Pagina 1 van 1
Twitter gebruiken?
Geplaatst: 19 januari 2012
door Mieke
Ik ben er niet helemaal uit of dit het juist subforum is, maar bon... Ik ga het hier maar posten.
Mijn webwinkel gaat gebouwd worden in ZenCart en ik verkoop van alles maar één product.
Nu wil ik graag (moet nog uitzoeken of dat kan) dat het produkt, als het is verkocht, automatisch uit de webwinkel verdwijnt.
Daarop voortbordurend, vroeg ik me iets af. Stel dat ik via Twitter een berichtje stuur om één van de produkten te promoten. Er reageren twee mensen (halleluja!) en één ervan koopt het artikel. Dan zit de tweede naar een lege pagina te kijken.
Hoe zou je dat nu het beste oplossen? Doorsturen naar een overzicht met een zin erboven als: helaas, iemand anders was u voor oid?
Dat lijkt me namelijk ook wel een killer voor verkoop aan de tweede persoon. Zelf zou ik dat niet leuk vinden. Het is maar een theoretische vraag, maar ik vraag me af of Twitter dan voor mij wel handig zou zijn om te (gaan) gebruiken.
Tnx alvast!
Re: Twitter gebruiken?
Geplaatst: 19 januari 2012
door Wouter Hol
Je kan het er bij vermelden in de post op twitter ("nog 1 beschikbaar!"), of je kan mensen laten landen op de categorie waar meerdere producten staan. Dan komen ze nooit op een lege pagina uit.
Re: Twitter gebruiken?
Geplaatst: 19 januari 2012
door Mieke
Oh ja, erbij vermelden is dan wel handig.
Enne, zou je dan die zin er niet bij vermelden (iemand anders heeft dit al gekocht oid)?
*maakt aantekeningen* Dank je wel.
Re: Twitter gebruiken?
Geplaatst: 19 januari 2012
door Wouter Hol
Ja als het product verkocht is dan zou ik zeker iets melden in de vorm van "dit product is helaas al verkocht. Misschien zijn een van onderstaande producten een alternatief?" en dan daar wat vergelijkbare producten tonen.
Re: Twitter gebruiken?
Geplaatst: 19 januari 2012
door Mieke
Dank je wel. Super.
Re: Twitter gebruiken?
Geplaatst: 19 januari 2012
door veke
Mieke , misschien het verkocht artikel laten staan in je webwinkel? (met in het groot "verkocht" bij) desnoods samenvoegen op een aparte pagina.
Dan heb je meer pagina's (beter voor google) en hebben de mensen ook een idee wat je al gemaakt hebt (kan dan zijn dat iemand iets wil in dezelfde genre)
Re: Twitter gebruiken?
Geplaatst: 19 januari 2012
door Mieke
Ik zat zelf te denken aan een 'gallery', een overzichtspagina van verkochte hoofddoekspelden. Wel met omschrijving en alles, maar dan zonder een bestel-knop.
Zou dat ook werken? Jouw idee klinkt wel goed, maar ik zou het zelf niet fijn vinden om ook verkochte items in een webwinkel te zien.
Re: Twitter gebruiken?
Geplaatst: 19 januari 2012
door Ward
Mieke schreef:Ik zat zelf te denken aan een 'gallery', een overzichtspagina van verkochte hoofddoekspelden. Wel met omschrijving en alles, maar dan zonder een bestel-knop.
Zou dat ook werken? Jouw idee klinkt wel goed, maar ik zou het zelf niet fijn vinden om ook verkochte items in een webwinkel te zien.
Ja, verkochte én uitverkochte artikelen tonen kan goed werken, maar je moet er een of andere "call to action" aan toevoegen. Je wilt immers niet dat bezoekers slechts plaatjes kijken, maar dat ze overgaan tot de koop van een vergelijkbaar artikel.
Omdat je unieke exemplaren verkoopt, moet je goed bedenken wat bezoekers zoal willen. Een belangstellende kan bijvoorbeeld de productpagina hebben toegevoegd aan de bookmarks; bij een herhaald bezoek mag dat niet eindigen in een dode link als het product is uitverkocht. Je weet op dat moment waar de belangstelling van de terugkerende bezoeker naar uitgaat en kunt dus heel gericht suggesties doen voor alternatieven.
Re: Twitter gebruiken?
Geplaatst: 19 januari 2012
door Mieke
Ik kan me voorstellen dat als ze in de gallery klikken op een bepaald produkt, ik eronder een rij 'suggesties' laat zien van wat er nog te koop is. Met bv. de tekst als 'vergelijkbare producten' of 'nog te koop' oid.

Merk nu wel dat ik nog echt moet leren om klantgericht te gaan schrijven.
