Geweldig schrijven de belangrijkste eigenschap?
Geplaatst: 30 april 2011
Zojuist las ik een blogberichtje op Practicalecommerce.com over de belangrijkste eigenschappen die ecommerce ondernemers dienen te bezitten. De eerste eigenschap die genoemd wordt, is dat je geweldig moet kunnen schrijven.
Mijn eerste reactie was iets als "Pff.. Leren van je fouten, maken van beslissingen, geduld en een beetje kennis van financiële zaken zijn allemaal veel belangrijker. Dit soort onderzoekjes zijn altijd lekker nutteloos..."
Maar....
Toen ik het een tijdje liet bezinken....
Het schrijven van de teksten in je webwinkel is natuurlijk belangrijk, maar ook je klantencontact per e-mail, het maken van goede Google Analytics advertenties, lekker prettig Twitteren, schrijven van een persberichtje, al het internet contact is vrijwel schriftelijk. Dat is natuurlijk een Internet 1.0 opmerking, maar toch. Het is wel waar. Al die nieuwe socialmedia, mobile, of sell crossborder trends hebben niets te maken met het medium. Alles in deze trends is schriftelijk.
Als je een knappe kop hebt, er fantastisch uitziet in een pak, of altijd een geweldige indruk maakt met je eerste babbeltje, heb je met een webwinkel duidelijk de verkeerde branche gekozen. Hiervoor moet je gewoon kunnen schrijven.
Geweldig schrijven is daarmee misschien wel dé eigenschap die een succesvolle ecommerce ondernemer onderscheidt van alle andere ondernemers? Of blaas ik het nu bijzonder op?
Mijn eerste reactie was iets als "Pff.. Leren van je fouten, maken van beslissingen, geduld en een beetje kennis van financiële zaken zijn allemaal veel belangrijker. Dit soort onderzoekjes zijn altijd lekker nutteloos..."
Maar....
Toen ik het een tijdje liet bezinken....
Het schrijven van de teksten in je webwinkel is natuurlijk belangrijk, maar ook je klantencontact per e-mail, het maken van goede Google Analytics advertenties, lekker prettig Twitteren, schrijven van een persberichtje, al het internet contact is vrijwel schriftelijk. Dat is natuurlijk een Internet 1.0 opmerking, maar toch. Het is wel waar. Al die nieuwe socialmedia, mobile, of sell crossborder trends hebben niets te maken met het medium. Alles in deze trends is schriftelijk.
Als je een knappe kop hebt, er fantastisch uitziet in een pak, of altijd een geweldige indruk maakt met je eerste babbeltje, heb je met een webwinkel duidelijk de verkeerde branche gekozen. Hiervoor moet je gewoon kunnen schrijven.
Geweldig schrijven is daarmee misschien wel dé eigenschap die een succesvolle ecommerce ondernemer onderscheidt van alle andere ondernemers? Of blaas ik het nu bijzonder op?