Pagina 1 van 1

Bereikbaarheid Telefoon

Geplaatst: 15 december 2011
door japie123
Beste Mensen,

In maart gaat mijn webwinkel online, ik ben al druk bezig met voorbereidingen enzovoort.

Ik zit alleen nog met het probleem "de bereikbaarheid"

Ik wil geen mobiel nummer omdat die minder professioneel is als een vast nummer dus ik wil een vast nummer op mijn website plaatsen en deze door verbinden naar mijn mobiel. Dit omdat ik half student ben dus niet altijd aanwezig ben in mijn huis.

Ik kan helaas niet vanaf 9-5 van maandag toch en met vrijdag aanwezig zijn dus hoe moet ik dit op mijn website vermelden?

Graag hoor ik jullie mening

Re: Bereikbaarheid Telefoon

Geplaatst: 15 december 2011
door Ward
Als je een vaste lijn hebt, kun je naar keuze direct doorschakelen of vertraagd doorschakelen.

Een luxe oplossing is het inhuren van een bureau dat namens jouw bedrijf de telefoon aanneemt. Voor typische klantvragen die je bij een webshop kunt verwachten (over je producten, leverbaarheid en lopende orders), is dat niet altijd gemakkelijk goed op de rails te zetten. Met een telefoonservice die alleen maar een "wij bellen u zo spoedig mogelijk terug" belooft, is de klant niet echt geholpen.

Probeer, als het even kan, telefonisch bereikbaar te zijn tijdens pieken in bezoeken en bestellingen. Na verloop van tijd zie je die vanzelf terug in je statistieken.

Re: Bereikbaarheid Telefoon

Geplaatst: 15 december 2011
door Tink
De discussie over al dan niet mobiele nummers is groot. Zie dit topic: http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=2824

Ik zou zeggen niet te druk maken over mobiele en vaste nummers. Beiden hebben zo hun voor- en nadelen. Als je wel tijdens kantooruren (bijna) altijd beschikbaar bent per telefoon zou ik daar niets bijzonders over vermelden op je site. Zorg voor een net voicemail bericht en bel mensen snel terug als ze niet anoniem hebben gebeld. Wat je doet maakt zoveel meer uit dan wat je hebt. Ik ken diverse mensen die inmiddels zelf helemaal geen vaste telefoonlijn hebben, waarom is een vast nummer dan nog professioneler als een mobiel nummer aangeeft dat iemand vaker te bereiken is?
Naar mijn mening is het mobieltje te veel geïntegreerd in de maatschappij om een goed argument te vinden waarom een mobiel nummer minder professioneel zou zijn.

Re: Bereikbaarheid Telefoon

Geplaatst: 15 december 2011
door japie123
Nee oke, Bedankt voor jullie reacties.

Het ging maar vooral om op welke tijden ik het beste bereikbaar kan zijn omdat ik zeg maar half student ben en dus ook gewoon colleges moet volgen. Maar nogmaals bedankt voor jullie reactie

Re: Bereikbaarheid Telefoon

Geplaatst: 15 december 2011
door Ward
japie123 schreef:Het ging maar vooral om op welke tijden ik het beste bereikbaar kan zijn omdat ik zeg maar half student ben en dus ook gewoon colleges moet volgen.
Als je technisch een beetje handig bent, kun je een online/offline-widget inbouwen die bijvoorbeeld een "Telefonisch bestellen" of "Bel de klantenservice" uitsluitend toont als je daadwerkelijk telefonisch bereikbaar bent. Dat is beter dan een complete tabel aanleggen met alle tijden wanneer je tussen de colleges door telefonisch bereikbaar bent. Bij thuiskomst zet je dat ding op online, als je de deur uitloopt op offline.

Re: Bereikbaarheid Telefoon

Geplaatst: 15 december 2011
door japie123
Ja dat is inderdaad geen slecht idee ward! Ik ga hier is over nadenken en het eventueel wat verder uitdenken.

Re: Bereikbaarheid Telefoon

Geplaatst: 16 december 2011
door CasePlace
Je kan ook de klant zo snel mogelijk terug bellen. Ik word vaak tijdens de les gebeld, in dat geval probeer ik binnen een uur terug te bellen zodat de klant niet hoeft te wachten.

Die widget is inderdaad een leuk idee. Leuk projectje voor in de vakantie :D

Re: Bereikbaarheid Telefoon

Geplaatst: 22 december 2011
door Advil
VOIP is ook ideaal, goedkoper bellen en overal bereikbaar. Heb zelf goede ervaringen met Voys Telecom