Pagina 1 van 1

Hoe hebben jullie het retourneren geregeld?

Geplaatst: 29 november 2011
door Wasbeer
Hoe regel je een retour?
Ik zou graag een retour/adressticker in het pakket bijvoegen om het voor de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Is dit wel een goed idee?
En hoe pak ik dat aan met de betaling van die retouretiketten?
Mijn klanten mogen gratis retourneren.

Iemand advies? :D

Re: Hoe hebben jullie het retourneren geregeld?

Geplaatst: 29 november 2011
door Wouterjan
Vraag een antwoord nummer aan. Dan kunnen ze daar gratis naar retouren.
Maar ik zou het niet té veel stimuleren hoor :P

Re: Hoe hebben jullie het retourneren geregeld?

Geplaatst: 29 november 2011
door RicardoV
Wasbeer schreef:Hoe regel je een retour?
Ik zou graag een retour/adressticker in het pakket bijvoegen om het voor de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Is dit wel een goed idee?
En hoe pak ik dat aan met de betaling van die retouretiketten?
Mijn klanten mogen gratis retourneren.

Iemand advies? :D

Als je je klant een pakket opstuurt zodat hij/zij het product kan retourneren is het ook wel zo handig en klantvriendelijk om daar een adressticker bij te doen ja.

Betaling van je retouretiketten zijn gewoon extra kosten voor je. Ik weet niet of je met 'pakket' de eerste verzending bedoelt of het pakket voor retourneren. Indien het het eerste is, ben je natuurlijk niet slim bezig ;)

Wij laten de klant naar aanvraag voor een retour een retour formuliertje invullen voor alle gegevens en dan stuurt hij/zij dat gewoon bij de retourzending bij. Wij vergoeden het in principe niet, maar uitzonderingen kunnen al snel gemaakt worden. Overigens nog nooit voorgekomen.

Re: Hoe hebben jullie het retourneren geregeld?

Geplaatst: 29 november 2011
door Ward
Hoeveel retouren verwacht je? In sommige branches is het bijna de helft, in andere nog geen procent.

Re: Hoe hebben jullie het retourneren geregeld?

Geplaatst: 05 december 2011
door 12return
Hallo,

Ik denk dat het vooraf toevoegen van een retourlabel niet de meest effectieve manier is:

- het wordt wel heel makkelijk om te retourneren;
- je bent erg inflexibel
- je weet nooit wanneer er wat terugkomt

Ik geloof meer in een oplossing waarbij de consument in de webshop met een formulier een retour moet aanmaken, daar dan kan kieze waar hij het inlevert en vervolgens een retourlabel krijgt. De voordelen:

- de klant moet eerst wat doen (formulier invullen)
- je weet wat er retour komt (handig voor bijv. je voorraadplanning)
- de klant kan kieze waar hij het inlevert en hiermee kun je wellicht voorkomen dat de klant wi dat je de producten bij hem komt afhalen.

We hebben hiervoor een eenvoudige oplossing. Kijk maar eens op http://www.webshopretouren.nl.

Succes,
Stef

Re: Hoe hebben jullie het retourneren geregeld?

Geplaatst: 05 december 2011
door eentje
Dat is allemaal leuk en aardig MAAR de klant hoeft dat niet te doen en mag het zo retour sturen zonder formuliertje, zonder vooraf overleg etc.