Pagina 1 van 1

[nextbikeparts.com] NextBikeParts

Geplaatst: 25 juli 2011
door SWProjects
NextBikeParts bestaat nu ongeveer 8 maanden en ben hiermee begonnen als uitbreiding op mijn hobby mountainbiken. Ik heb in deze 8 maanden redelijk wat verbeterd en geluisterd naar wat klanten willen.

Ik ben daarom ook erg benieuwd wat jullie van de webshop vinden?

De website url is: http://www.nextbikeparts.com

Evenals te bezoeken via .nl of .be

Sportieve groeten,
Martijn

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 25 juli 2011
door Ward
Mooie shop! Maar als ik het goed zie, is de site nog niet helemaal af. Je biedt bijvoorbeeld Bancontact / Mister Cash aan, maar klanten uit België kunnen/mogen nog niet online bestellen.

Verder zitten er nog wat kinderziekten in: VAT in plaats van btw in het winkelwagentje en je toont de verzendkosten niet, maar verwacht wel dat kopers ook zonder zicht op die kosten alvast op "afrekenen" klikken.

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 25 juli 2011
door SWProjects
Bedankt, de fout van de bestelling voor Belgie is bij mij te binnen geschoten. Stond inderdaad nog beschreven dat het niet kan, maar het is al eventjes mogelijk. Hierbij verbeterd?

Wat betreft de kinderziektes, bedankt voor het melden. Ik ga dit aanpassen.

Ik hoor graag meerdere reacties om de shop nog beter te maken.

-edit-
Ik maak gebruik van opencart, maar vind nog niet de optie om de verzendkosten in het subtotaal te tonen. Op welke manier is dit wel mogelijk? Iemand een idee?

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 25 juli 2011
door eCom Pro
Ziet er goed uit. Je kunt de conversie nog verder verhogen door je Call-to-Action buttons groen te maken.

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 25 juli 2011
door SWProjects
Met de Call-to-action buttons doel je op de "Bestellen" buttons? Dat is een goed plan inderdaad.

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 25 juli 2011
door eCom Pro
SWProjects schreef:Met de Call-to-action buttons doel je op de "Bestellen" buttons? Dat is een goed plan inderdaad.
Call-to-Action buttons zijn o.a. de Bestellen buttons, maar ook de Winkelwagen en Afrekenen buttons. Alle buttons die tot een actie leiden.

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 26 juli 2011
door Ward
eCom Pro schreef:Ziet er goed uit. Je kunt de conversie nog verder verhogen door je Call-to-Action buttons groen te maken.
Waarom eigenlijk groen? Was oranje niet de beste kleur voor de call-to-action?

http://www.frankwatching.com/archive/20 ... to-action/

http://www.karelgeenen.nl/19/call-to-ac ... renschema/

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 26 juli 2011
door eCom Pro
Ward schreef:
eCom Pro schreef:Ziet er goed uit. Je kunt de conversie nog verder verhogen door je Call-to-Action buttons groen te maken.
Waarom eigenlijk groen? Was oranje niet de beste kleur voor de call-to-action?

http://www.frankwatching.com/archive/20 ... to-action/

http://www.karelgeenen.nl/19/call-to-ac ... renschema/
Oranje is eveneens goed. Echter dat is afhankelijk van de kleurstelling van de rest van je site. We zien de laatste tijd bij de grote webshops de combinatie blauw oranje, juist vanwege de oranje kleur van de 'call-to-action' . In die kleurstelling zie je dat de "call-to-action' oranje is. Wanneer je een andere kleurstelling hanteert zou ik groen aanbevelen. Weliswaar minder opvallend dan oranje, maar wel meer uitnodigend en minder conflicterend met de kleurstelling van de site.

In het geval van NextBikeParts is oranje echter de beter kleur.

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 26 juli 2011
door SWProjects
Ik heb enkele kleuren aangepast,

Hoe ziet dat er op dit moment uit?

http://www.nextbikeparts.com

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 26 juli 2011
door eCom Pro
Beter. :)

Afhankelijk van wat je bezoekers meer trekt, nieuwe producten of aanbiedingen, in het geval dat je aanbiedingen beter verkopen dan je nieuwe producten, zou ik je aanbiedingen meteen in het zicht plaatsen.

Daar naast zo ik je "Aanbiedingen Products" en "Meest gekocht" balken dezelfde blauwe kleur geven als je "Meest gekocht" balk

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 26 juli 2011
door SWProjects
Bedankt,

Je doelt op de balk van "Nieuwe producten", dus alle 3 de balken een blauwe kleur mee geven?

Martijn

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 26 juli 2011
door eCom Pro
Ja, door de kleuren beperkt te houden, creëer je een rustige omgeving. Een handige tool voor de kleurstelling is Color Scheme Designer

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 01 augustus 2011
door SWProjects
Inmiddels enkele punten verbeterd, zijn er op dit moment nog punten waarvan jullie zeggen. Hier moet is naar gekeken worden.

Ik heb al geprobeerd de verzendkosten te laten zien bij winkelmandje, helaas door de gebruikte software "opencart" is dit mij nog niet gelukt. Iemand een idee?

Re: NextBikeParts

Geplaatst: 01 augustus 2011
door Ward
SWProjects schreef:Ik heb al geprobeerd de verzendkosten te laten zien bij winkelmandje, helaas door de gebruikte software "opencart" is dit mij nog niet gelukt. Iemand een idee?
Kun je wel een standaardtekst toevoegen aan het winkelwagentje? Gebruik die dan voor een "indicatie verzendkosten" of iets dergelijks, want je beslissingsregel voor de verzendkosten is goed te volgen en dat schept de (wettelijk verplichte) duidelijkheid.

Re: [nextbikeparts.com] NextBikeParts

Geplaatst: 28 september 2011
door SWProjects
Het is mij nog niet gelukt om verzendkosten toe te voegen aan het winkelwagentje.

Maar heb wel wat andere toepassingen gedaan aan de website.

Hebben jullie nog tips of opmerkingen om het een en ander te verbeteren?

Groeten,
Martijn