Pagina 1 van 1
zoekraken pakketten buitenland
Geplaatst: 22 oktober 2011
door knuffels
Ben je als webwinkelier verantwoordelijk voor het zoekraken van pakjes?
Ik had aanvankelijk in mijn voorwaarden staan dat dat niet zo was, maar nu heb ik er wel mee te maken? Ik wil klanten nu een keuze geven om met en zonder track and trace te verzenden?
Re: zoekraken pakketten buitenland
Geplaatst: 22 oktober 2011
door PeterPastoor
Je bent als webwinkelier altijd verantwoordelijk. Dus of je nou verzekerd of niet, met track en trace werkt of niet maakt helemaal niks uit. Voor jezelf uiteraard wel.
Re: zoekraken pakketten buitenland
Geplaatst: 22 oktober 2011
door veke
Wat wel kan is verzekerd versturen en de mensen een optie geven om onverzekerd (goedkoper verzenden) te versturen, MAAR dan moeten de mensen jouw contacteren via mail om een verklaring te hebben; (dat ze akkoord gaan dat het onverzekerd word verzonden)
Dus zeer omslachtig.
Re: zoekraken pakketten buitenland
Geplaatst: 22 oktober 2011
door eentje
@veke
Helaas die vlieger gaat niet op bij B2C.
Bij B2B kan dat wel of kan het zelfs al in de AV vastgelegd worden.
Re: zoekraken pakketten buitenland
Geplaatst: 22 oktober 2011
door Wouter Hol
Let wel; veke is Belgisch. Daar kan een verschilletje zitten.
In Nederland is de webwinkelier verantwoordelijk voor het afleveren van de bestelling. De verantwoordelijkheid gaat pas over op de koper op het moment dat het pakketje afgeleverd is. Dit is op geen enkele manier te omzeilen. De klant laten kiezen voor al dan niet verzekerde verzending veranderd hier niets aan.
Re: zoekraken pakketten buitenland
Geplaatst: 22 oktober 2011
door eentje
Let wel het zijn EU regels...
Re: zoekraken pakketten buitenland
Geplaatst: 23 oktober 2011
door ShopsUnited
De verantwoordelijkheid gaat pas over op de koper op het moment dat het pakketje afgeleverd is.
En de enige manier om aan te kunnen tonen dat iets afgeleverd is, is door een Handtekening voor ontvangst te vragen.
Of hebben jullie hier nog andere tips/ ideeën over?