Annuleren bestelling nadat pakket verzonden is
Geplaatst: 13 juni 2011
Weet iemand of er wettelijk iets geregeld is voor hetvolgende:
Een klant besteld een artikel, betaald het daarna en binnen 2 dagen wordt het verzonden (klant gaf aan dat hij het uiterlijk over 4 weken nodig heeft). De transporteur haalt het pakket op bij het magazijn en het gaat onderweg naar de klant waar het de volgende dag bezorgd zal moeten worden.
Nadat het pakket is opgehaald bij ons magazijn stuurt de klant een e-mail met de vraag of de bestelling nog geannuleerd kan worden. De klantenservice geeft aan dat het pakket al verzonden is en dus al onderweg maar dat het kan worden tegengehouden door de transporteur te verzoeken het pakket weer terug te brengen naar ons magazijn. Uiteraard zijn er voor ons kosten aan verbonden om deze reis van het pakket te vervoeren. Klant wil het pakket niet hebben laat deze weten. Verteld wordt dat een deel van de gemaakte kosten in rekening zullen worden gebracht.
De klant weigert om meer te betalen dan de annuleringskosten (let wel ik moet het verschil terugbetalen, het betreft geen achterafbetaling van de klant). In de algemene voorwaarden staat duidelijk dat annuleren alleen nog mogelijk is indien nog niet verzonden. Dit is dus eigenlijk al niet meer van toepassing. Aantoonbaar is de verzending middels een bon van de transporteur.
Normaal gesproken ben ik zeer coulant met annuleren (breng eigenlijk nooit kosten in rekening als er niets verzonden is ook al mag je altijd annuleringskosten berekenen), retouren betaal ik direct terug, garantiereclamatie wordt kosteloos omgeruild (geen heen of terugkosten voor de klant) enz. Wil me in deze eigenlijk niet bezig houden met wat is redelijk (eindeloze discussie) maar wel met wat is de wet.
Bedankt alvast!
gr webwinkelhouder
Een klant besteld een artikel, betaald het daarna en binnen 2 dagen wordt het verzonden (klant gaf aan dat hij het uiterlijk over 4 weken nodig heeft). De transporteur haalt het pakket op bij het magazijn en het gaat onderweg naar de klant waar het de volgende dag bezorgd zal moeten worden.
Nadat het pakket is opgehaald bij ons magazijn stuurt de klant een e-mail met de vraag of de bestelling nog geannuleerd kan worden. De klantenservice geeft aan dat het pakket al verzonden is en dus al onderweg maar dat het kan worden tegengehouden door de transporteur te verzoeken het pakket weer terug te brengen naar ons magazijn. Uiteraard zijn er voor ons kosten aan verbonden om deze reis van het pakket te vervoeren. Klant wil het pakket niet hebben laat deze weten. Verteld wordt dat een deel van de gemaakte kosten in rekening zullen worden gebracht.
De klant weigert om meer te betalen dan de annuleringskosten (let wel ik moet het verschil terugbetalen, het betreft geen achterafbetaling van de klant). In de algemene voorwaarden staat duidelijk dat annuleren alleen nog mogelijk is indien nog niet verzonden. Dit is dus eigenlijk al niet meer van toepassing. Aantoonbaar is de verzending middels een bon van de transporteur.
Normaal gesproken ben ik zeer coulant met annuleren (breng eigenlijk nooit kosten in rekening als er niets verzonden is ook al mag je altijd annuleringskosten berekenen), retouren betaal ik direct terug, garantiereclamatie wordt kosteloos omgeruild (geen heen of terugkosten voor de klant) enz. Wil me in deze eigenlijk niet bezig houden met wat is redelijk (eindeloze discussie) maar wel met wat is de wet.
Bedankt alvast!
gr webwinkelhouder