Pagina 1 van 1

Geadresseerde niet bekend, retour afzender

Geplaatst: 07 mei 2011
door PeterPastoor
We hebben nu een klant waarvan ik vantevoren al een beetje een raar onderbuikgevoel had. Dat gevoel lijkt, ik zeg lijkt, terecht te worden. Volgens de track&trace is de geadresseerde niet bekend op het adres en is het retour afzender.

Stel dat de klant nu belt en gaat klagen en het geld terug wilt....kunnen wij dan de verzendkosten daarvan aftrekken? Of heeft hij recht op volledige teruggave? :)

Ik heb de klant al gebeld, op het nummer waar ze ons al 2 keer op hebben gebeld, maar ik krijg de voicemail.

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

Geplaatst: 07 mei 2011
door eentje
In dit geval zegt mijn gevoel geef het geld terug minus verzendkosten.

Als ze hun eigen adres niet weten....

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

Geplaatst: 08 mei 2011
door BeOriginal
Het lijkt er op dat de klant foutieve gegevens heeft verstrekt. Welke tot extra onnodige kosten hebben geleid. Het is aan de webshop zelf hoe deze hiermee wil om gaan. Aankoop bedrag minus verzendkosten is een optie, een coulance regeling is misschien ook een optie?

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

Geplaatst: 08 mei 2011
door PeterPastoor
Ze hebben terug gemaild. Het was idd het verkeerde nummer dat ze doorgegeven hebben. Ik ga toch vragen of ze opnieuw verzendkosten willen betalen. Ze hadden er zelf veel haast mee leek het. Belden er meerdere malen achteraan en vroegen in de mail ook weer wanneer ze het nu kregen. We hebben het zelf nog niet eens terug.

Thnx!

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

Geplaatst: 08 mei 2011
door Verkoper
Goh, ik heb dit nu ook al verschillende keren meegemaakt: Altijd zijn het de mensen die ergens haast mee hebben, die dan zelf een foutief adres of postcode opgeven. Zó irritant idd. Hoop eisen en dan zelf het verkeerd doen.

Ik zou toch echt om nieuwe verzendkosten vragen. Of dan iig 50/50 doen, uit coulance. Het is hun fout. Tenzij het een grote order is. Dan kan je wat meer service geven. ;)

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

Geplaatst: 08 mei 2011
door moncherry
Misschien is het een 'mysteryshopper' en test de klant vriendelijkheid van de webwinkel eigenaar :lol:

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

Geplaatst: 19 mei 2011
door Dirkjan
moncherry schreef:Misschien is het een 'mysteryshopper' en test de klant vriendelijkheid van de webwinkel eigenaar :lol:
Ook bij mysteryshoppers moet je gewoon je voorwaarden en buikgevoelens volgen hoor. :-) Ik zou me niet anders gedragen als ik denk een mysteryshopper aan de telefoon te hebben.

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

Geplaatst: 19 mei 2011
door moncherry
Ja dat is waar.

Je hebt als winkelier gedaan wat je moest doen, het naar het opgegeven adres gestuurd.
Wil de klant de bestelling toch ontvangen zou ik inderdaad wel de verzendkosten laten betalen.
Maar ik neem aan dat als een klant zelf de fout maakt dit ook wel snapt.

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

Geplaatst: 19 mei 2011
door PeterPastoor
Bij ons is het opgelost.

Ze hadden idd ipv bv 141 er 151 van gemaakt. Ze hebben netjes de tweede keer verzendkosten betaald en het pakketje is nu aangekomen. Had mijn onderbuikgevoel het half goed. Er was iets mis met het adres en niet met de klant :P