Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

1
Iemand wel eens meegemaakt dat een pakket aangetekend wordt geleverd, maar de klant ontkend iets ontvangen te hebben?

Toevallig vorige week gehad met GLS dat er een pakket was geleverd en afgetekend, en klant zei niets te hebben. Nu ging dat om 90 euro dus die heb ik terugbetaald aan hem. Maar vandaag heb ik hetzelfde aan de hand met een zending van € 429,-!!

Wederom iemand aan de lijn die zegt niets te hebben, chauffeur van GLS zegt wel bij het juiste adres geleverd te hebben, en heeft een handtekening.

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

3
Heb je de handtekening opgevraagd en aan de klant laten zien? In dit soort zaken is iets meer tijdsinvestering helemaal niet verkeerd. Even een telefoontje met de klant, Googlen naar het adres en iets meer onderzoek lijkt me vanzelfsprekend.

En.... Iemand op dat adres mag toch echt dat artikel retoursturen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

4
Ja ik heb het idee ook dat dit steeds meer gaat gebeuren.

Nu heb ik laatste keer zelf met de chauffeur gesproken en die gaf aan dat er een jonge vrouw opendeed, tekende met de juiste naam, en toen de chauffeur de dag erna 'verhaal ging halen' was er alleen een man aanwezig en zei dat ie de enige was die daar woont.

Als ze dat trucje nou bij 100 webwinkels doen dan is dat toch een lucratieve business.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

7
yep precies net weer een e-mail gekregen..
Beste,

Ik heb 1 juli bij jullie een haarband en oorbellen besteld. Deze ook meteen betaald met Ideal (zie onderstaande email)
de order zou dan meteen verzonden moeten zijn maar ik heb nog steeds niks binnen. Heeft u enig idee wanneer ik de zending kan verwachten??

Met vriendelijke groet,

Ik maak altijd een foto van mijn te verzenden poststukken incl datum op de adres sticker.

Het bedraagt een verzending van 6.91, en die ga je niet aangetekend verzenden...
Maar ja als je leest dat zelfs aangetekend niet aankomt waar blijf je dan als webwinkelier???

Volgens mij gaat het op het moment als een lopend vuurtje, dat als je als klant volhoud dat het niet aangekomen is je recht hebt op je geld terug en dat je dus gratis kunt winkelen op internet.
want ik kan zeggen, ik had het voor die datum nodig, ik wil geen nieuwe zending ik wil mijn geld terug! of je krijgt een tweede zending en zet dit op marktplaats..of geeft het inderdaad iemand kado..

Maar ja klant kan ook onschuldig zijn als het de postbode betreft die het poststuk niet afgeeft.

Als webwinkelier ben je in ieder geval de dupe van deze praktijken..het moet niet kunnen!!
Er moet een centraal meldpunt komen(zwarte lijst) verzender, postbodes, ontvangst adressen..
ook al is de klant onschuldig, okey je vergoed de verzending, maar het voorval wordt wel aangemeld...zodat het in een systeem staat...totdat het systeem natuurlijk over1komsten gaat ontdekken..over verzender,postbode,ontvanger

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

10
Zojuist kreeg ik een telefoontje van de zorginstelling naast de klant dat het daar bezorgd is. In dit geval is de chauffeur van GLS dus een oet(...) en was de klant dus eerlijk.

Dit geeft maar aan dat dit soort zaken erg moeilijk zijn.

Neemt nog steeds niet weg dat ik al enkele keren hetzelfde heb meegemaakt en zeker weet dat de klant de boel belazerde.

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

11
Leonard H schreef:Ja ik heb het idee ook dat dit steeds meer gaat gebeuren.

Nu heb ik laatste keer zelf met de chauffeur gesproken en die gaf aan dat er een jonge vrouw opendeed, tekende met de juiste naam, en toen de chauffeur de dag erna 'verhaal ging halen' was er alleen een man aanwezig en zei dat ie de enige was die daar woont.

Als ze dat trucje nou bij 100 webwinkels doen dan is dat toch een lucratieve business.
Hier lopen bij mij alle incasso,s op vast.
Bij mij mogen ze namelijk na ontvangst betalen (doe ik al 6 jaar)
Deze truc gebeurd steeds vaker en je doet er niks aan.

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

12
Hallo,

ik heb het bij mijn eigen klanten nog niet meegemaakt gelukkig....
Zelf wel spullen van een leverancier van me die het verzond per TNT. Postbode gaf aan dat het ontvangen was met hantekening en naam..
Heg gelijk contact met TNT ingesteld en zij hebben onderzoek ingesteld en de beterffende bezorger erop angesproken..
Dag later lag mijn pakket bij het afhaalpunt van TNT..

Je ziet dus dat er altijd mensen zijn die de boel willen belazeren

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

13
Ik maak het ook wel eens mee maar dan bel ik UPS en dan gaat de betreffende chauffeur op onderzoek uit. Binnen 24 uur krijg je dan een update.

Vaak is het bij de buren bezorgd en wordt dat netjes aangegeven en wordt het netjes opgelost. Ik heb dan ook nog nooit, in 8 jaar tijd, iets opnieuw hoeven te verzenden. Misschien betaal je iets meer bij UPS, maar ze leveren (uiteindelijk) wel altijd kwaliteit.

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

15
Inderdaad ook vaker in 2011
lijkt op een nieuwe trend.
Meeste gevallen de fout van de chauffeur,
aantal andere gevallen was het kwade opzet.

Wat de kleinkinders doen,
kopie legitimatie vragen waar de handtekening op staat.
Handtekening vergelijken met die op legitimatie.
( dit stadium geen handtekening naar de klant sturen )

Komen beide handtekeningen overeen,
pech vd klant want dan is het pakket bezorgt.
Nu pas de beide handtekeningen naar de klant sturen.

Komt handtekening niet overeen,
direct klagen bij vervoerder.
Klant informeren.

wat zal ik schrijven over TNT.
We hebben nog steeds de 2200,00 niet terug
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

16
Betalen na ontvangst is een service die veel webshops graag willen aanbieden. Maar het zijn enkele frauduleuze klanten die voor sommige webshops het gewoon niet mogelijk maken om te betalen na ontvangst.
Het erge is dat het altijd dezelfde klanten zijn die niet betalen en vele trukjes hebben om als ze al betaald hebben alsnog hun geld terug te eisen.
Dit kan veel beginnende webshops gewoon kapot maken en doen stoppen.

Bestaat er eigenlijk een zwarte lijst om zulke mensen op adres te identificeren voor je er zaken mee doet? Of is dat inbreuk in de privacy?
mijnmedi

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

17
condooms schreef:Betalen na ontvangst is een service die veel webshops graag willen aanbieden. Maar het zijn enkele frauduleuze klanten die voor sommige webshops het gewoon niet mogelijk maken om te betalen na ontvangst.
Het erge is dat het altijd dezelfde klanten zijn die niet betalen en vele trukjes hebben om als ze al betaald hebben alsnog hun geld terug te eisen.
Dit kan veel beginnende webshops gewoon kapot maken en doen stoppen.

Bestaat er eigenlijk een zwarte lijst om zulke mensen op adres te identificeren voor je er zaken mee doet? Of is dat inbreuk in de privacy?
Let even op de datum van de topic's waarom je reageert. De laatste reactie van dit topic is uit Oktober. En dan heeft het niet zoveel zin om daar nog op te reageren.

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

18
Mijn excuses Wouterjan om te reageren op een relatief verouderd topic van ongeveer 3 maand geleden, maar dit lag me net iets te nauw aan het hart aangezien ik een tijdje geleden zelf slachtoffer ben geworden van zulke praktijken en hierdoor mijn vorige webshop volledig heb moeten sluiten.
Ik bood betaling na ontvangst aan, maar er waren heel wat mensen die achteraf niet wilden betalen ook al had ik van hen een handtekening ontvangen. Op den duur zou ik meer rechtzaken gehad hebben om aan mijn geld te komen dan dat ik tijd had om aan mijn webwinkel te werken.

Dit is ook de reden waarom ik mij afvroeg als er eigenlijk zo een zwarte lijst bestaat van fraudeurs zodat ik dat in de toekomst niet meer kan tegenkomen.
Ik ben niet meer snel geneigd om te laten betalen na ontvangst, teveel problemen mee gehad.
mijnmedi

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

20
condooms schreef:Mijn excuses Wouterjan om te reageren op een relatief verouderd topic van ongeveer 3 maand geleden, maar dit lag me net iets te nauw aan het hart aangezien ik een tijdje geleden zelf slachtoffer ben geworden van zulke praktijken en hierdoor mijn vorige webshop volledig heb moeten sluiten.
Ik bood betaling na ontvangst aan, maar er waren heel wat mensen die achteraf niet wilden betalen ook al had ik van hen een handtekening ontvangen. Op den duur zou ik meer rechtzaken gehad hebben om aan mijn geld te komen dan dat ik tijd had om aan mijn webwinkel te werken.

Dit is ook de reden waarom ik mij afvroeg als er eigenlijk zo een zwarte lijst bestaat van fraudeurs zodat ik dat in de toekomst niet meer kan tegenkomen.
Ik ben niet meer snel geneigd om te laten betalen na ontvangst, teveel problemen mee gehad.
Je had de schade toch kunnen beperken door achteraf betalen niet meer te geven als betaalmethode of dit door een externe partij laten doen?
Had je naar mijn mening een faillissement bespaard.