Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Rocro
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 januari 2012

webwinkel beginnen verstandig?

05 januari 2012

Hallo,

Mijn vrouw is geinteresseerd om een kinderkleding webshop te beginnen. Tja het is niet de eerste -)

Ik ben me nu een tijdje aan het orienteren en het valt me op dat er regelmatig webshops in kinderkleding te koop worden aangeboden. Allemaal met de reden dat het te druk wordt en niet meer valt te combineren.( je verkoopt niets wat goed loopt)

Ik vroeg me daarom toch af is het wel verstandig om hier geld in te steken om alles professioneel op te zetten. Zijn de vrouwen die ermee stoppen terug gekomen van een koude kermis dat het toch wel veel werk is zo'n webshop, en dat het leuke er al snel vanaf gaat? Of is er werkelijk geen brood aan te verdienen, ik dacht de marges in de kleding handel vrij hoog waren.

Ik ben zelf zelfstandig we weten dus wat ervoor moet doen om een bedrijf te runnen.

Zijn er ook positieve geluiden over het hebben van een kleding webshop?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: webwinkel beginnen verstandig?

05 januari 2012

Ik ben zelf zelfstandig we weten dus wat ervoor moet doen om een bedrijf te runnen.
Positieve geluiden over webshops? Nahh.. die zijn er niet. ;-)

Natuurlijk wel! Hier lees je meer over een eigen webshop, of een webwinkel beginnen. Maar zoals je zegt ben je zelfstandig. Dan weet je de tendens toch? Ondernemen is topsport en niet voor iedereen weggelegd. Een webwinkel is niet even een internet site met plaatjes en automatisch rinkelende kassa. Je wordt gebeld, krijgt soms bezoek, krijgt de helft retour en niet betalende klanten. Pakketjes gaan stuk, leveranciers veranderen prijzen, je software wordt gehackt, verzin het maar. Ondernemen, zelfs met een webwinkel, is hard werken. En laat nou niet iedere starter daarop voorbereid zijn? ;-)