Moet je zelf gefrankeerde en gescande PostNL pakketten nog een keer laten scannen bij het afgifte punt?
Geplaatst: 27 maart 2025
Hallo!
Ik stuur al een tijdje een kleine hoeveelheid pakketten rond. Maar ik ben recent wat in verwarring gebracht door een opmerking van iemand bij het PostNL afgiftepunt
Dit is de manier waarop ik dat momenteel doe:
1. Ik maak op de PostNL Zakelijk website een verzendlabel aan en print dat met de Zebra printer.
2. Ik scan het label met de PostNL Zakelijk app onder "Zendingen".
3. Dat triggert een track&trace en een confirmatie email. (sub-vraagje: krijgt de ontvanger nu ook een track&trace per mail of alleen ik?)
4. Ik gooi, als het een brievenbuspakje is, het pakje in de rode brievenbus. Als het een pakket is, geef ik het af bij een balie met de mededeling dat ik het zelf al gescand heb. (of ik leg het veilig neer, ik woon in een klein dorp dus weinig toeloop)
Nu wil het geval, dat ik toen ik dit laatst deed, de medewerker aan de balie (het was een Primera geloof ik) vermanend zei dat zij zelf aan de balie ook ALTIJD moeten scannen. Ze viste zelfs de pakjes terug uit de postzak. Dit doe ik eigenlijk zelden tot nooit en tot nu gaat het altijd goed maar dat zegt natuurlijk niet alles..
Is dit zo, moet ik het ook nog door de balie laten scannen? En zo ja, wat voor voordelen heeft dat? Ik vind het zelf scannen juist erg tijdbesparend. En ik neem aan dat het bij het sorteren ook weer wordt gescand.
Binnenkort moet ik ongeveer 200 pakketten versturen. Ik wil dit liever niet bij een Primera doen maar bij een Business Point. Moet ik dan wachten tot iemand daar 200 pakketten heeft gescand, terwijl ik het zelf ook al gedaan heb?
Ik heb trouwens de helpdesk van Postnl ook gebeld, zij zeiden dat het 'in principe' niet hoefde, maar de baliemedewerker hield voet bij stuk!
Hartelijk dank als iemand hier meer van weet!
Ik stuur al een tijdje een kleine hoeveelheid pakketten rond. Maar ik ben recent wat in verwarring gebracht door een opmerking van iemand bij het PostNL afgiftepunt
Dit is de manier waarop ik dat momenteel doe:
1. Ik maak op de PostNL Zakelijk website een verzendlabel aan en print dat met de Zebra printer.
2. Ik scan het label met de PostNL Zakelijk app onder "Zendingen".
3. Dat triggert een track&trace en een confirmatie email. (sub-vraagje: krijgt de ontvanger nu ook een track&trace per mail of alleen ik?)
4. Ik gooi, als het een brievenbuspakje is, het pakje in de rode brievenbus. Als het een pakket is, geef ik het af bij een balie met de mededeling dat ik het zelf al gescand heb. (of ik leg het veilig neer, ik woon in een klein dorp dus weinig toeloop)
Nu wil het geval, dat ik toen ik dit laatst deed, de medewerker aan de balie (het was een Primera geloof ik) vermanend zei dat zij zelf aan de balie ook ALTIJD moeten scannen. Ze viste zelfs de pakjes terug uit de postzak. Dit doe ik eigenlijk zelden tot nooit en tot nu gaat het altijd goed maar dat zegt natuurlijk niet alles..
Is dit zo, moet ik het ook nog door de balie laten scannen? En zo ja, wat voor voordelen heeft dat? Ik vind het zelf scannen juist erg tijdbesparend. En ik neem aan dat het bij het sorteren ook weer wordt gescand.
Binnenkort moet ik ongeveer 200 pakketten versturen. Ik wil dit liever niet bij een Primera doen maar bij een Business Point. Moet ik dan wachten tot iemand daar 200 pakketten heeft gescand, terwijl ik het zelf ook al gedaan heb?
Ik heb trouwens de helpdesk van Postnl ook gebeld, zij zeiden dat het 'in principe' niet hoefde, maar de baliemedewerker hield voet bij stuk!
Hartelijk dank als iemand hier meer van weet!