduizenden webshops en slechts 10% van de retail gaat online. Er is dus heel veel concurrentie. Mensen kunnen op heel veel plekken van hun geld af, waarom zouden ze dat bij jou doen?

Als ik zelf kijk heb ik wel wat tips maar weet ik niet of je daarmee wel opeens bestellingen krijgt.
- Je lijkt nog niet zoveel bereik te hebben. Met Tiktok heb je bijvoorbeeld 8 volgers. Kijk of je met een marketingcampagne dat aantal kan laten groeien naar minimaal een paar duizend. Dat klinkt lastig, maar is wel hoe het werkt. Webshops hebben gemiddeld een conversie rond de 3-4%. Je hebt dus 35 bezoekers nodig om één verkoop te realiseren. Om ervan rond te komen moet je bereik dus veel groter zijn dan wat je nu hebt.
- De foto's op de voorpagina tonen geen tarieven en kan ik niet op klikken. Je moet het bezoekers echt heel gemakkelijk maken om iets te bestellen. 
- De productpagina's hebben geen tekst. Hoe groot is het boeket? Waarom kochten andere mensen dit? Waar past het bij? En uhm... Wat koop ik precies? Probeer mensen een beetje te inspireren. 

Zo zijn er nog heel veel voorbeelden. Je doet het niet fout, maar je bent net begonnen. De meeste e-commercestarters maken dit mee en de meerderheid komt er op deze manier achter dat een webshop lastig is en haakt af. Helaas, er is geen makkelijke oplossing voor je vraag. De meeste webshops stoppen in hun eerste jaar. 
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Tips gevraagd voor een 'slecht' lopende webshop

26 januari 2022

Als eerste vind ik je website er mooi uitzien. Daar zal het niet aan liggen.
Wel wat puntjes in mijn ogen. Maar dat is niet altijd leidend.

Als online bloemist fleur ik uw woning graag op
Ik denk dan meteen aan een echte bos bloemen en niet aan heel lang houdbare zijde bloemen bos.
Maak goed duidelijk wat je verkoopt.
Laat op de voorpagina close-ups zien van wat bloemen. Ze zijn vast niet van echt te onderscheiden maar laat dat zien en tekst erbij (bijv) zonder water maanden plezier van de deze bloemen.
Dat maakt de prijs ook meteen logischer.

De teksten zijn inderdaad summier bij de artikelen.
Hoe langer met duidelijke omschrijving hoe beter google je ook vindt op teksten waar je weer gratis bezoekers van krijgt. 
En als er staat Materiaal: 20x17 cm dan klopt er iets niet.

In de winkelwagen staat 0% btw over € 9,30 € 0,00
Betaal je maar 0% btw bij jullie?

Verrassing voor me toen ik verder ging met bestelling afronden: Het minimale bestelbedrag is € 7,50.
Waarom?

Onze creaties. Mooie bossen. Waarom niet optie om meteen zo'n bos te bestellen.
Zie daar bijv soort kraampakket. Bij giftsets. Kan dat nergens op de site zo snel vinden. Wat nu als ik dat wil bestellen? Eerst jou bellen? Doet men niet snel.

Zoekfunctie is niet best. (Is vaker zo) 
kraamcadeau of alleen cadeau is niet te vinden. Giftset geeft drie dingen. Giftsets verwijst weer naar onze creaties.

Abonnementen
Heb niet echt goed gelezen denk ik, veel tekst maar snap het niet helemaal. Elke drie manden een bos omruilen voor een andere? Terugsturen?

Contactpagina. Erg leeg, Zet er nog iets leuks neer met link om meteen te kopen. Je weet maar nooit.

Nu stop ik even. ;-)
 
daisysbloem&deco
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 januari 2022

Re: Tips gevraagd voor een 'slecht' lopende webshop

27 januari 2022

Hi Paul,
de 0% BTW klopt inderdaad. wij zijn als bedrijf vrijgesteld van btw. (dragen dus geen btw weer af aan de belasting, maar kunnen deze ook niet terugvorderen)
wij zijn dit verplicht te vermelden zodat eventuele bedrijven weten dat zij hier geen btw voor terug kunnen vorderen.
Een minimale bestelorder van 7,50 hebben wij gedaan omdat anders de verzending voor ons niet haalbaar is, of naar ons idee te duur wordt (tips hiervoor nog misschien)
Bij het kopje onze creaties kunnen wij helaas geen besteloptie toevoegen omdat deze foto`s enkel als voorbeeld bedoeld zijn (de bossen zijn uit de collectie of niet meer leverbaar).
voor de product pagina's willen we inderdaad meer info gaan vermelden en wat betreft de abonnementen misschien inderdaad duidelijker formulieren in minder tekst.
in elk geval bedankt voor de tips hier gaan we uiteraard mee aan de slag.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Tips gevraagd voor een 'slecht' lopende webshop

29 januari 2022

Als je vrijgesteld bent van BTW dan mag je op de factuur geen BTW rekenen. En dus ook geen 0%
Klinkt gek maar 0% is een BTW tarief en dat mag jij niet rekenen.
Je moet op de factuur dan ook gewoon vermelden dat een vrijstelling van toepassing is.
 
daisysbloem&deco
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 januari 2022

Re: Tips gevraagd voor een 'slecht' lopende webshop

30 januari 2022

Hi Paul,
De vrijstelling van BTW staat uiteraard ook op onze handgemaakte facturen vermeld. (facturen voor bijvoorbeeld aangevraagde projecten en dergelijke.)
De facturen vanuit onze webshop worden allemaal geautomatiseerd vanuit Jouwweb. (onze server).
Wij hebben hierbij enkel de optie om: 9, 21 of 0% BTW aan te geven.
In dit geval zijn wij dus wel verplicht de 0% BTW te vermelden.
Klanten en bedrijven moeten in dit geval weten waar zij aan toe zijn.
 
bartjeboy
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 januari 2019
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 'slecht' lopende webshop

03 juni 2022

Ook je online vindbaarheid laat te wensen over. En als je niet gevonden word, dan verkoop je ook niet veel. 
Gelukkig heb je zelf met bovenstaande link naar je webshop al een eerste aanzet gegeven om beter te ranken bij de zoekmachines ;-)

Bartje Meijer
Wie zoekt vindt mij op https://www.kaartenenatlassen.nl ;-)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht