Pakket geweigerd aan de deur
Geplaatst: 17 januari 2012
Vandaag hebben wij een pakket retour ontvangen die aan de deur geweigerd is. Ik heb de klant opgebeld en zij vertelde dat haar pony verkocht is en ze daarom het pakket niet geaccepteerd heeft. (Het proces van bestellen en ontvangen door de klant heeft 4 dagen geduurd i.v.m. het niet op voorraad zijn van een aantal artikelen.)
De producten die besteld zijn:
* Een roman (boek)
* Een mini hoofdstelletje voor in de auto die je aan de achteruitkijk spiegel hangt
* Een bidon (met paardenafdruk)
* Oorbellen
* Ketting
* 2 Halsters (Gaan om het hoofd van het paard)
* 3 halstertouwen
* 3 paar handschoenen
* 2 hooizakken (eten paarden uit)
* weidekoeken (voeding voor paarden)
Deze bestelling zou via Klarna betaald moeten worden. (Betalen na ontvangst)
Omdat het veel producten zijn, die je niet voor paarden nodig hebt én omdat er veel producten bij zitten die je normaal gesproken niet gaat bestellen als je paard te koop staat, hebben wij het vermoeden dat het een nep-bestelling is geweest.
Is het wettelijk toegestaan om de verzendkosten á € 12,20 en betaalkosten á € 2,- alsnog in rekening te brengen bij de klant?
De producten die besteld zijn:
* Een roman (boek)
* Een mini hoofdstelletje voor in de auto die je aan de achteruitkijk spiegel hangt
* Een bidon (met paardenafdruk)
* Oorbellen
* Ketting
* 2 Halsters (Gaan om het hoofd van het paard)
* 3 halstertouwen
* 3 paar handschoenen
* 2 hooizakken (eten paarden uit)
* weidekoeken (voeding voor paarden)
Deze bestelling zou via Klarna betaald moeten worden. (Betalen na ontvangst)
Omdat het veel producten zijn, die je niet voor paarden nodig hebt én omdat er veel producten bij zitten die je normaal gesproken niet gaat bestellen als je paard te koop staat, hebben wij het vermoeden dat het een nep-bestelling is geweest.
Is het wettelijk toegestaan om de verzendkosten á € 12,20 en betaalkosten á € 2,- alsnog in rekening te brengen bij de klant?