iDEAL storingen

1
Het valt me op dat er de laatste tijd vaker storingen in het iDEAL netwerk zijn. Laatst lag alles eruit, vandaag is het al een paar uur niet mogelijk voor ING klanten om met iDEAL te betalen.

Ik ben benieuwd hoeveel totale schade zo'n storing veroorzaakt. Dat moet bij een langdurige storing in de tonnen lopen, veronderstel ik.

In mijn geval is er 50% die alsnog NIET betaald, dus die orders ben ik definitief misgelopen.

Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie er ook echt last van? Dwz misgelopen orders dankzij onze vrienden van Currence.

Re: iDEAL storingen

2
Toevallig zitten we hier op kantoor te kijken naar live Google Analytics alsof het 't BigBrother huis is. Er was net een storing, maar de desbetreffende klant heeft het gewoon nog eens geprobeerd.

Re: iDEAL storingen

3
Je bedoelt die melding met "betalen met ideal is nu niet mogelijk. probeer het later nogmaals of betaal op een andere manier?" Afgelopen weekend was het de Friesland Bank, niet zo lang geleden had ABN Amro onderhoud aan iDeal en vandaag heeft ING al minimaal een uur of drie storing bij iDeal. Veel inderdaad. Maar dat is normaal voor deze tijd van het jaar schijnbaar. Het is al beter dan afgelopen jaar moet je maar denken. :-s
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: iDEAL storingen

5
Die storingen ( of de meeste ) zijn allang bekend hé..

Zo had ing vandaag vanaf 12:00 werkzaamheden, en morgen vanaf 01:00 weer. Rabobank morgen ook om 05:00.. etc.

Re: iDEAL storingen

7
Idd, ik vind het een heel ander verhaal als er geplande werkzaamheden zijn midden in de nacht. Storingen als deze, overdag en vlak voor Sinterklaas nog wel, mogen gewoon niet gebeuren.

Zo besef ik eens te meer dat wij webwinkeliers nogal afhankelijk zijn van bepaalde partijen. Werkt iDEAL niet, dan heb je geen betaalde orders.

Of bijv. Google... als ze je niet aardig vinden geven ze je een penalty en ben je een jaar lang zo goed als onvindbaar...

= geen inkomsten voor ons...

Re: iDEAL storingen

8
Het is toch niet te geloven...! Nog geen week later en opnieuw een storing bij ING... Deze keer niet in iDEAL zelf, maar ING telebankieren is al uren niet bereikbaar, waardoor ING klanten niet kunnen betalen met ING.

Re: iDEAL storingen

11
Hallo,

Het lijkt wel of Ideal van de Rabobank eruit ligt.
Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan onze site ?
Toch vervelend op 4 december.

Edit : Ideal Rabobank weer bereikbaar, betalingen komen weer binnen.
Was idd een storing van ongeveer een uur.

Re: iDEAL storingen

13
Wouterjan schreef:Hmm, op 4 december ben je wel al over de sinterklaas drukte heen. (gelukkig)
En op 3 december ook, want het merendeel van de bevolking heeft pakjesavond gevierd op 3 december. Slechts 11% die het werkelijk op 5 december viert.

Re: iDEAL storingen

18
Ik WAS altijd vrij nuchter onder die storingen... maar ik ben er nu een beetje moe van. Vanochtend al de hele ochtend... en nu weer.

Tijd om van bank te veranderen...?

Re: iDEAL storingen

21
Wouterjan schreef:Ik kon heerlijk de hele dag internetbankieren en Ideal gebruiken bij Abn Amro :p
Ja dat is wel iets waardoor je het merkt inderdaad. Vandaag 5 bestellingen met handmatig overboeken gehad. Zal er zeker ook mee te maken hebben.

Re: iDEAL storingen

23
Krijgen klanten ook maar enige feedback als zo'n bank storing heeft tijdens de iDeal transactie?

Ik heb geloof ik één keer geprobeerd met iDeal te betalen terwijl ik een storing had, maar ik kan me niet herinneren dat er ook maar iets meer info was dan: "Er is iets misgegaan, probeer opnieuw."
Ik heb bij twee banken rekeningen, mijn vriend heeft er zelfs drie (gekke ouders), als er bij één bank een storing is, probeer ik gewoon een andere. ALS me ten minste verteld wordt dat de storing bij de bank ligt en niet bij iDeal of bij de webwinkel.

Re: iDEAL storingen

24
Mailtje terug gehad van ING:
In uw e-mail geeft u aan dat schade heeft geleden. U kunt eventueel in aanmerking komen voor een vergoeding voor de gemaakte kosten. U heeft echter geen specificatie van de kosten bijgevoegd. Hierom vragen wij u een specificatie van de aantoonbaar geleden en directe schade naar ons toe te sturen, zodat wij kunnen beoordelen of u in aanmerking komt voor een vergoeding. De specificatie kunt u sturen naar onderstaand adres.
Ik heb alleen maar gemaild: Ideal is niet bereikbaar, en dat kost ons omzet. En daarnaast kan ik niet internetbankieren en dat is ook lastig.

Moet ik nu een claim indienen... en hoe toon je zo iets aan....?

Re: iDEAL storingen

26
Voor directe schade (geen indirecte gevolgschade) moet je een causaal verband kunnen aantonen. Mooiste zou zijn als je een overzicht kunt aanleveren van alle bevestigde orders die bleven hangen op een iDEAL-foutcode nadat de koper ING had gekozen als bank.
StoreCore.io

Re: iDEAL storingen

29
Het is weer prijs, gisteravond landelijke storing met Rabobank.

Volgens de site van de Rabobank is de storing weer opgelost, maar het blijft vervelend! :evil: