Ervaringen Klarna

1
Iemand ervaring met het bedrijf Klarna?

Hiermee kan een klant kopen met acceptgiro of betalen in termijnen.

Het ziet er allemaal goed uit. Zie bij veel webwinkels dat zij met dit bedrijf werken dus vandaar dat ook ik hier terecht kwam.

Het klinkt verleidelijk, maar is dat het ook?

Iemand meer ervaring hiermee?En wat de kosten zijn? Etc?

Mvg,
Dees
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ervaringen Klarna

5
Heb het geprobeerd, maar geen fijne ervaring had binnen 7 werkdagen contract verbroken maar kreeg toch een rekening. Ik moest keuzes maken waardoor ik vaste klanten zou verliezen. Ben niet zo'n grote webwinkel,omzet is 25000,00 per jaar winst? Niet zo veel dat ik er van kan leven.
:cry: Slordige aftersales. Naam fout, adres fout. Een factuur alsof het een aanmaning is. Niet professioneel.
Vindt het veel te duur. 29,00 per maand en dan moet je ook nog voor iedere transactie betalen. Een incassobedrijf is gratis en sneller.
http://www.shopsuperbluestuff.nl

Re: Ervaringen Klarna

7
Wij zijn er niet mee in zee gegaan. Belangrijkste argument is dat bijna al onze klanten minderjarig zijn. Die komen niet in aanmerking voor achteraf betalen. Ben wel benieuwd hoe het verder zal verlopen met dit nieuwe fenomeen. Dus post uw reacties :!: :wink:
1999 eerste webshop met 2000 artikelen - 2012 5 webshops met meer dan 30.000 artikelen.

Re: Ervaringen Klarna

8
Minderjarig?

Dan komen eigenlijk al jullie klanten niet in aanmerking om online te kopen.
Want in de wet staat dat minderjarigen enkel zaken mogen kopen op eigen houtje voor spullen die bij de leeftijd van de minderjarige past.

Ik heb geen idee wat u voor producten verkoopt, maar het is een vaag gebied hoor.
Officieel is het kopen op afstand een contract tussen koper en verkoper. Een minderjarige mag geen contracten afsluiten zonder toestemming van zijn / haar ouders of voogd.

Lastig punt kan dit worden als er ooit iets fout gaat.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Ervaringen Klarna

10
@ Dennis, nee hoor. Geen vaag gebied voor een webwinkelier. Ik adviseer je een jurist op dit gebied te raadplegen. Hebben wij ook gedaan en een kleine aanpassing aan de site gedaan.

Ook geen vaag gebied voor Klarna want die keuren aanvragen voor minderjarigen gewoon af. En terecht wat mij betreft. Er wordt in de wereld al veel te veel op de pof gekocht en geleefd. Geen geld? Dan ook niet kopen. Maar ik sta daar redelijk alleen in merk ik vaak.
1999 eerste webshop met 2000 artikelen - 2012 5 webshops met meer dan 30.000 artikelen.

Re: Ervaringen Klarna

11
voor mij geen betalingen via klarna meer!!!blijf acceptgiro's ontvangen nadat ik netjes betaald heb...na diverse keren telefonisch contact te hebben gehad en het betalingsbewijs gestuurd te hebben.we hebben het allemaal moeilijk met de crisis...maar om op zo'n manier geld van mensen af te troggelen...ken in mijn kenissenkring nog een aantal mensen met dit zelfde probleem dus het ligt niet aan mij!!!u bent gewaarschuwd bij deze...

Re: Ervaringen Klarna

12
Dit forum is eigenlijk niet bedoelt voor ervaringen van consumenten. Maar misschien wil je toch helder en concreet uitleggen hoe of wat er precies gebeurd is, dat kan wellicht ook eens de ervaring vanuit de consument mbt. Klarna hier laten zien.

Re: Ervaringen Klarna

13
voor blondie2602: de webwinkel waar je besteld hebt kan voor jou contact opnemen met Klarna als je er niet uitkomt. Ik heb het toevallig vorige week gehad met een klant die boos was op mij (webwinkel) omdat Klarna aanmaningen bleef sturen terwijl ze allang betaald had. Klarna heeft het toen nagekeken (ik kan dát zelf niet zien in het Klarna systeem) en toen bleek de klant gelijk te hebben. Het (laconieke) antwoord van klarna: ja, dat kan soms gebeuren... (was ook al een week of zes daarvoor betaald, hadden ze het gewoon gemist :shock: ).

