Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
apux
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 oktober 2022

Platform webshop

27 oktober 2022

Hoi,

Ik wil binnenkort graag mijn webshop openen. Nu twijfel ik nog over welk platform ik ga gebruiken voor het 'bouwen' van mijn webshop.
Het platform moet gebruiksvriendelijk zijn. Ik heb wel enige ervaring met het gebruik van Wordpress en Magento, maar een website bouwen niet. 

Even over mijn webshop. Ik ga unieke & trendy hondenartikelen gaan verkopen die je niet zo snel tegenkomt bij de gewone dierenwinkel. 
De uitstraling van de webshop wil ik graag wat luxer en trendy. Het servicegehalte zal ook hoog zijn. Daarnaast moet de webshop erg overzichtelijk en gebruiksvriendelijk zijn.

Hebben jullie tips over welk platform ik het beste kan kiezen voor mijn webshop?
(Bijv. Shopify, jouwweb, wix enz.)

Alvast bedankt en ik hoor het graag! 
 
Gebruikersavatar
Lionstyle
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 november 2022
Locatie: Sprang-Capelle
Contacteer:

Re: Platform webshop

03 november 2022

Hoi Apux,

Allereerst natuurlijk een super leuk idee en alvast veel succes gewenst met de voorbereidingen.

Zelf ben ik vorige maand online gegaan met mijn eerste webshop. Erg leuk om te doen en Ik ben er een beetje aan verslaafd geraakt om er mee bezig te zijn :)

Ik denk dat er op deze vraag geen eenduidig antwoord is maar het vooral een persoonlijke voorkeur is.
Ga je zelf een website bouwen of laat je die bouwen?
Als je geen kennis van websites bouwen hebt zou ik het je in ieder geval afraden om het in Magento of Woocommerce te bouwen.
Dit vereist toch enige technische skills om een fatsoenlijke webshop hierin op te zetten. Zeker Magento is echt complex en technisch om te ontwikkelen.
Zelf heb ik mijn webshop wel gemaakt in WooCommerce maar ik ben van beroep een webdeveloper/webdesigner.
Dat maakt het wat eenvoudiger. Het is in gebruik een makkelijk en fijn systeem maar om te bouwen vergt het wat meer technische kennis.

Ik heb via mijn werk als webdeveloper enkele ervaringen met platformen zoals Mijnweb en Wix en als ik eerlijk ben vindt ik dat nét niet. Een beetje karig als je het mij vraagt.
Van Shopify hoor ik wel heel veel goede verhalen en daarnaast is het op dit moment een van de populairste platforms waardoor er ook ontzettend veel plug-ins/uitbreidingen/koppelingen beschikbaar zijn. Als je het goed wilt aanpakken en je gaat je shop zelf bouwen zou ik deze het meest aanraden. De andere platforms zoals Lightspeed, Prestashop etc. zijn me eigenlijk niet echt bekend en daar kan ik niets over zeggen.

Hopelijk heb je hier wat aan?

Groetjes,
Hugo van Leeuwen
 
apux
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 oktober 2022

Re: Platform webshop

08 november 2022

Bedankt voor je reactie Lionstyle!

Zelf heb ik geen kennis met het bouwen van websites. Wel het onderhouden en vullen van een website in bijvoorbeeld Magento en Wordpress.
Maar ik denk dat een platform zoals Shopify perfect is voor mij. Ik ga me hier verder in verdiepen. 

Groetjes,
Alyssa Pusceddu
 
Yugioh94
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 maart 2023
Contacteer:

Re: Platform webshop

03 maart 2023

Hallo,

Tof idee en denk dat daar zeker een markt voor is online.
Qua platform zou ik shopify aanraden, hoewel het dan wel makkelijk is als je producten een EAN code hebben.
Verder is shopify erg gebruiksvriendelijk, keerzijde is dan wel weer dat shopify duurder is dan bijvoorbeeld een Wordpress.

Succes met je website.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
icefuclaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 augustus 2023

Re: Platform webshop

08 augustus 2023

In ieder geval zou ik Magento of Woocommerce niet aanraden als je niet weet wat je doet.
Het opzetten van een respectabele online winkel vereist een bepaald niveau van technologische expertise. Ontwikkelen voor Magento vereist een hoog niveau van expertise en complexiteit.
Ik ben een professionele webontwikkelaar en -ontwerper, maar ik heb mijn eigen online winkel gebouwd met behulp van WooCommerce.
Dat vereenvoudigt de zaken een beetje. Het systeem is eenvoudig en esthetisch te bedienen, maar de constructie vereist een hoger niveau van technische expertise.
connections game
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Platform webshop

10 augustus 2023

Shopify is leuk, maar wel gelijk 30 euro per maand. Ik zou je adviseren om Opencart te gebruiken. Voordelig en simpel in de opzet. Heeft ook niet een hele geavanceerde server nodig. Tegenwoordig kan je heel simpel AI om hulp vragen als je er niet uit komt.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht