Dat is dus niet achteraf. Dat is toch duidelijk?Kijken we dan in Boek 7, Titel 1, artikel 26 dan zien we staan:
2. De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering.
Achteraf betalen was nooit verplicht. Dat misverstand is er ingeslopen door partijen die daaraan verdienen en *kuch* op dit forum adverteren.Gedoe met de zichttermijn gaat veranderen, achteraf betalen voor zover ik weet niet. In ieder geval niet ten nadele van de consument.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Nee, helaas niet. Bij verschillende nieuw aangesloten webwinkels ontbreekt de wettelijk verplichte beveiliging van persoonsgegevens.@libertes Even de vraag of jullie ook controleren of een webwinkel wel een SSL certificaat heeft ja of nee ..
De vraag is is het ook echt conversie verhogend. Ik las laatst een onderzoek (ik kan me even niet meer herinneren waar maar er is vast wel een mede-forummer die het ook gelezen heeft) waarin stond dat een keurmerk wel conversie verhogend werkt maar dat het weinig uitmaakte welk keurmerk het was. Er waren zelfs mensen die verzonnen keurmerken aanmerkte als 'bekend en vertrouwd' en mensen die 'thuiswinkel waarborg' wel kende maar ook wel verwarde met (nep) keurmerken die erop leken.@rlend
Conversieverhoging is zeker een voordeel. 20-30% vind ik echter wel hoog gegrepen. Maar een simpele rekensom. Stel je hebt nu dagelijks 3 orders. Dat zijn er circa 90 per maand. Je maakt op elke order 20 euro winst. Na het plaatsen van het keurmerk stijgt je conversie met 2% en heb je dus per maand 2 orders extra. Dat is een extra winst van €40,- per maand. Daarmee heb je de kosten al snel terugverdiend.
Erg kwalijke zaakNee, helaas niet. Bij verschillende nieuw aangesloten webwinkels ontbreekt de wettelijk verplichte beveiliging van persoonsgegevens.@libertes Even de vraag of jullie ook controleren of een webwinkel wel een SSL certificaat heeft ja of nee ..
Uiteraard zeer breed op te vatten, echter... er is een begeleidend downloadbaar pdf bestand geplaatst.Passende technische en organisatorische maatregelen moeten worden getroffen om persoonsgegevens te beveiligen.
@Maurice,
Klopt, maar in 2013 heeft het CPB een nieuwe versie gepubliceerd. Daar staat (helaas) SSL niet meer expliciet genoemd:
http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs_20 ... gevens.pdf
Dat is echter niet ons hoofdoverweging geweest. Zoals ik al zeg, we zijn geen partij die in kan staan voor de technische veiligheid van een webwinkel. Daarin moet je eerlijk zijn, dat doen veel andere keurmerken niet.
Algemeen geaccepteerd (en betaalbaar) = SSLMaak gebruik van algemeen geaccepteerde beveiligingsstandaarden Het vakgebied informatiebeveiliging kent vele beveiligingsmethoden, standaarden en maatregelen die zijn gebaseerd op ervaringen uit de dagelijkse beveiligingspraktijk. Gebruik bij het nemen van beveiligingsmaatregelen de richtsnoeren in samenhang met de beschikbare beveiligingsstandaarden. Deze standaarden geven houvast bij het daadwerkelijk treffen van passende maatregelen om de beveiligingsrisico’s af te dekken.
Als jij een webwinkel dient te keuren, die geen ssl heeft heb jij de plicht (naar mijn mening) om te vragen hoe ze dat beveiligd hebben. Kunnen ze dat niet aantonen -> geen goedkeuring.Het zijn geen excuses, ik probeer alleen onze overweging uit te leggen. De hoofdoverweging daarin is dat we geen 100% veiligheid kunnen bieden. We zouden echter zoals jullie aangeven wel alleen SSL kunnen controleren. Mijn idee was dat je dan een schijnveiligheid geeft. Ik zie echter dat veel anderen daar anders over denken. Dus wellicht gaan we dat in 2014 anders doen. Bedankt voor jullie kritische kijk daarop.
Het antwoord wat ik mocht ontvangen.Wij zijn bij u aangesloten onder nummer xxxx.
Wij zijn voornemens om van webshop software te veranderen en hebben nu diverse offertes binnen. Niemand heeft het in deze offertes echter over een SSL certificaat.
Telefonisch werd mij door een van deze bedrijven meegedeeld dat de beveiligde pagina’s van de payment service provider afdoende zijn en dat ook Thuiswinkel.org hiermee akkoord is.
Op Thuiswinkel.org zie ik het volgende staan:
4. Veilige betaalomgeving
Uw betaalopdrachten worden op webpagina´s verwerkt die ten minste zijn beveiligd met een
SSL-certificaat (HTTPS en/of slotje onder of boven aan de webpagina).
Op uw website zie ik het volgende staan:
Veiligheid
• De aanbieder treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de overdracht van persoonlijke informatie en betalingen.
Het lijkt er op dat het dan niet verplicht is om de “contact” pagina en de checkout pagina middels SSL te beveiligen?
Ik heb een paar van uw nieuwe leden bekeken en niemand heeft dit op de betreffende pagina’s.
Kunt u dit aan mij bevestigen?
Wij controleren hier nog niet op. Echter raden wij het wel aan, omdat ook wij het korte termijn verplicht zullen stellen.