Resultaat is dat ik een pissige klant heb door een fout van Klarna. Ik heb wel naar de klant kunnen verduidelijken waar het mis was gegaan maar toch.

Ik hoop dat je nog even laat weten of het opgelost is (zelf of via de webwinkel).

Re: Ervaringen Klarna

14
Dat is een beetje het nadeel van externe partijen betrekken bij je website. Je hebt niet meer de volledige controle meer.

En een klant die denkt dat de webwinkel en klarna ( in dit geval ) 1 zijn

Re: Ervaringen Klarna

15
Beste mevrouw / meneer,

Wat jammer dat u onze service zo ervaart, dat betreuren wij ten zeerste.
U bent van harte welkom mij persoonlijk te contacteren via het emailadres meningen@klarna.com, dan helpen wij u graag met uw zaak.

Met vriendelijke groet,

Steven Heesters
Klachtenmanager
Klarna AB

Re: Ervaringen Klarna

16
leuk bedrijf klarna. lapt gewoon de wet aan zijn laars.

we krijgen een order binnen onder bedrijfsnaam met contact persoon, aflever adres en factuur adres staan op zakelijk adres. klant hoeft het artikel niet meer maar heeft het al ontvangen en stuurt het terug. klarna keurt de transactie goed maar buigt voor de afnemer.

stelling van de afnemer is dat ze het hebben terug gestuurd.

de wet is vrij simpel. artikel 46 bw7 is niet van toepassing op zaken die als bedrijf of onder bedrijfsnaam zijn ingekocht. retour recht is dus niet van toepassing. klarna heeft bijwijze van overeenkomst het betaal risico overgenomen. en wat doet klarna nu. ze hebben maling aan de wet, ze hebben maling aan de overeenkomst en gaan gemakshalve op de stoel van de geschillencommisie zitten en weigeren nu het bedrag van bovenstaande order uit te keren.

regels zijn regels, overeenkomst is overeenkomst maar hellaas niet voor klarna.

wij stoppen verder met klarna en gaan op zoek naar een betrouwbare profesionele partij, klarna is dit voor de zoveelste keer nadrukkelijk niet. ons voordeel is dat we net voor onze jaar verlenging zitten en dus de overeenkomst niet verlengen. dag onze centen, dag klarna.

Re: Ervaringen Klarna

17
Is de bestelling wel uitdrukkelijk als B2B uitgevoerd? Zoals je weet doet klarna namelijk geen B2B maar alleen particuliere betalingen en dus ben jij feitelijk de gene die hier een foutje gemaakt heeft door deze betaalmethode aan zakelijke klanten, die jij kennelijk niet het recht geeft om retour te sturen, aan te bieden?

Re: Ervaringen Klarna

18
dus wat je zegt is dat ze al tijdens het toetsingsproces de mist zijn ingegaan (fout klarna) en de order nimmer hadden mogen of kunnen goedkeuren (fout klarna). en dat ze ook nog inplaats hun klant door te verwijzen naar de geschillencommisie ze zelf op die stoel of die van de rechter zijn gaan zitten(fout klarna). vervolgens komen ze dan nog terug op hun overeenkomst.

zo had ik het nog niet gezien. dan is het nog erger dan gedacht.

ik heb trouwens nergens gezegd dat de goederen binnen het termijn voor consumenten is terug gestuurd.

Re: Ervaringen Klarna

19
Nee, wat ik zeg is dat ik vermoed jij de fout in gegaan bent door Klarna als optie voor te schotelen aan zakelijke klanten.

Jij gaat er kennelijk simpelweg van uit dat Klarna zichzelf uitschakelt op jouw site op het moment dat een bedrijf gaat bestellen, maar dat is niet iets wat Klarna zelf zou moeten regelen. Dat zou de software van jouw site moeten doen. Wellicht moet je toch even kritischer naar jezelf kijken, is mijn advies.. :)

Re: Ervaringen Klarna

20
Ter verdediging van Jawel. Bij het Biedmeer systeem heb je geen enkele vrijheid om duidelijk te maken dat de optie alleen bestemd is voor particulieren. Zodra Klarna aan staat kan iedereen deze betaalmethode selecteren.

