Foutieve bestelling aangemaakt
Geplaatst: 06 augustus 2011
Wat doen jullie als je een factuur hebt gegenereerd in Magento voor een bestelling waar foutjes in zitten en die nog niet is betaald? Ik heb het zojuist gedaan voor iemand die de factuur wilde en achteraf per bank betaald(dus niet via de payment service provider).
Ik heb nu een creditnota gecreeerd voor deze bestelling/factuur, maar boekhoudkundig klopt het niet volgens mij. Er is immers helemaal geen geld ontvangen en weer teruggeboekt. Ook staat er nu in de rapportages dat er geld is teruggeboekt, terwijl dat dus helemaal niet zo is.
Is het veilig om (met behulp van een plugin) zowel deze factuur/bestelling en creditnota te verwijderen? Is dat te verantwoorden bij de belastingdienst, omdat er een factuurnummer mist?
Ik heb nu een creditnota gecreeerd voor deze bestelling/factuur, maar boekhoudkundig klopt het niet volgens mij. Er is immers helemaal geen geld ontvangen en weer teruggeboekt. Ook staat er nu in de rapportages dat er geld is teruggeboekt, terwijl dat dus helemaal niet zo is.
Is het veilig om (met behulp van een plugin) zowel deze factuur/bestelling en creditnota te verwijderen? Is dat te verantwoorden bij de belastingdienst, omdat er een factuurnummer mist?