Beste Ruudd,
Hartelijk dank voor je reactie, dat wordt zeer gewaardeerd!
Hoe ga je überhaupt (veel) Nederlandse kopende consumenten op je site krijgen? Ten eerste is je domeinnaam totaal on-Nederlands en zal er ook weinig op gezocht worden. Goede SEO zou een oplossing kunnen zijn maar de concurrentie in de meubelenbranche is enorm. Je zult dus van goede huize moeten komen wil je uberhaupt Nederlandse klanten trekken.
Het is lief dat je je dat afvraagt, maar wees gerust wij komen van goede huize: "Maison van Stijn" in de schitterende Auvergne, Frankrijk

Nee, maar alle gekheid op een stokje, dit is bij lange na niet het eerste project waar wij als zelfstandig ondernemer onze handtekening onder zetten. In de loop der jaren hebben wij gelukkig een langdurige, stevige vertrouwensband met ons klantenbestand weten op te bouwen en wij prijzen ons gelukkig dat wij daar steeds weer nieuwe klanten aan toe mogen voegen waarvan velen ons daarna blijven volgen. In die zin bedienen wij ons nog van de zgn "oude economie" met de mogelijkheden van de hedendaagse.
Ten tweede de verzendkosten zijn bij jullie sowieso hoger dan een webshop die in Nederland zit. Een beetje consument vergelijkt voordat hij overgaat op koop en zal dus zeker de verzendkosten meenemen in deze vergelijking wat erg nadelig is voor jullie. Ook de levertijd van 5! dagen is tegenwoordig niet meer acceptabel. Klanten zijn veeleisend geworden, zeker door grote partijen zoals Bol.com waar je tot 22:00 kunt bestellen, volgende dag in huis.
De levertijd hebben wij op jouw aanraden aangepast. De verzendkosten blijken voor onze doelgroep geen probleem te zijn, de levertijden overigens ook niet. In die zin hebben wij misschien ook een doelgroep die zich thuis voelt bij de "oude economie". Wij verheugen ons omringd te zijn met veelal trouwe klanten die de kwaliteit en service die wij leveren waarderen, wellicht dat er daardoor ook een bepaalde "gun-factor" bestaat. Bovendien gaan we het lot natuurlijk niet tarten: we houden onze verkoopprijzen scherp waardoor het totaal bedrag dat de klant af moet rekenen in vergelijking niet eens zo heel erg nadelig voor ons uit pakt. Naar mijn bescheiden mening is het ook iets dat mensen elkaar aanpraten: alles moet snel, sneller, snelst... Vervolgens komen ze bij ons in de Auvergne uitrusten en vinden het zalig dat de Fransen tussen 12.00 en 14.00/14.30 uur in een restaurantje aan de warme maaltijd zitten met een pichet vin rouge... Zo kan 't ook!
Waar is de Franse vertaling? Ik denk dat de Franse consumenten toch je belangrijkste doelgroep is. ontbreken van de vertaling is dus dodelijk
Zowel aan de Franse als aan de Engelse vertaling wordt momenteel hard gewerkt. Maar het ontbreken ervan is echt niet dodelijk hoor, we zien er nog steeds patent uit

Je moest eens weten hoeveel Nederlanders er in Frankrijk wonen die liever Nederlands dan Frans lezen... en hoeveel Fransen er nog geen computer hebben, een "boutique en ligne" is voor die mensen natuurlijk nog vele stappen te ver, en daar komt onze fysieke winkel dan weer om de hoek kijken...
Ondernemen, 't blijft een leuke uitdaging! en het is niet voor niets een werkwoord...
Hartelijke groet!