Ik maakte ook mee dat bedrijven mij belde omdat ze niet door de kredietcheck heenkwamen (naam en adres matchte niet). In mijn shop kunnen bedrijven ook op rekening kopen (andere optie bij de betaalmethodes) maar dat ging regelmatig fout.
Soms kwamen bedrijven wel door de check heen. Als Klarna aangeeft alleen B2C te doen dan vind ik dat ook de fout van Klarna.

Re: Ervaringen Klarna

21
frafra schreef:Bij het Biedmeer systeem
Toch ben jij als webwinkelier verantwoordelijk om te zorgen dat alles goed gaat en dat je dus de diensten van de verschillende partijen waar mee je samen werkt op de juiste manier op elkaar afstemt. Als je dat niet goed doet dan kan je simpelweg wel de schuld bij een van deze partijen leggen, maar het is dan eigenlijk toch aan jezelf te wijten.

Ik zeg niet dat Jawel in deze situatie het inderdaad zelf fout gedaan heeft, maar ik vind wel dat je als webwinkelier zelf de verantwoordelijkheid hebt om je verschillende processen juist op elkaar af te stemmen en niet zomaar de schuld bij een van de externe partijen neer te leggen. En dat laatste lijkt hier nu wel het geval te zijn.

Re: Ervaringen Klarna

22
frafra schreef:Ik maakte ook mee dat bedrijven mij belde omdat ze niet door de kredietcheck heenkwamen (naam en adres matchte niet). In mijn shop kunnen bedrijven ook op rekening kopen (andere optie bij de betaalmethodes) maar dat ging regelmatig fout.
Soms kwamen bedrijven wel door de check heen. Als Klarna aangeeft alleen B2C te doen dan vind ik dat ook de fout van Klarna.
Bedrijf aan huis? Kan me voorstellen dat de krediet check dan gewoon goed gaat.

Re: Ervaringen Klarna

23
Beste Jawel, beste Webwinkelhouder, beste frafra,

Wij vinden het jammer dat jullie onze service zo ervaren. Graag nemen wij daarom contact met jullie op om vragen te beantwoorden en jullie verder te helpen. Willen jullie je contactgegevens sturen naar de Webwinkel Supportafdeling (E: webwinkel@klarna.nl, T: +31 (0)20 80 82 853)?

Dan nemen wij contact met u op,

Met vriendelijke groet,
Klarna

Re: Ervaringen Klarna

24
Ik wil even Klarna in het zonnetje zetten.

2 maanden geleden heeft een klant een bestelling bij ons gedaan. Betalen via Klarna.
Echter is de klant ook meteen op vakantie gegaan en daardoor heeft het pakket 3 weken op een afhaallokatie gelegen.
Na de vakantie ging de klant het pakket ophalen, hebben ze daar gezegd dat het pakket er niet meer lag. (Deze lag er dus wel en nu nog steeds)

Vandaag nam de klant pas contact met mij op, omdat de factuur met +/-€ 40,- verhoogd is. (incassokosten etc.)

Ze heeft nog steeds de bestelling niet. Maar gaat deze vandaag alsnog ophalen, want het pakket ligt nog steeds op de afhaallokatie.

Niet slim van de klant om pas na 2 maanden contact met ons op te nemen, maar ze schrok erg van het verhoogde bedrag. En ook niet slim bij de afhaallokatie, want het pakket ligt er wel degelijk.

Maargoed. Ik begrijp de situatie en heb daarom contact opgenomen met Klarna.

Zonder enige problemen hebben ze het bedrag verlaagd naar het oorspronkelijke bestel-bedrag en de betaaltermijn verlengd.
Ik blij, klant nog blijer :)

Een dikke PLUS voor Klarna.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Ervaringen Klarna

26
Ik heb mij midden januari ingeschreven, alle gevraagde documenten opgestuurd, de online vragenlijst ivm witwassen ingevuld etc... En de account staat nog steeds in testmodus.

