kan je rondkomen van je webwinkel..?

1
Vraag me af,voor diegene die +/- een jaar geleden zijn begonnen met het opzetten en verkoop via hun webshop,of die er nu na een jaartje ervan kunnen leven..
Puur een webshop,geen winkel met shop.
Ik hoef natuurlijk een inkomen te weten :D .

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

3
Max24 schreef:Hetzelfde als voor een baas? Als je netto 2000,- overhoud doe je het prima maar afhankelijk van gezinssituatie etc
Is geen antwoord op mijn vraag..? :(

Er zullen zat mensen zijn die zijn begonnen met een shop,en die hoopte dat
ze daar van kunnen leven,zonder er een baan bij te hebben..
Dus vandaar mijn vraag,of ze het hebben gered.

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

4
Ik verdiende binnen een jaar meer dan ik bij mijn baas verdiende. Ik had een goeie hbo+ baan.
De baan (en jaren studie :cry: ) heb ik opgegeven en ben met de webwinkel verder gegaan.
Wel had ik de mazzel dat ik in een juiste tijd met het juiste product en middelen ben begonnen.
Ik ontwerp, maak en verkoop interieurstickers. Toen ik begon waren er nog maar 3 of 4 in in Nederland die dit ook deden. Aan de andere kant was het ook een product wat nog erg nieuw was en alleen door een kleine groep klanten besteld werd.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

5
Mooi om te horen,dat iemand met een goede opleiding en baan,toch
het initiatief neemt om zo'n stap te nemen.
En je moet inderdaad het juiste product,en de middelen hebben,en dat je een van
de weinige was met een goed product helpt natuurlijk ook.

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

6
Ik ben veilig begonnen. Ik heb het naast mijn baan gedaan met de bedoeling dat dit ook zo zou blijven. Ik investeer pas in nieuwe machines wanneer ik hier het geld voor heb. Ik heb geen cent schuld.
Toen ik na het werk nog tot 2.00 s'nachts met de webwinkel bezig was moest ik op een gegeven moment een keuze maken.

Hierdoor heb ik wel veel belangrijke stappen overgeslagen die ik nu aan het inhalen ben (na vier jaar) omdat het een beetje te hard is gegaan, te impulsief.

Aan de andere kant word ik altijd een beetje 'wars' van mensen in mijn omgeving die altijd roepen, ik zou ook wel willen maar, maar, maar, maar... Misschien is dat het verschil tussen een ondernemer en geen ondernemer.
Wie niet waagt..
Ik heb nooit zoveel geleerd, hard en veel gewerkt en plezier gehad in mijn werk als in deze 'baan'.

Daarom denk ik dat een webwinkel beginnen met een product waar je geen affiniteiten mee hebt , puur om geld te verdienen niet werkt. Voor mij niet in ieder geval.

Ik zie mezelf niet als een webwinkelier maar als ondernemer die de webwinkel als belangrijkste middel gebruikt om zijn spullen op de markt te brengen.

(en dat op de vroege ochtend :shock: )

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

8
Ja die Esther is goed bezig!

Ik zelf had geen baan (alhoewel huismoeder van 3 kinderen, man, hond, katten, 6 paarden en 6 kippen toch ook niet niks is) en ben nu zeer druk met m'n shop. Die loopt nog niet zo als het moet en kan er zeker niet van leven. Gelukkig hoeft dat ook niet maar is zeker wel de bedoeling. Na ongeveer een jaar bezig zijn krijg ik nu pas zicht op het hele gebeuren en hoop iedere keer bij te leren en zaken toe te passen om het een zeer geslaagde shop te maken.
http://www.dogsstreetwear.nl

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

10
ik kan er echt niet van leven.. ik inversteer nog te veel en kom op het moment rond van een wia uitkering.. ik ben dit begonnen van uit mijn hobby en van het een kwam het andere.. :D
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

11
Leuk topic!

Ik ben vorig jaar augustus pas serieus begonnen naast mijn werk. In de daarop volgende maanden liep het zo goed dat ik ook al snel tot 2.00u pakketten stond in te pakken. Ik had een goede job, maar heb zonder twijfel gekozen voor het ondernemerschap. Ok, de stap echt zetten was best moeilijk. We hebben een kleine op komst, en dan wil je zekerheid.

Maar ik wilde ondernemer worden, al mijn hele leven.

Ook ik ben met 0,- begonnen en investeer pas als ik de centen verdient heb. Dus ook ik heb geen cent schuld en dat voelt goed. Als het over een jaar verkeerd gaat dan zoek ik een baan en pak ik hetzelfde leventje als vroeger zo weer op.

Wel vind ik het moeilijk om te zeggen hoeveel je nu echt verdient. Er komt geld binnen, er gaat geld uit, inkopen, verschuldigde BTW, inkomstenbelasting, retouren, vrachtkosten, invoerrechten, etc etc

Soms heb ik echt niet helder voor ogen hoeveel ik nu eigenlijk overhou, en of het nu goed of matig gaat met de zaken. :roll:

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

12
Leonard H schreef:Er komt geld binnen, er gaat geld uit, inkopen, verschuldigde BTW, inkomstenbelasting, retouren, vrachtkosten, invoerrechten, etc etc. Soms heb ik echt niet helder voor ogen hoeveel ik nu eigenlijk overhou, en of het nu goed of matig gaat met de zaken. :roll:
Ha, herkenbaar. Van die dagen dat je voor je gevoel als een trein draait maar je bankrekening blijft maar dalen. Of juist andersom, bijna geen bestellingen maar doordat alles uit voorraad komt en er geen rekeningen komen, is het genoeg voor de kosten van de maand. Ondernemen is echt leren omgaan met een heel wisselvallig inkomen.
Nu op mijn weblogs:

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

13
“De cost gaet voor de baet uyt.” Met een groeiende omzet en een gezonde winst kun je toch een negatieve cashflow hebben. Vooral als je voor een snelle groei (en betere inkoopprijzen) grotere voorraden gaat aanleggen, kan dat een wissel trekken op je bestedingsruimte. Dan zijn er inderdaad wel eens weken waarin er meer geld uitstroomt dan instroomt, zelfs al maak je op papier winst.
StoreCore.io

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

15
Ik heb deze vraag eigelijk gesteld,omdat ik ongeveer een jaar geleden werkeloos was,en had geprobeerd via het uwv zelfstandig te gaan werken.
In mijn geval een webshop opzetten.
Heel kort samengevat moest ik binnen een half jaar kunnen laten zien,dat ik min of meer kon rondkomen van, in dit geval een webshop,wat mij onmogelijk leek.
Ik heb nog veel topics doorgenomen,hier in dit forum,maar makkelijk is het dus niet.
Het speelt nog steeds in mijn hoofd,om een shop te beginnen,maar moet wel een goed plan
hebben van a tot z.

Bedankt zover voor jullie reacties.

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

17
Toen mijn man zijn bedrijf startte heeft hij het eerste jaar ergens in ploegendienst gewerkt om de vaste lasten te kunnen betalen. Ik vind een half jaar een onrealistisch termijn. Kun je er niet iets naast gaan doen?

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

19
Wouter Hol schreef:Een half jaar is geen realistische termijn. Als je het binnen 2 jaar al red zonder investering van de bank is het best knap.
Nee dat was het ook niet,vandaar dat ik niet verder ging.
Het was/is ook niet realistisch wat het uwv wilt.
Heb wel ondertussen een vaste baan,zit er weer aan te denken,om iets op te starten,
naast mijn werk.

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

20
Half jaar is kansloos. Het duurt al maanden voordat je alles goed hebt staan en alles onder controle hebt. Een beetje goede ranking (als het voor je belangrijk is) dat duurt al maanden bij een nieuwe URL.
Als je na een jaar al levensvatbaar bent dan doe je het erg goed. Maakt niet uit met welk Budget je begint. € 0,00 of.....

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

22
Gaat inderdaad niet meevallen om binnen een half / jaar geld over te houden.
Maar er zijn veel instanties die je aardig op weg kunnen helpen met het bereiken van je doel.
Ondersteuning op alle gebied en veelal gratis info en tips.

Groet,

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

23
Verkoper schreef:Deed Amazon er niet 10 jaar over om winst te maken ofzo?? :wink:
Het is opgestart in 1995 en maakt winst sinds 2003. Maar dat is nog maar het begin, als je de groei van de laatste drie jaar ziet is dat echt onwaarschijnlijk groot. Los daarvan is het niet handig jezelf te vergelijken met Amazon. Jezelf vergelijken met Bol.com of Wehkamp is al ambitieus genoeg voor de meesten op dit forum.
Nu op mijn weblogs:

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

24
Wij zijn 1 april vorige jaar begonnen. Eigenlijk "leuk voor erbij", maar terugkijkend hebben we een geweldig eerste jaar gedraaid, en kunnen we - als we zouden willen - er royaal van rondkomen.

Onze investering was wel laag, we verkopen goedkope producten die snel bij te bestellen zijn, en de webshop bouwen en seo/sea kunnen we allemaal zelf.

