Pagina 1 van 2
iDEAL storingen
Geplaatst: 23 november 2011
door joelphil
Het valt me op dat er de laatste tijd vaker storingen in het iDEAL netwerk zijn. Laatst lag alles eruit, vandaag is het al een paar uur niet mogelijk voor ING klanten om met iDEAL te betalen.
Ik ben benieuwd hoeveel totale schade zo'n storing veroorzaakt. Dat moet bij een langdurige storing in de tonnen lopen, veronderstel ik.
In mijn geval is er 50% die alsnog NIET betaald, dus die orders ben ik definitief misgelopen.
Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie er ook echt last van? Dwz misgelopen orders dankzij onze vrienden van Currence.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 november 2011
door Tink
Toevallig zitten we hier op kantoor te kijken naar live Google Analytics alsof het 't BigBrother huis is. Er was net een storing, maar de desbetreffende klant heeft het gewoon nog eens geprobeerd.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 november 2011
door Dirkjan
Je bedoelt die melding met "betalen met ideal is nu niet mogelijk. probeer het later nogmaals of betaal op een andere manier?" Afgelopen weekend was het de Friesland Bank, niet zo lang geleden had ABN Amro onderhoud aan iDeal en vandaag heeft ING al minimaal een uur of drie storing bij iDeal. Veel inderdaad. Maar dat is
normaal voor deze tijd van het jaar schijnbaar. Het is al beter dan afgelopen jaar moet je maar denken. :-s
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 november 2011
door Wouter Hol
Precies, hoort bij de tijd van het jaar. Bereid je maar alvast voor.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 november 2011
door RicardoV
Die storingen ( of de meeste ) zijn allang bekend hé..
Zo had ing vandaag vanaf 12:00 werkzaamheden, en morgen vanaf 01:00 weer. Rabobank morgen ook om 05:00.. etc.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 november 2011
door Wouter Hol
ING was een storing, geen geplande werkzaamheid. Die vinden altijd midden in de nacht plaats, niet midden op de dag.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 november 2011
door joelphil
Idd, ik vind het een heel ander verhaal als er geplande werkzaamheden zijn midden in de nacht. Storingen als deze, overdag en vlak voor Sinterklaas nog wel, mogen gewoon niet gebeuren.
Zo besef ik eens te meer dat wij webwinkeliers nogal afhankelijk zijn van bepaalde partijen. Werkt iDEAL niet, dan heb je geen betaalde orders.
Of bijv. Google... als ze je niet aardig vinden geven ze je een penalty en ben je een jaar lang zo goed als onvindbaar...
= geen inkomsten voor ons...
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 29 november 2011
door joelphil
Het is toch niet te geloven...! Nog geen week later en opnieuw een storing bij ING... Deze keer niet in iDEAL zelf, maar ING telebankieren is al uren niet bereikbaar, waardoor ING klanten niet kunnen betalen met ING.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 29 november 2011
door Konino
Ja blijft vervelend.. Wij hebben een ING rekening en kunnen nu dus niet zien of klanten hebben betaald. Of de pakketjes dus wel of niet mee kunnen..
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 29 november 2011
door Dirkjan
De storing ontstond rond half 10 maar er lijken weer betalingen succesvol te worden afgerond. In dat geval is de storing dus nu, zo rond half 3 verholpen?
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 04 december 2011
door Silvester
Hallo,
Het lijkt wel of Ideal van de Rabobank eruit ligt.
Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan onze site ?
Toch vervelend op 4 december.
Edit : Ideal Rabobank weer bereikbaar, betalingen komen weer binnen.
Was idd een storing van ongeveer een uur.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 04 december 2011
door Wouterjan
Hmm, op 4 december ben je wel al over de sinterklaas drukte heen. (gelukkig)
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 04 december 2011
door RicardoV
Wouterjan schreef:Hmm, op 4 december ben je wel al over de sinterklaas drukte heen. (gelukkig)
En op 3 december ook, want het merendeel van de bevolking heeft pakjesavond gevierd op 3 december. Slechts 11% die het werkelijk op 5 december viert.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 05 december 2011
door Ilonajoy
Ik krijg sinds een uurtje ook klachten over storingen?
Bij iemand bekend?
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 januari 2012
door PeterPastoor
ING ligt er al zo'n beetje de hele dag uit...net al boze klant aan de lijn waarom het elke keer misging. 'Gelukkig' had hij ING en wist hij dus dat het niet aan ons lag....
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 januari 2012
door CasePlace
Ik kan ook niet meer inloggen op ING.. echt weer zo zonde dit

Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 januari 2012
door Ward
De
iDEAL-storing voor ING-klanten was vandaag inderdaad niet het enige probleem: vanochtend konden we ook niet internetbankieren bij ING. Vervelend omdat op maandagochtend alle bestellingen van het weekend verwerkt moeten worden.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 januari 2012
door Leonard H
Ik WAS altijd vrij nuchter onder die storingen... maar ik ben er nu een beetje moe van. Vanochtend al de hele ochtend... en nu weer.
Tijd om van bank te veranderen...?
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 januari 2012
door Wouterjan
Ik kon heerlijk de hele dag internetbankieren en Ideal gebruiken bij Abn Amro :p
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 januari 2012
door Dirkjan
Wouterjan schreef:Ik kon heerlijk de hele dag internetbankieren en Ideal gebruiken bij Abn Amro :p
Maar jouw klanten mogelijk niet, en morgen twijfelen ze of het nog wel op tijd aankomt, dus halen ze toch maar wat in de stad. Daar gaat je omzet!
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 januari 2012
door Wouterjan
Wouterjan schreef:Ik kon heerlijk de hele dag internetbankieren en Ideal gebruiken bij Abn Amro :p
Ja dat is wel iets waardoor je het merkt inderdaad. Vandaag 5 bestellingen met handmatig overboeken gehad. Zal er zeker ook mee te maken hebben.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 januari 2012
door PeterPastoor
Storing schijnt weer voorbij te zijn? Klant kon inloggen bij ING en geld overboeken

Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 23 januari 2012
door Tink
Krijgen klanten ook maar enige feedback als zo'n bank storing heeft tijdens de iDeal transactie?
Ik heb geloof ik één keer geprobeerd met iDeal te betalen terwijl ik een storing had, maar ik kan me niet herinneren dat er ook maar iets meer info was dan: "Er is iets misgegaan, probeer opnieuw."
Ik heb bij twee banken rekeningen, mijn vriend heeft er zelfs drie (gekke ouders), als er bij één bank een storing is, probeer ik gewoon een andere. ALS me ten minste verteld wordt dat de storing bij de bank ligt en niet bij iDeal of bij de webwinkel.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 24 januari 2012
door Leonard H
Mailtje terug gehad van ING:
In uw e-mail geeft u aan dat schade heeft geleden. U kunt eventueel in aanmerking komen voor een vergoeding voor de gemaakte kosten. U heeft echter geen specificatie van de kosten bijgevoegd. Hierom vragen wij u een specificatie van de aantoonbaar geleden en directe schade naar ons toe te sturen, zodat wij kunnen beoordelen of u in aanmerking komt voor een vergoeding. De specificatie kunt u sturen naar onderstaand adres.
Ik heb alleen maar gemaild: Ideal is niet bereikbaar, en dat kost ons omzet. En daarnaast kan ik niet internetbankieren en dat is ook lastig.
Moet ik nu een claim indienen... en hoe toon je zo iets aan....?
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 24 januari 2012
door Mieke
Aantonen wat je op andere dagen op dezelfde tijdsperiodes om hebt gezet en nu niet of minder?
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 24 januari 2012
door Ward
Voor directe schade (geen indirecte gevolgschade) moet je een causaal verband kunnen aantonen. Mooiste zou zijn als je een overzicht kunt aanleveren van alle bevestigde orders die bleven hangen op een iDEAL-foutcode nadat de koper ING had gekozen als bank.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 24 januari 2012
door roald18
ING ligt er op dit moment weer uit.. Word er ziek van.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 24 januari 2012
door Jeroen__
Het begint nu echt irritant te worden.
Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 03 februari 2012
door Ilonajoy
Het is weer prijs, gisteravond landelijke storing met Rabobank.
Volgens de site van de Rabobank is de storing weer opgelost, maar het blijft vervelend!

Re: iDEAL storingen
Geplaatst: 17 februari 2012
door Jeroen__