Een mail van 29/01 nog steeds geen antwoord. Nu gebeld met die sales persoon, en tsja, die zegt dat er morgen iemand ging bellen ivm de integratie, dat het zo ingesteld staat in hun systeem dat er nog iemand contact moet opnemen.

Het is duidelijk, de sales personen zijn bijzonder actief om je handtekening te krijgen, daarna mag je het zelf bekijken hoe alles loopt.

Als die Klarna eind volgende week niet werkt, dan vliegt het buiten en kunnen ze naar hun facturen fluiten. Ik betaal niet voor een dienst die niet werkt, of waar de klantendienst zo traag is. Het is spijtig dat Sisow de achterafbetaling niet zelf in handen neemt, want met hen gaat het wel goed als er vragen of problemen zijn.

Edit: na een mail vanmorgen naar het adres in de post van Klarna in dit topic een reactie gekregen van de Support, dat zij niet kunnen zien waarom de account nog niet actief is, daarvoor moet ik contact opnemen met de dienst Integratie.

Kortom, kastje naar de muur, van zulke bedrijven die zelf geen initiatief nemen (door bv. mijn gegevens direct door te sturen naar de dienst Integratie...), triestig.

Re: Ervaringen Klarna

27
tvserieshop schreef:Ik heb mij midden januari ingeschreven, alle gevraagde documenten opgestuurd, de online vragenlijst ivm witwassen ingevuld etc... En de account staat nog steeds in testmodus.

Een mail van 29/01 nog steeds geen antwoord. Nu gebeld met die sales persoon, en tsja, die zegt dat er morgen iemand ging bellen ivm de integratie, dat het zo ingesteld staat in hun systeem dat er nog iemand contact moet opnemen.

Het is duidelijk, de sales personen zijn bijzonder actief om je handtekening te krijgen, daarna mag je het zelf bekijken hoe alles loopt.

Als die Klarna eind volgende week niet werkt, dan vliegt het buiten en kunnen ze naar hun facturen fluiten. Ik betaal niet voor een dienst die niet werkt, of waar de klantendienst zo traag is. Het is spijtig dat Sisow de achterafbetaling niet zelf in handen neemt, want met hen gaat het wel goed als er vragen of problemen zijn.
Doe even rustig zeg! Het is hardstikke druk en ze vragen soms zelf als je er zelf niet achteraan gaat of ze je kunnen helpen. Zulke e-mails heb ik gehad. Probleem is nu dat Sisow zijn plugin niet naar behoren werkt (in ieder geval bij Magento) en dit ligt dus niet aan Klarna, maar aan Sisow.

En als je de e-mails ook doorgelezen hebt weet je dat ZIJ (Klarna) het van testmodus af kunnen halen. Je zit aan de telefoon met iemand die gaat met een test account een bestelling doen en daarna als het naar behoren werkt wordt het eraf gehaald.

Ik zou 1 februari live gaan en 1,5 week terug was het van ja de gegevens testpersoon komt wel binnen, maar BTW klopt niet en dit probleem ligt bij Sisow. Sisow gaf toe, maar ze moeten wat wijzigen met de Gateway of iets en ja ze moeten het goed testen, dus wanneer het dan klaar is? Geen idee.

Vandaag heb ik ze nog gemaild, want het grote probleem ligt bij SISOW!!! Niet bij Klarna.

Re: Ervaringen Klarna

28
Zyra schreef: Doe even rustig zeg! Het is hardstikke druk
Vandaag heb ik ze nog gemaild, want het grote probleem ligt bij SISOW!!! Niet bij Klarna.
Doe zelf even rustig zou ik zo zeggen!

Ik gebruik de OpenCart plugin van Sisow, dus dat is zelfs nog niet eens geweten of die correct gaat werken omdat er al drie weken geen enkele persoon bij Klarna de tijd heeft blijkbaar om mijn account eens te testen of alles goed komt.

U kan dat blijkbaar normaal vinden dat het allemaal zo lang duurt, ik vind dat van weinig service getuigen. Als ze zelf kunnen kijken dat een test op een bepaalde dag in de planning staat is het geen moeite om even een mail te sturen om te zeggen dat ik die dag op dat uur een telefoon zal krijgen. Kans is nog groot ook dat als ze zo onverwachts bellen dat ik niet bereikbaar ben voor zulke test.

U krijgt blijkbaar lekker veel mails, de laatste die ik gekregen heb is reeds drie weken geleden dat de account aangemaakt is, daarna stilte.

Ik mag trouwens hopen dat deze drie weken niet verwerkt zitten in de gratis maanden promotie, want veel heb ik er alvast nog niet aan gehad!

Re: Ervaringen Klarna

29
tvserieshop schreef:
Zyra schreef: Doe even rustig zeg! Het is hardstikke druk
Vandaag heb ik ze nog gemaild, want het grote probleem ligt bij SISOW!!! Niet bij Klarna.
Doe zelf even rustig zou ik zo zeggen!

Ik gebruik de OpenCart plugin van Sisow, dus dat is zelfs nog niet eens geweten of die correct gaat werken omdat er al drie weken geen enkele persoon bij Klarna de tijd heeft blijkbaar om mijn account eens te testen of alles goed komt.

U kan dat blijkbaar normaal vinden dat het allemaal zo lang duurt, ik vind dat van weinig service getuigen. Als ze zelf kunnen kijken dat een test op een bepaalde dag in de planning staat is het geen moeite om even een mail te sturen om te zeggen dat ik die dag op dat uur een telefoon zal krijgen. Kans is nog groot ook dat als ze zo onverwachts bellen dat ik niet bereikbaar ben voor zulke test.

U krijgt blijkbaar lekker veel mails, de laatste die ik gekregen heb is reeds drie weken geleden dat de account aangemaakt is, daarna stilte.

Ik mag trouwens hopen dat deze drie weken niet verwerkt zitten in de gratis maanden promotie, want veel heb ik er alvast nog niet aan gehad!
Nee, jij moet rustig doen. Kijk je typt in je vorige bericht? En daaruit blijkt dat je via Sisow zit bij Klarna en dan zit er gewoon een duidelijk probleem. Het laatste van mij geeft aan dat je niet direct Klarna moet bashen, maar ook moet kijken naar je tussenpersoon die dus nog niet alles op de rit heeft (een puntje van ergernis).

Ik stuur Klarna een e-mail, de man die ik aan de telefoon heb gehad waarbij het bijna zover was, maar helaas dus niet doorging. Zijn reactie op mijn mail: de afronding van de implementatie in de Sisow Gateway staat ingepland voor week 7 (volgende week dus). Zodra dit is afgerond word ik weer op de hoogte gebracht en deze persoon doet dat ook.
En ze hebben het gewoon heel erg druk, maar dan nog je kunt ook bellen? Het is druk. Er is veel vraag naar en er zijn heel veel webshops die het willen.

En ik zeg niet dat het normaal is, maar heb je aangegeven wanneer je live wilde gaan? Dit was voor mij 1 februari en dat had in eind november al aangegeven. En heb eigenlijk goed contact met Klarna gehad, de service van hun is van betere kwaliteit dan van Sisow. Want Sisow presteert zelfs ook nog een e-mail te sturen met informatie dat letterlijk op de site staat, terwijl je daar niet precies naar vraagt.

En ga eens een week mee met mensen die programmeren! Als het vandaag goed gaat, kan het morgen wel weer eens fout zijn. Dat Sisow er zo lang over doet begrijp ik zelf ook niet echt, maar goed ze zijn er mee bezig. Liever dat ze nu een beter product leveren dan met ecare. Dat was pas een drama, want via de plugin kon er gewoon gefraudeerd worden.

Overigens maken ze een afspraak met je om het hele traject te doorlopen, dit is zo gebeurd je zit niet uren aan de telefoon. Dus mijn advies, bel ze op en vraag er gewoon rustig naar van hoe het precies zit en dat je een afspraak wilt maken.

Re: Ervaringen Klarna

30
Of ik kreeg net een e-mail van Sisow met een Klarna testbetaling. Dan is dat voor mij een teken dat het doorgevoerd is en hopelijk morgen het werkend krijg of in ieder geval even een afspraak maken daarvoor.

Want dit zou voor mij echt werelds zijn als het werkt.