A/B splittesten - wat doen jullie ermee?
Geplaatst: 16 maart 2011
Een paar dagen terug zijn we begonnen met een splittest. Ik wil nog even wachten tot we meer data hebben, maar het percentage waarmee de conversie verandert lijkt wel heel behoorlijk.
We testen het verschil tussen het wel of niet opsommen van een aantal reviews van klanten die het product op die pagina gekocht hebben, direct onder het bestelformulier. De helft van de bezoekers ziet deze wel, de andere helft niet (we testen met de helft omdat we redelijk zeker zijn dat het en verbetering is). Iedereen kan bij de gewone reviews op de reviewpagina. Onze klanten beoordelen ons doorgaans als zeer positief, alhoewel er ook wel af en toe wat kritiek tussen staat (en dat laten we staan).
De reden om dit te testen (het lijkt een beetje open deur dat het verbetert) is dat veel klanten heel taakgericht op onze site kunnen komen, en door de extra tekst juist afgeleid zouden kunnen worden. Daarnaast wilde ik gewoon weten hoe de conversie hierdoor verandert.
Doen jullie ook dit soort tests? Zo ja, waarmee, en heb je resultaten?
Zo nee: waarom niet?
We testen het verschil tussen het wel of niet opsommen van een aantal reviews van klanten die het product op die pagina gekocht hebben, direct onder het bestelformulier. De helft van de bezoekers ziet deze wel, de andere helft niet (we testen met de helft omdat we redelijk zeker zijn dat het en verbetering is). Iedereen kan bij de gewone reviews op de reviewpagina. Onze klanten beoordelen ons doorgaans als zeer positief, alhoewel er ook wel af en toe wat kritiek tussen staat (en dat laten we staan).
De reden om dit te testen (het lijkt een beetje open deur dat het verbetert) is dat veel klanten heel taakgericht op onze site kunnen komen, en door de extra tekst juist afgeleid zouden kunnen worden. Daarnaast wilde ik gewoon weten hoe de conversie hierdoor verandert.
Doen jullie ook dit soort tests? Zo ja, waarmee, en heb je resultaten?
Zo nee: waarom niet?