Pagina 1 van 1

Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?

Geplaatst: 23 augustus 2011
door Trader
Beste mede webwinkeliers,

Ik vraag mij af wie wat en waarom doet om zijn klanten te behouden?

Ik zie b.v dat:
Men vraagt reviews te schrijven (maar komt dan zelfs de meest tevreden klant terug)?
Hoe genereert men re-orders?
Welke andere methodes worden er toegepast?

Groeten,

Rob

Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?

Geplaatst: 23 augustus 2011
door fleurtje2000
interessante vraag :P

Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?

Geplaatst: 23 augustus 2011
door Wouter Hol
Een review laten schrijven zorgt er eerder voor dat je nieuwe klanten werft, ipv. de bestaande klant houdt. Werkt overigens als een trein.

Verder kan je klanten korting geven op een tweede bestelling. Zet bijvoorbeeld een kortingscode op de pakbon, voor een tweede bestelling.

Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?

Geplaatst: 23 augustus 2011
door HorseTopShop
Wij geven inderdaad ook korting.
Zodra het pakket verstuurd, ontvangt de klant daar een melding over. We sturen een e-mail met het Track & Trace nummer en daarbij een kortingscode waarmee ze korting krijgen bij een volgende bestelling.

Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?

Geplaatst: 30 augustus 2011
door EvelienGr
Vaak helpt een persoonlijk geschreven kaartje bij de bestelling ook. Ze zien dit als iets persoonlijks en zullen dit erg waarderen. Gewoon een klein bedankje. Je hoeft niet direct korting te geven.

Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?

Geplaatst: 30 augustus 2011
door Ilonajoy
Ik heb regelmatig acties waarbij mensen een gratis product ontvangen bij hun bestelling. Dit maak ik dan bekend via de nieuwsbrief en via Adwords.

Verder heb ik ook een soort verzendabonnement. Dan 'kopen' mensen 3 maal gratis verzendkosten, maar het scheelt hen minimaal E. 3,50 aan verzendkosten bij 3 bestellingen. Tot nu toe goed resultaat.

Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?

Geplaatst: 30 augustus 2011
door danielos
Regelmatig een nieuwsbrief sturen met nieuwe producten en ander leuk nieuws.
En ook inderdaad af en toe is een kortingscode toe sturen, eventueel in de nieuwsbrief.