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

25
Banaan schreef:Wij zijn 1 april vorige jaar begonnen. Eigenlijk "leuk voor erbij", maar terugkijkend hebben we een geweldig eerste jaar gedraaid, en kunnen we - als we zouden willen - er royaal van rondkomen.

Onze investering was wel laag, we verkopen goedkope producten die snel bij te bestellen zijn, en de webshop bouwen en seo/sea kunnen we allemaal zelf.
Om welke shop gaat het? :)
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

26
Ergens in het "suggesties" forum heb ik uitgelegd waarom ik de naam van mn shop niet op een openbaar forum wil hebben. Maar hou het op een nichesite voor een alledaags product.
Bijvoorbeeld een shop die alleen maar tandpasta verkoopt (maar dan alle soorten), of alleen maar koffiekopjes of staafmixers :o)

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

27
Interessante topic.

In de fysieke detailhandel is het zo dat meer dan 50 % van de eigenaren op minimumloon niveau zit. Er zijn zelfs onderzoeken die uitkomen op wel 80%.

Het is zo dat deze ondernemers in het bedrijfsleven meer kunnen verdienen maar de vrijheid en het hebben van een winkel hun meer voldoening geeft dan een vaste baan ondanks dat zij ook nog eens veel meer uren draaien.

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

28
Rondkomen van je webwinkel...
Helaas niet gelukt, wel quitte spelen...

Het eerste jaar, wel enorm veel van geleerd en daarom ook mij complete strategy en onderneming veranderd en gaat nog veranderen.

Ik kwam net kijken en dacht een brilliant idee te hebben, dacht het dropshipping uitgevonden te hebben, maar er bleken al velen die me voor waren. Uiteindelijk is het me gelukt een goede onderneming op te zetten, vond het geweldig om te doen. Maar toen het af was, moest het gaan draaien...er kwamen wel bestellingen en klanten...., werd helaas geconfronteerd met de gezondheid van mijn zoontje van 4 jaar, zelfs levendbedreigend....aandacht was even op een andere plek dan de webwinkel. Echter dat was niet de rede van een gematigde start van de webwinkel, probleem zat in dat ik erg technisch ben en met het runnen van een webwinkel ben je eigenlijk niet echt technisch meer bezig en inkopen en verkopen was eigenlijk niet mijn ding. Ook alle vragen beantwoorden over de producten aan klanten en dan nog de marketing, dat was het grootste probleem, daar heb ik me echt op verkeken.

Ik heb de boel geevalueerd en ga de zaken bijstellen. Ondanks dit alles is het zeker de moeite waard geweest, anders zou ik niet de kennis van nu hebben of hebben opgedaan...ik ga weer verder met iets nieuws, heb er nog steeds veel zin in. Maar verlopig blijf ik er nog bij werken, maar dat bevalt me ook prima.

Volg je gevoel, dan komt het goed....

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

29
Inderdaad erg leuk (en herkenbaar) topic.
Wij zijn zo'n anderhalf jaar geleden begonnen omdat we het leuk vonden, maar wel met in het achterhoofd dat mijn vrouw de shop zou gaan runnen als er kinderen zouden komen. Hiermee zou ze dus parttime kunnen blijven werken, maar wel thuis.
Inmiddels zijn we in de gelukkige omstandigheid dat mijn vrouw inderdaad zwanger is en is de shop inmiddels groot genoeg dat zij er thuis voor kan blijven. Nu moeten we effenciecy-slagen gaan maken zodat we meer gaan doen in dezelfde tijd. Dat lukt ook al vrij aardig. Of het straks in de laatste weken van haar zwangerschap/eerste weken met de kleine ook allemaal uitkomt qua tijd weten we natuurlijk nog niet ;).

Ik wil, als het even kan, zeker niet stoppen met hun huidige werk. Ik weet nog niet hoe we het moeten gaan doen als de shop straks te groot wordt voor mijn vrouw..... maar dat is voor latere zorg ;)

Re: kan je rondkomen van je webwinkel..?

30
Ik heb me flink verkeken op het idee de webwinkel te kunnen runnen met kinderen. De drie dagen opvang die ik had heb ik nu ook nog hard nodig en kom er ook niet mee uit. Wij maken onze producten zelf wat dit wel een stuk lastiger maakt.

Met de kinderen om me heen kan ik eigenlijk helemaal niks.

Gelukkig gaan ze nu naar school waardoor ik drie hele dagen en de andere dagen tot de school uit is kan werken en iemand heb die me drie dagen helpt. En dan nog ben ik niet zelden s'avonds nog bezig als ze in bed liggen.

Toch is dit de beste keus die ik gemaakt heb. Terug naar mijn oude vak kan ik niet meer, daar heb ik ook een punt achter gezet.