Pagina 1 van 1
Regristratie
Geplaatst: 08 juli 2011
door sassafrass
Hallo,
hoe gaan jullie om met klanten die zicht wel registreren maar vervolgens nooit een bestelling plaatsen?
Als ik zie dat dit enkele keren per week gebeurd, dan ben ik persoonlijk wel benieuwd wat de reden is? Misschien zit er iets fout in het bestelproces of ...
Ik ben benieuwd hoe andere hiermee omgaan.
B.v.d. voor jullie feedback!
Ellen
Re: Regristratie
Geplaatst: 08 juli 2011
door eentje
Als je wilt kan je die personen benaderen via de mail om te vragen waarom ze in vredesnaam niets hebben bestelt in jou winkel.
Wat ik vaak zie bij mijn klanten is dat een week of wat later wel bestelt word of dat er een nieuw account aangemaakt word met een ander emailadres.
(onder werktijd internetten maar dan erachter komen dat ze de random reader niet bij zich hebben en dan thuis alles opnieuw doen)
Re: Regristratie
Geplaatst: 08 juli 2011
door sassafrass
dank voor je antwoord... dat was mijn gedachte ook, maar ik begreep dat zo'n soort benadering ook als ongewenst of als Spam kan overkomen. Daarom is de inhoud van de e-mail belangrijk...
Re: Regristratie
Geplaatst: 09 juli 2011
door Wouter Hol
Zo'n email kan en mag eigenlijk alleen als men zich geabonneerd zou hebben op jouw nieuwsbrief.
Wat je ook zou kunnen doen is een brief (via de post!) sturen. Maar dat is wel duurder en meer moeite, dus je moet even zien of dat uitkomt.
Verder zou je remarketing in kunnen zetten, als je daar de mogelijkheden voor hebt.
Re: Regristratie
Geplaatst: 09 juli 2011
door moncherry
Of mensen die zich inschrijven voor de nieuwsbrief maar geen klanten zijn?
Volgens mij zijn dat medeverkoopsters in mijn branche die op de hoogte willen blijven van onze koopjes, en updates ect...
Heb ze laatst allemaal verwijderd!
Re: Regristratie
Geplaatst: 11 juli 2011
door Cactus77
Ik zit hier inderdaad ook mee. Ik wil ook graag weten waarom men wel een account aanmaakt, geen bestelling plaatst en zich ook niet abonneert op onze nieuwsbrief.
Ik wil ze eigenlijk een standaard mailtje sturen met een klein onderzoek waarom ze wel een account aangemaakt hebben, maar niets besteld. Als beloning bij deelname krijgen ze dan kortingscoupon.
Ik moet zeggen dat ik dit plan al een tijdje klaar heb liggen, maar nog niet gebruik. Twijfel een beetje; zitten mensen hier wel op te wachten? Zijn ze wel bereid om hier aan deel te nemen?
Re: Regristratie
Geplaatst: 11 juli 2011
door Ward
Cactus77 schreef:Ik wil ze eigenlijk een standaard mailtje sturen met een klein onderzoek waarom ze wel een account aangemaakt hebben, maar niets besteld. Als beloning bij deelname krijgen ze dan kortingscoupon.
Als je dat inderdaad tot "standaard" verheft in je webshop, krijg je koopjesjagers die opzettelijk bestellingen gaan "sabotteren" voor de kortingscoupon. Moet je niet alleen meer korting geven, maar het kost ook meer tijd.
Je mag daarnaast verwachten dat het onderzoek geen zuivere resultaten oplevert. Deelnemers die voor de kortingscoupon gaan, zullen eerder "wenselijke" antwoorden geven: ze zeggen minder snel wat ze echt denken, maar eerder wat ze denken dat jij wilt horen. Of ze proberen de uitkomst van het onderzoek te sturen: als je bijvoorbeeld vraagt waarom ze afhaakten, zijn ze geneigd de prijs als eerste boosdoener aan te wijzen in de hoop dat daar nog wat aan te doen is.