Hoge verzendkosten en defect artikel
Geplaatst: 05 augustus 2011
Ik zie wel veel dingen staan die hier wat op lijken, maar ik hoop het wat duidelijker te krijgen;
Ik kreeg van de week een klacht van een klant die een artikel had ontvangen, wat volgens haar stuk was. Ze had foto's bijgesloten etc. (Het betreft trouwens een bamboe artikel wat door temperatuursverschil barstjes kan gaan vertonen, wat niet afwijkend is, ) Het nadeel is, dat het artikel valt onder de €12,50 verzendkosten , het is nogal groot.
Ik heb haar voorgesteld een nieuw artikel op te sturen (wel weer 12,50 vk helaas), of het geld terug te storten. Ze koos voor het laatste.
Mijn vraag is nu; ik heb het dit keer zo maar gelaten en haar het artikel laten houden, omdat de verzendkosten bijna hoger waren dan de inkoopprijs, maar liever had ik gehad dat ik het artikel gewoon terug gestuurd had gekregen.
Hoe pakken jullie dit aan? Altijd vragen artikel terug te sturen en de klant de verzendkosten laten betalen van het terugzenden? Of moet ik deze ook voor eigen rekening nemen? Of artikel laten houden en geld terug? Ik vind het lastig, want ik kan iemand toch niet verplichten tot die €12,50 te betalen voor terugzenden? Nogal prijzig. Bijna net zo duur als het artikel zelf.
Ik kreeg van de week een klacht van een klant die een artikel had ontvangen, wat volgens haar stuk was. Ze had foto's bijgesloten etc. (Het betreft trouwens een bamboe artikel wat door temperatuursverschil barstjes kan gaan vertonen, wat niet afwijkend is, ) Het nadeel is, dat het artikel valt onder de €12,50 verzendkosten , het is nogal groot.
Ik heb haar voorgesteld een nieuw artikel op te sturen (wel weer 12,50 vk helaas), of het geld terug te storten. Ze koos voor het laatste.
Mijn vraag is nu; ik heb het dit keer zo maar gelaten en haar het artikel laten houden, omdat de verzendkosten bijna hoger waren dan de inkoopprijs, maar liever had ik gehad dat ik het artikel gewoon terug gestuurd had gekregen.
Hoe pakken jullie dit aan? Altijd vragen artikel terug te sturen en de klant de verzendkosten laten betalen van het terugzenden? Of moet ik deze ook voor eigen rekening nemen? Of artikel laten houden en geld terug? Ik vind het lastig, want ik kan iemand toch niet verplichten tot die €12,50 te betalen voor terugzenden? Nogal prijzig. Bijna net zo duur als het artikel zelf.